Kjære alle sammen! Ang. forumet vårt.

J

Janet

Guest
Kjære alle sammen!

Vi har hatt et ganske turbulent år på forumet her på Babyverden. Det gamle forumet vårt var modent for utskifting, og vi valgte da å satse på en spesiallaget løsning som vi trodde var mer brukervennlig. Så feil kan man ta.

Det nye forumet kom med feil og mangler, og det har vist seg å være både tidkrevende, vanskelig og ikke minst kostbart å utrede dette. Det har vært en dyrekjøpt erfaring, men vi har nå valgt en helt ny løsning.

Vi har i flere måneder vurdert andre forum software, og funnet et som vi vil starte testing på i september. Siden i vår har to utviklere jobbet fulltid med å lage koder slik at vi får overført all data fra det nåværende forumet og over i det nye. Vi snakker om titalls millioner tråder og mange tusen brukere. Når kodene er på plass, skal vi teste, teste og teste igjen - helt til vi er sikre på at alt fungerer. Dere som brukere vil også få mulighet til å delta i denne testingen og komme med innspill.

Dato for lanseringen av det nye forumet vil avhenge av testingen. Vi håper i god tid før jul, men vi trykker ikke på noen knapper før vi vet 100% sikkert at det fungerer. Vi er kloke av skade. Og vi vil gi dere det aller beste forumet – uten frustrasjoner.

Og hvordan vet vi så at det blir bedre? Vi har gjort grundig research og valgt et forum som er godt kjent, som blir brukt av andre – og som ranker høyest på brukervennlighet. Det har alle funksjonene dere er vant til – og kanskje litt flere. Forumet er kompatibelt med Ipad og mobil, og vil fungere mye bedre på disse plattformene enn dagens løsning. I tillegg til teknisk utvikling jobber vi også med å designe det opp i Babyverden-drakt.

Vi håper virkelig at dere holder ut en liten stund til med de problemene vi sliter med, for jeg kan love at det blir bedre!

Jeg har sagt det før, og sier det gjerne igjen: Vi beklager all frustrasjonen forumet har gitt dere. Ingen har vært fornøyde med denne løsningen, men vi har hørt dere - og gjør noe med det!

Og en ting til: Babyverdens app for Android er også rett rundt hjørnet!
 
Dette ble mye, men dette har jeg tenkt lenge på.

Jeg synes det er veldig flott å få en innrømmelse av at dette forumet ikke har funger slik alle hadde håpet. 

Det som er synd er jo at det på grunn av omleggingen av forumet, har forsvunnet veldig mange brukere. Noe på grunn av brukervennlighet, noe på grunn av helt naturlige årsaker, og andre igjen på grunn av at noen rett og slett ikke takler forandringer.

Jeg synes også det er trist at det har tatt så lang tid å finne ut av at dette forumsoppsettet ikke fungerer, med mye prøving og feiling, ustabilitet og mangel på kontinuitet av funksjoner. Jeg vet også at det har vært endel frustrasjoner fra endel brukere som ikke føler de blir hørt, og jeg har selv kjent på problemene med det å f.eks ikke forbli pålogget, ikke få se svar uten å selv skrive osv osv. Når det mangler stabilitet ifht trådflytting og moderering, er det heller ikke rart at det skapes mistillit. 

Jeg håper det nye oppsettet som kommer blir nøye gjennomgått før det blir satt i bruk, og å vil jeg gjerne oppfordre alle brukere til å ha tålmodighet. Jeg vil veldig gjerne se hver og en av dere her, ikke at dere skal forsvinne ut i verdensveven. 

Og jeg tror endel av de gamle brukerne (meg selv inkludert) må prøve å "slippe" det gamle forumet. Det er borte, fortid. Kjipt, men sant.
Software + hardware blir gammelt, og det kommer stadig nye versjoner. 

Omleggingen av forumet ble gjort med alle de beste intensjoner. Dessverre fungerer det ikke.
 Jeg er altfor nysgjerrig og avhengig av forumet til å kunne "droppe" det, på tross av alle feil og mangler.
Men jeg ser frem i mot et nytt og mer brukervennlig forum, og jeg håper det er fler som meg 
 
Stinefine: Jeg er også for nyskjerrig og avhengig til å droppe forumet pga noen feil og mangler... og det er jo folka jeg vil snakke med uansett... hehe
 
blir spennende å se ...!! 
 
Jeg tror det når jeg får se det
 
Jeg merker jeg blir så oppgitt over den negative tonen til folk. Er ikke rart det er lite med brukere når halvparten oppfører seg som trassige treåringer.... skremmer jo vekk de få nye som er her. Slike svar som f.eks "tror det ikke før jeg får se det..", "yeah, right" osv, forsurer mljøet.
Nå prøver adm å faktisk unnskylde seg, og det eneste noen av dere klarer å lire av dere er slikt oppgulp?

Hvor mer oppriktig kan man få det enn "hei, vi bæsja på leggen, vi beklager, vi skal fikse det!"?
 
Håper ting går i orden før vi skal føde på aprilforumet. Har dårlige erfaringer fra da maigjengen2011 skulle føde.
 
Enig med stinefine 
Vi må være positive. Alle er vi mennesker, og det er menneskelig å feile. Men man lærer som regel av sine feil. Noe admin her innrømmer, og hun beklager veldig, og det synes jeg det lyser respekt av! Gleder meg til å se det nye resultatet! 
 
Dette blir spennede!
 


mamiii skrev:
Enig med stinefine 
Vi må være positive. Alle er vi mennesker, og det er menneskelig å feile. Men man lærer som regel av sine feil. Noe admin her innrømmer, og hun beklager veldig, og det synes jeg det lyser respekt av! Gleder meg til å se det nye resultatet! 



Helt enig. Er vel også vårt ansvar å få dette forumet opp og gå igjen også! :)
 
Så bra!:) Jeg gleder meg til å se det nye forumet og ikke minst at det skal bli mer brukevennlig på iPhone og iPad:)
 
Gleder meg masse til å se hva som kommer, og håper jeg får ta del i testing osv. Kan bli en spennende prosess.
 


mamiii skrev:
Enig med stinefine 
Vi må være positive. Alle er vi mennesker, og det er menneskelig å feile. Men man lærer som regel av sine feil. Noe admin her innrømmer, og hun beklager veldig, og det synes jeg det lyser respekt av! Gleder meg til å se det nye resultatet! 


Enig :) Det blir veldig spennende å se hvordan det blir nytt :):)
 


stinefine skrev:
Jeg merker jeg blir så oppgitt over den negative tonen til folk. Er ikke rart det er lite med brukere når halvparten oppfører seg som trassige treåringer.... skremmer jo vekk de få nye som er her. Slike svar som f.eks "tror det ikke før jeg får se det..", "yeah, right" osv, forsurer mljøet.
Nå prøver adm å faktisk unnskylde seg, og det eneste noen av dere klarer å lire av dere er slikt oppgulp?

Hvor mer oppriktig kan man få det enn "hei, vi bæsja på leggen, vi beklager, vi skal fikse det!"?

Kunne ikke sagt det bedre selv!

Makan til oppførsel enkelte voksne mennesker klarer å lirer fra seg er rett og slett flaut!

Forøvrig så gleder jeg meg til jeg kan bruke BV på iPad og iPhone! Er sikker på at dette blir bra, uansett så har ikke jeg tenkt å forsvinne grunnet noen små tekniske feil.
 


Trone skrev:
Tekniske småfeil.. Hostharkkremt... Men så det så, sånn gikk nu dagan. 


tidenes underdrivelse, tror jeg 
 


mamiii skrev:
Enig med stinefine 
Vi må være positive. Alle er vi mennesker, og det er menneskelig å feile. Men man lærer som regel av sine feil. Noe admin her innrømmer, og hun beklager veldig, og det synes jeg det lyser respekt av! Gleder meg til å se det nye resultatet! 



Helt enig:-) gleder meg til å se hvordan d blir:-)
 
Back
Topp