KISS-syndrom

nany

Blir kjent med forumet
Var hos manuellterapeut i dag og fikk konstatert KISS på lillejenta. Hun har altså problemer med nakke og hofter. Fikk første behandling og skal starte hos fysioterapeut på torsdag. Er så spent på om vi kommer til å se forskjell. Hun har vært urolig av seg, problemer med å sove, favorittside og litt skjev.

Er det noen som har erfaring med dette, KISS-syndrom og har fått behandling? Hvor lang tid tok det før dere evt. begynte å merke forskjell? Ble det verre før det ble bedre? Fikk dere øvelser å gjøre hjemme, og gikk det greit?

har aldri vært borti dette eller kjenner noen som har det, så er desverre til liten hjelp :/ men dytt for deg, det kan jegDytt, DYTT 

Har ei vennine som går t fyso me sin, de har merket klar bedring og de fikk øvelser de ska gjøre hjemme.. trur de har gått 3-4 ganger.. han kunne bare snu hodet til en side, nå snur han det begge veier!

Hei. Hører ikke til her, men vil dele mine erfaringer med KISS.
Min sønn er nå 3,5 år. Fra han var født plagdes han med soving. Sov noe på natten, men på dagen var det 0,5 til 1 time maks i slengen. Likte ikke å ligge i vogn, og kunne hylskrike mens jeg sprang hjem.Hvis jeg prøve å holde han inntil meg i "trøstetstilling" bare vred han seg fra meg i en bue, mens han skrek.  Han hadde favorittside. Jeg ba om at fysio skulle se på han, men der var kun råd om å stimulere han til å se til den siden han ikke likte. Jeg syns ikke han ble bedre. Tilfeldigvis så jeg om Kiss på "God Morgen Norge". Der sa de at stramheten/låsning måtte manipuleres opp av kiropraktor eller manuell terapeut. Jeg tok kontakt med kiro. Han fikk behandling dagen etter, - og etter behandling sov han 3-4 timer i strekk!!! Et mirakel!! Han fikk 2-3 behandlinger til hos kiro, deretter tok jeg har til en som er både manuellterapeut og osteopat. Hun behandlet han to ganger. Gutten vår ble bra med det! ikke noe øvelser eller noe slikt. Trengte bare å få låsninger opp :)) Etter 6 mnd med smerter for gutten vår var det over. Hører mange unger som plages med det vår gutt gjorde. Syns det er merkelig at det ikke er rutinesjekk på sykehuset. Nå venter jeg en ny baby om to mnd. Tror jeg kommer til å få kiro til å sjekke over ryggsøyla til babyen sånn føre var:)

Lykke til!  Håper det blir bra.

Behandler alle kiropraktorer og manuellterapauter babyer, eller bør man gå til noen spesielle? Bor i Oslo, i tilfelle noen har noen å anbefale her. 

Min gutt spenner ryggen veldig. Når han er sint, bøyer han seg som en banan. Han bøyer seg veldig ofte opp til venstre når han sover, og legger seg på siden. Tenker at det skader vel ikke å få sjekket han. Han skriker lite, men er liksom litt unaturlig sterk. Har kunnet lette hodet (og vel så det) helt siden fødsel. Kom med sugekopp...

Har ei venninne som bruker Balderklinikken i Oslo, manuellterapaut, 22 99 17 99. Du kan jo høre med de:)
Selv har jeg vært hos kiropraktor med gutten min bare for å sjekke. Tror de fleste tar imot spedbarn som pasienter.
Lykke til :)

Vi var også hos marc på balderklinikken og veldig fornøyd med det. Betalte kun kr 80 i egenandel også. Vi dro til en med erfaring med barn i alle fall, vil tro det er en fordel. Nå skal det jo sies at kiss-syndromet er noe omdiskutert, men vi tenkte det ikke kunne skade med en sjekk. Han var veldig skånsom da han rettet opp låsingene. Hos fysioterapeut i dag fikk vi en del øvelser vi skal gjøre og det var bare småting for hjelp til å aktivere riktige muskler. Så fornøyd så langt, så får vi se om det har en virkning framover :)

Back
Topp