Kjøkken gulv?

Nica

Elsker forumet
Hva slags gulv passer best på et kjøkken?
Fliser, parkett, laminat, laminat gulv som ser ut som fliser?

Vi har litt mørke fliser og er kjempefornøyde med det! Eneste er at det bør være varmekabler under da
det blir ganske kjølig uten.. Tåler masse og er en drøm å holde rent og pent[:D]

Vil ikke anbefale parkett, vi har det i stua og det tåler ikke mye før det blir hakk og riper..

Det er jo litt smak og behag dette her, men uansett hva du velger så legg noe som er slitesterkt og som
tåler en støyt og ikke minst er vanntett!

Har sett noen tragiske eksempler på billig laminat på kjøkken som har bulket seg i skjøtene fordi det er sølt vann
på gulvet eller rett og slett vasket med for mye vann.

Vi har laminat som ser ut som fliser og jeg er kjempe fornøyd[:D]
(Men jeg lider ikke av å vaske da[8D])

ORIGINAL: LeneChr

Vi har laminat som ser ut som fliser og jeg er kjempe fornøyd[:D]
(Men jeg lider ikke av å vaske da[8D])

akkurat som jeg sko sagt d sjøl:)

Vi har parkett på kjøkkenet. Kjøkkene henger sammen med stua så hadde ikke blitt noe fint med fliser. men kunne ha tenkt meg å hadd fliser vist det ikke hadde vært sånn!

Vi skal ha laminat. Er fint og så er det slitesterkt. [;)]

Så parkett er ikke så hardt å gå på og kaldt på vinterstid som det laminat gulv er?? skjønte ikke det helt, men...
Fliser blir det nok ikke uansett..

Takk for mange tips! [:)]

Er så enig i at fliser er ugunstig. Vi har kjøpt hus hvor kjøkkenet er flislagt og jeg har bestemt at om vi noen gang flytter, skal det aldri fliser på mitt kjøkkengulv...
Har ikke ryggproblemer, men blir skikkelig sliten i ryggen av å stå noen timer på kjøkkenet... Ganske vondt faktisk.
Ville valgt noe mer gunstig for rygg og kropp ja... Dessuten føler jeg det blir et varmere uttrykk på et kjøkken som det er tregulv/parkett på enn harde fliser...
Min mening. [:)]

Vil ikkje anbefala verken parkett eller laminat på kjøkken.
Golvbelegg e nok da besta ein kan ha på kjøkkenet!
da tåle kjempe masse! du kan søle , mista ting og alt muligt .
Da e varmt, mjukare og møøøkje bedre enn alt anna.
(vertfall me barn i hus)

Velge du flise, må du ha varmekabla... men da e da eg ville anbefalt ette belegget...

Laminat og parkett ska nesten ikkje ha vatten og søl på seg.... da holde seg ikkje så bra og lenge som belegget, elle flise.
Og nå har de så masse fine belegg å velga i , eg har sjøl valgt belegg på kjøkkenet mitt denna gangen. Eg ska aaaldri meir ha laminat på mitt kjøkken.

Men da e mi meining, erfaring og kunnskap fra interiør skulen[;)] hehehe.

ORIGINAL: Nica

Så parkett er ikke så hardt å gå på og kaldt på vinterstid som det laminat gulv er?? skjønte ikke det helt, men...
Fliser blir det nok ikke uansett..

Takk for mange tips! [:)]

Laminat e bare hardbanka spon, med et bilde av tre typen opp på... Plast...= Kaldt

Mens parket e tre.... [:D] = Varme

You must log in or register to reply here.
Back
Topp