Kiwi

kiara07

Elsker forumet
er det noen som har gitt det til barnet sitt??

nei.
men går ikke det under sitrusfrukt. og bør ikke det ventes med?

anner ikke..tenkte jeg skulle spørre på helsestasjonen neste ktr i slutten av mnd.
bare lurte på om noen hadde prøvd..

Det er ingen offisielle råd fra helsedirektoratet som sier at de ikke skal ha Kiwi (ikke sitrusfrukter heller, Neo har både fått appelsin og mandarin). Hva enkelte helsesøstre rundt omkring måtte si og mene er noe annet. Helsedirektoratet sier iallefall ikke noe om det og det er de jeg velger å rette meg etter.

ORIGINAL: Ninajinta

Det er ingen offisielle råd fra helsedirektoratet som sier at de ikke skal ha Kiwi (ikke sitrusfrukter heller, Neo har både fått appelsin og mandarin). Hva enkelte helsesøstre rundt omkring måtte si og mene er noe annet. Helsedirektoratet sier iallefall ikke noe om det og det er de jeg velger å rette meg etter.

Jepp! Men en bør være obs på evt allergi, se etter utslett ol. Ellers er det bare å gi! [:)]

Snuppa fikk kiwi her om dagen og hu elsket det :D Hu har også fått klementin... ;) Uten prob... ;)

Jeg mener også å ha hørt at man skal være litt forsiktig med det, ihvertfall hvis det er fare for allergi. Kommer uansett ikke til å gi det til lillebror på ei stund enda, siden jeg selv reagere på kiwi. Blir helt rar i munnen, og det klør og svir rundt leppene. 

Ja snuppa her har fått det mange ganger, og synes det er såååå godt!

Etter hva jeg har blitt fortalt så trenger du bare være forsiktig med sitrusfrukter viss det er mye allergi i familien. Barna kan ikke få allergi av å spise sitrusfrukter har jeg hørt, men kan lettere utvikle allergi viss det er mye av det i familien.

jepp d har hu fått..appelsin å mandarin o..å litt sitron har hu slikka på..

så lenge d kje e allergier i familien så kan du prøva d ut..blir di prikkette rundt munn så ska du var forsiktig å venta me å prøva igjen..

>takk,for svar[:)]

tror ikke det er anbefalt til under 1 år..selv er jeg kjempe alergisk for kiwi og fersk annanas..så min baby får ikke det det før hun er ett par år gammel... bedre  å være forsiktig med sånne frukter en stund...

Er det sånn at fordi  Lille Glede har kumelkprotein-intoleranse, så er hun mer utsatt for å utvikle andre allergier også??

Back
Topp