kjærringråd for å få igang fødsel!

smorfen

Flørter med forumet
kan vi ikke lage en slik tråd? eller er det tidlig synes dere? er jo mange som snart eller er i uke 37, og kan jo være gøy med en slik tråd??
 
Mitt ståltips: Sex!
Det eneste av kjerringrådene som funker, tror jeg.
 
Gjerne det, så lenge det dreier seg om uskyldige råd for å få tiden til å gå like mye som det kanskje kan hjelpe ;) og ikke direkte farlige ting som f.eks lakserolje......
 
Er lakserolje virkelig så farlig som man sier? Jeg har aldri aldri aldri lest om situasjoner hvor det faktisk har skjedd noe alarmerende pga lakserolje... 

Ikke at jeg har tenkt å ta lakserolje, jeg vil bare vite hvorfor alle er så redde for det? Hvorfor er lakserolje verre enn å ha feks omgangssyke helt på slutten? 
 


Fucoc skrev:
Er lakserolje virkelig så farlig som man sier? Jeg har aldri aldri aldri lest om situasjoner hvor det faktisk har skjedd noe alarmerende pga lakserolje... 

Ikke at jeg har tenkt å ta lakserolje, jeg vil bare vite hvorfor alle er så redde for det? Hvorfor er lakserolje verre enn å ha feks omgangssyke helt på slutten? 



Såvidt jeg har forstått......viss en er moden og kroppen likevel er klar så vil uskyldige kjerringråd som å spise kanel, sterk mat, sex, mosjon etc. hjelpe prosessen med prosessen evt. hjelpe til med modningen. Er man ikke klar vil slike ting heller ikke ha noe effekt. Lakserolje og andre ikke fullt så harmløse råd er ikke anbeafalt fordi det kan sette igang ting der kroppen ikke er klar og kan føre til at babyen blir stresset.
 


BlackBeauty skrev:


Fucoc skrev:
Er lakserolje virkelig så farlig som man sier? Jeg har aldri aldri aldri lest om situasjoner hvor det faktisk har skjedd noe alarmerende pga lakserolje... 

Ikke at jeg har tenkt å ta lakserolje, jeg vil bare vite hvorfor alle er så redde for det? Hvorfor er lakserolje verre enn å ha feks omgangssyke helt på slutten? 



Såvidt jeg har forstått......viss en er moden og kroppen likevel er klar så vil uskyldige kjerringråd som å spise kanel, sterk mat, sex, mosjon etc. hjelpe prosessen med prosessen evt. hjelpe til med modningen. Er man ikke klar vil slike ting heller ikke ha noe effekt. Lakserolje og andre ikke fullt så harmløse råd er ikke anbeafalt fordi det kan sette igang ting der kroppen ikke er klar og kan føre til at babyen blir stresset.


har hørt det også kan være farlig å ta klyx (klyster) hjemme, fordi det kan forstyrre hjerterytmen til baby!!

Andre "ikke farlige" tips jeg har hørt om er: modningsakupunktur (kan starte med det i uke 37-38), sex, kanel, lakris, sterk mat (spesielt hvitløk, og det finnes masse oppskrifter på sterkt krydret "fødepizza"), husarbeid, trappegåing, kjøre over brostein.


 
Rikshospitalets sexoppskrift for å sette igang en fødsel.Dette virker ikke alltid, men gir den beste måten å starte fødselen på en naturlig måte. Ligg på ryggen med hodet og skuldrene godt støttet opp av så mange puter som du synes er behagelig. Partneren skal stå på kne med ansiktet mot deg mellom beina dine. Løft det ene benet så foten hviler på hans skulder. Gjør det samme med det andre benet. Selv om denne stillingen ikke er behagelig gjør den det mulig for penis å trenge så langt inn at penishodet berører livmormunnen. Det er ikke nødvendig at du får orgasme, men en orgasme kan starte sammentrekninger som senere danner det rytmiske mønsteret for de tidlige veene. Nå han har hatt sædavgang bør han bli inne i deg i ca 5 min., og du skal ligge i samme stilling med bena høyt i 10-15 min så livmorhalsen blir badet i sæd. Det er også viktig å stimulere brystvortene med hendene eller tungen, dette kan gi virkning også uten samleie. Ca 20 min med stimulering avbrutt av andre former for kjærtegn passer de fleste kvinner. Etterpå: slapp av og døs gjerne litt. Selv om du ikke har startet sammentrekningene i livmormusklene, har du ganske sikkert hjulpet livmormunnen til å åpne seg raskere. 

(Kopiert...)
 
I følge Klikk.no kan RØDVIN(!!!!) være med på å sette i gang fødselen...

"Er du høygravid og kan føde når som helst? Her er noen tips til deg som vil time fødselen til 1. januar 2011."

....
"Rødvin. Mange mener dette kan få fødselen til å starte fortere, men du vil kanskje ikke drikke alkohol mens du er gravid? Les saken: "Helsemyndighetene anbefaler totalavhold"

At de i det hele tatt tør å skrive noe så utrolig sløvt!
 


DK82 skrev:


BlackBeauty skrev:


Fucoc skrev:
Er lakserolje virkelig så farlig som man sier? Jeg har aldri aldri aldri lest om situasjoner hvor det faktisk har skjedd noe alarmerende pga lakserolje... 

Ikke at jeg har tenkt å ta lakserolje, jeg vil bare vite hvorfor alle er så redde for det? Hvorfor er lakserolje verre enn å ha feks omgangssyke helt på slutten? 



Såvidt jeg har forstått......viss en er moden og kroppen likevel er klar så vil uskyldige kjerringråd som å spise kanel, sterk mat, sex, mosjon etc. hjelpe prosessen med prosessen evt. hjelpe til med modningen. Er man ikke klar vil slike ting heller ikke ha noe effekt. Lakserolje og andre ikke fullt så harmløse råd er ikke anbeafalt fordi det kan sette igang ting der kroppen ikke er klar og kan føre til at babyen blir stresset.


har hørt det også kan være farlig å ta klyx (klyster) hjemme, fordi det kan forstyrre hjerterytmen til baby!!

Andre "ikke farlige" tips jeg har hørt om er: modningsakupunktur (kan starte med det i uke 37-38), sex, kanel, lakris, sterk mat (spesielt hvitløk, og det finnes masse oppskrifter på sterkt krydret "fødepizza"), husarbeid, trappegåing, kjøre over brostein.



Hææ? Det kan i hvert fall ikke stemme! Jeg var på apoteket og kjøpte klyx her om dagen og brukte det (ikke for å være ekkel altså) helt uten problemer. Fikk ingen kynnere eller noen ting av det, jeg. Det stod i felleskatalogen at gravide og ammende kan bruke det, og jeg valgte klyx siden det virker lokalt og ikke må igjennom hele systemet... det var apotekdamens ide. Jeg så babyen på ul senest i dag, og den har det som plommen i egget. 
 
btw. Det som sier at ditten og datten er farlig - kan de komme med bevis? en artikkel fra en troverdig kilde eller lign? for syns det er så mye skremming her på nettet! leste på et annet forum at å ta nattlysolje i svangerskapet kunne gjøre babyen blind. hørt sånt tøv, men skremmer jo alle som bruker nattlysolje (mot kviser feks). Kan folk bruke andre kilder enn "jeg har hørt..."?
 
Har hørt om noen som bruker veldig mye Klyx fordi de tror det setter igang fødselen, og det skal visst være ugunstig for baby.. kan ikke tenke meg til at en omgang med Klyx har noe å si.. Jeg har også brukt det og det var legen som ga meg beskjed om det..
 
brukte lakserolje sist, ell her den såkalte fødegrøten! fødsel tok 12 timer, og var helt ok. måtte taes md vakum til slutt, men det var ikke pga olja. verken sheit eller hadde mageondt under fødsel eller før fødsel. mange sier det kan føre til styrtfødsel.. tror det er derfor folk er skeptiske til det..
googlet det ikke før jeg prøvde første gang, var min mor som anbefalte det! har lest mer om det i ettertid..
 
Jeg husker selv hvordan jeg ventet og googlet for å fremskynde sist. Men i ettertid husker jeg hvordan det ga meg mange uker med maserier og forventninger før tiden. Det er helt normalt, og det er det som gjør oss så mentalt klare for fødsel :) Men jeg tror det aller beste er å ha fred med at babyen stort sett alltid har det best i magen til den er klar selv :) Og det er vel babyens beste vi ønsker, ikke å stresse både babyen og kroppen den tiden vi burde hvile og lade opp? La det heller bli ekte fødeglede når den endelig melder ifra! :) Det er et fantastisk vidunder vi venter på! :) 
 
Hmm, men erfaringer kan vi jo kanskje poste allikevel?   Jeg kan i hvert fall poste mine. Disse metodene er fordelt på mine to svangerskap:

Lakserolje: Hjalp ikke. Ingen stormrier, ingen grusomme smerter, ikke noe verre enn andre avføringsmidler egentlig, og virkningen gav seg etter ca to timer... var på ul dagen etterpå, ingen fare. 
Ananas: Eneste som skjedde var at jeg ble sår rundt munnen... men ananas er en av favorittfruktene mine, så det har jeg ikke noe imot å håve innpå uansett. Gravid eller ei :D
Klyx: Hjalp ikke for noe, bortsett fra at jeg sikkert ble ren og pen. 
Sterk mat: Bortsett fra at mannen min nesten gråt av tacoen så hjalp ikke dette stort. Men jeg spiser vanligvis sterk mat, altså. 
Sex: Hjelper i hvert fall ikke. Og er sååå ikke verdt bryet. Selv om jeg var i uke 40, og lå med rumpa opp og alt man skal etterpå fikk jeg ikke en liten kynner engang... 
Nattlysolje: Vet ikke om det hjelper siden jm ikke har sjekket modning, men greit å ta, da det forebygger betennelser i kroppen. Og gir over tid bedre hud. 
Bringebærblad: Skal gi bedre rier under fødsel. Mine rier var svært dårlige. 
Gå i trapper: Bortsett fra at det er slitsomt hjalp ikke det heller. Men sikkert bra for kondisen! 
Stripping (gjort av gynekolog, med modning og 1 cm åpning): fungerte ikke! 

Kroppen min er nok ganske immun med å la seg påvirke. Den lot ingen av disse kjerringrådene påvirke seg, ei heller igangsetting på sykehuset fungerte. Kanskje den rett og slett ikke vil føde...?

Kan også poste svigermors erfaring med å jobbe hardt i hagen (luke, rake osv): virka! barnet kom fire dager før tiden. 
 


Fucoc skrev:


DK82 skrev:


BlackBeauty skrev:


Fucoc skrev:
Er lakserolje virkelig så farlig som man sier? Jeg har aldri aldri aldri lest om situasjoner hvor det faktisk har skjedd noe alarmerende pga lakserolje... 

Ikke at jeg har tenkt å ta lakserolje, jeg vil bare vite hvorfor alle er så redde for det? Hvorfor er lakserolje verre enn å ha feks omgangssyke helt på slutten? 



Såvidt jeg har forstått......viss en er moden og kroppen likevel er klar så vil uskyldige kjerringråd som å spise kanel, sterk mat, sex, mosjon etc. hjelpe prosessen med prosessen evt. hjelpe til med modningen. Er man ikke klar vil slike ting heller ikke ha noe effekt. Lakserolje og andre ikke fullt så harmløse råd er ikke anbeafalt fordi det kan sette igang ting der kroppen ikke er klar og kan føre til at babyen blir stresset.


har hørt det også kan være farlig å ta klyx (klyster) hjemme, fordi det kan forstyrre hjerterytmen til baby!!

Andre "ikke farlige" tips jeg har hørt om er: modningsakupunktur (kan starte med det i uke 37-38), sex, kanel, lakris, sterk mat (spesielt hvitløk, og det finnes masse oppskrifter på sterkt krydret "fødepizza"), husarbeid, trappegåing, kjøre over brostein.



Hææ? Det kan i hvert fall ikke stemme! Jeg var på apoteket og kjøpte klyx her om dagen og brukte det (ikke for å være ekkel altså) helt uten problemer. Fikk ingen kynnere eller noen ting av det, jeg. Det stod i felleskatalogen at gravide og ammende kan bruke det, og jeg valgte klyx siden det virker lokalt og ikke må igjennom hele systemet... det var apotekdamens ide. Jeg så babyen på ul senest i dag, og den har det som plommen i egget. 


Vel, det har jeg hørt. Men ikke fra jordmor da, så kan godt være det er "overdrevet". Kan vel hende det er farlig bare hvis man gjør det for mye?
 
Burde jo stå på pakken hvis man ikke skal bruke det, men jeg har aldri kjøpt det så vet ikke hva som står på den.

Uansett, jeg tror jeg holder meg til mest til tips av typen sex, mat og lignende. 
Er ikke så stressa med å få ut lillegutt helt enda at jeg føler jeg må prøve de litt mer "interessante" metodene :P 
 
Nå påpekte ikke jeg det med lakserolje for å snakke om alt som er farlig eller ikke, men bare for å poengtere at jeg mener at en kjerringrådtråd bør inneholde uskyldige råd som får ventetiden til å gå istedenfor mer drastiske tiltak som for å få ut baby :) :)
 
Må få frem at jeg har testet ganske mye siste uken. Sex - fungerer ikke! Trappegåing og vindusvask - fungerer ikke Kjøre bil på humpete veier - ødelegger kun bilen. Husarbeid - fungerer ikke Spise kanel - fungerer ikke. Har proppa i meg flere ganger. Klyx - fungerer ikke, men man blir ren og pen. Stimulere bryster - funker ikke.. Jeg er ganske moden for fødsel, har tegningsblødninger og alikevel fungerer ingenting :-p
 
.-
 
Back
Topp