Kjæledyr rett før fødsel

-TP-

Elsker forumet
Assistert-jentene
Juliknøttene 2022
Noen som har merket en endring i atferden hos kjæredyrene deres rett før fødsel..? (Da særlig dere som har født før kanskje)

Jeg er førstegangs, så vet liksom ikke helt hva jeg kan forvente! 35+4 i dag, tror deler av slimproppen gikk for noen dager siden, har de siste tre dagene hatt ganske mye mensmurringer både i mage/korsrygg og stikkinger ned mot livmorhals, pluss mye kynnere (som jeg har hatt mange uker). Vet at man kan gå lenge med dette før en fødsel starter altså.:smiley-angelic006

MEN i går og i dag har hunden min oppført seg så rart!! Hun er ganske urolig, vil helst sitte oppå fanget mitt hele tiden eller ligge tett inntil meg! Hun er vanligvis veldig klengete på mannen min, men nå slipper hun meg ikke av syne! :hilarious: Hun var veldig klengete på meg i starten av svangerskapet, men det roet seg etter de første par månedene egentlig, og etter den tid har hun ikke virket så interessert.

Interessant å høre om flere har erfaring med dette, og evt. hvor lenge det tok før fødselen startet! :woot:
 
Tror det var i forrige termingruppe jeg leste om dette og det var flere som beskrev oppførselen til kjæledyrene sine på lik måte som deg tett opp mot termin ja :happy: Ganske facinerende. Husker dessverre ikke hvor lang tid i forkant av fødselen dette startet, men kan se om jeg finner igjen innlegget.
 
Synes kanskje katta er litt mer oppå meg enn vanlig, og skal liksom vaske meg hele tiden. Kan være noe jeg innbiller meg da
 
Sniker fra august.

I første svangerskap var bikkja (som er såååå pappadalt) plutselig interessert i meg helt i begynnelsen - til og med før vi viste jeg var gravid. Senere - husker ikke hvor mye senere - skulle han sitte oppå magen.

I dette svangerskapet har han de siste ukene (er 32+1 nå) - vært veldig klengete. Spesielt hvis guttungen nærmer seg - da skal mor beskyttes.

Jeg tror definitivt de får med seg mer enn vi tror og hva vi gjør - spennende å se om atferden endrer seg når det nærmer seg enda litt til :)
 
Jeg har kjæledyr, og de har helt klart vært tettere på de siste ukene. :happy: De vil gjerne ligge på eller inntil meg, og følger stort sett etter meg når jeg beveger meg omkring innendørs... Jeg er i uke 36. Svært lite modningstegn hos meg forøvrig (om noen).
 
Back
Topp