Kiss/kidd

.Ida.

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Noen som har noen erfaring med det? Jeg har lagt merke til sønnen min sover ganske ofte med hodet veldig bakover, det gjør han bare når han ligger i sengen sin, aldri ellers.. Jeg så et bilde av noen med kiss/kidd og det så helt likt ut.. Jeg leste litt på symptoner og det eneste som var likt var sovingen, at han bøyer hodet.. Han er veldig glad i å ha ting oppi ansiktet når han sover, og når han bøyer hodet sitt kommer ansiktet hans mot sengekanten, så det kan jo være han gjør det for å ha noe inntil ansiktet, jeg vet virkelig ikke.. Jeg får ikke ringt helsestasjonen, så tenkte bare høre her om noen har litt peiling:)

Vi hadde kiss/kidd barn. Det som hjalp for oss var kinesolog:-) Prøvde også kiropraktor og manuellterapeut, men det hjalp ikke for oss.

Ligger han på siden når han har hodet bakover?
Vi har gått til manuell terapaut for kiss kidd siden han var 3 mnd, og fikk beskjed at vi burde kommet mye før. Ta tak i det nå, så det ikke går for langt.
Kan anbefale manuellterapauten på Balderklinikken i oslo, han er kjempe flink og er spessialist på kiss kidd. Uansett om han ikke har låsninger, så er det veldig greit å få sjekket ut. de kan hjelpe barnet med så mye mer enn bare låsninger :)

Bina skrev:
Ligger han på siden når han har hodet bakover?
Vi har gått til manuell terapaut for kiss kidd siden han var 3 mnd, og fikk beskjed at vi burde kommet mye før. Ta tak i det nå, så det ikke går for langt.
Kan anbefale manuellterapauten på Balderklinikken i oslo, han er kjempe flink og er spessialist på kiss kidd. Uansett om han ikke har låsninger, så er det veldig greit å få sjekket ut. de kan hjelpe barnet med så mye mer enn bare låsninger :)

Han ligger flatt med underkroppen, mens overkroppen blir litt sånn halvveis på siden siden hodet er bøyd bakover.. Tusen takk for tips.. Jeg får ta kontakt så fort som mulig!

Mitt beste råd er kiropraktor.

ser du har fått det rådet jeg også ville ha gitt, men bare må fortelle. MIn sønn hadde kiss kidd. Vi merket det ved at han var c formet..ikke klarte å snu hodet til høyre..hadde det rett frem og kunne snu det til venstre. Ergo. når han lå på rygg hadde han som regel hode til venstre.

Det andre vi merket var at han ikke klarte å drikke melk..Noe som også er typisk. AV en eller anenn grunn fikk han smerte når han drakk. Kan være måten jeg la han på osv...Først var vi hos kiropraktor som fikk tatt bort den meste smerten også gikk vi hos manuell terapaut i 7 mnd for å "rette han opp"..

Så værsåsnill..gå til MANUELL TERAPAUT ASAP...enten via helsestasjon eller direkte der en manuell terapaut er. Jo før man starter jo bedre er det for kroppen.

I dag er sønnen min 4 år og har ingen problemer i nakken.VÅr yngste på 8 mnd hadde akkurat samme problem men ikke så ekstremt. Siden vi har kiropraktor rett ved der vi bor gikk vi til han som behandlet min eldste også gikk vil til sjekk hos manuell terapaut som da sa at alt var vel med gutten..

Eldstemann hadde kiss. Han klarte bare å ha hodet til venstre. Han klarte nesten ikke å holde det rett frem, og ihvertfall ikke å snu seg mot høyre. Han bare skreik hvis vi la han ned på ryggen. Han måtte ligge på magen, og helst oppå brystet mitt (ble lite søvn de første månedene). Han skreik stort sett hele tiden, uten at noen ting hjalp. Hadde også problemer med å amme han på den ene siden.

Vi fant ikke ut før han var over 3.mnd at det var kiss. Da gikk vi til en kiropraktor som hadde spesialisert seg på kiss/kidd. Jeg ville heller ha ringt en kiropraktor eller manuell terapaut enn helsesøster. Du trenger ingen henvisning ;)

sas skrev:
ser du har fått det rådet jeg også ville ha gitt, men bare må fortelle. MIn sønn hadde kiss kidd. Vi merket det ved at han var c formet..ikke klarte å snu hodet til høyre..hadde det rett frem og kunne snu det til venstre. Ergo. når han lå på rygg hadde han som regel hode til venstre.

Det andre vi merket var at han ikke klarte å drikke melk..Noe som også er typisk. AV en eller anenn grunn fikk han smerte når han drakk. Kan være måten jeg la han på osv...Først var vi hos kiropraktor som fikk tatt bort den meste smerten også gikk vi hos manuell terapaut i 7 mnd for å "rette han opp"..

Så værsåsnill..gå til MANUELL TERAPAUT ASAP...enten via helsestasjon eller direkte der en manuell terapaut er. Jo før man starter jo bedre er det for kroppen.

I dag er sønnen min 4 år og har ingen problemer i nakken.VÅr yngste på 8 mnd hadde akkurat samme problem men ikke så ekstremt. Siden vi har kiropraktor rett ved der vi bor gikk vi til han som behandlet min eldste også gikk vil til sjekk hos manuell terapaut som da sa at alt var vel med gutten..

Tusen takk for du fortalte.. Jeg har time hos helsestasjonen på mandag så skal ta det opp med dem.. Men jeg la sønnen min akkurat nå i senga si og da lå han helt normalt.. Han vender hodet bra til begge sider, sover på begge sider.. Han drikker fint mm, ikke noe problem der.. Når man har kiss/kidd vil man alltid sove i sånn c eller er det nok at man gjør det en del ganger? Jeg skal ta opp dette uansett med helsestasjonen, men bare spør for jeg har ikke noe kunnskap om dette..

han ligger rett med kroppen, den er ikke bøyd, bare hodet han vender bakover.. Han er veldig rolig av seg, har ikke noen utrøstelig gråt og på kontroller har de sagt han har fin bevegelighet i nakken.. På symptoner så fant jeg bare måten han sover på (ikke alltid) som stemte..

.Ida. skrev:
han ligger rett med kroppen, den er ikke bøyd, bare hodet han vender bakover.. Han er veldig rolig av seg, har ikke noen utrøstelig gråt og på kontroller har de sagt han har fin bevegelighet i nakken.. På symptoner så fant jeg bare måten han sover på (ikke alltid) som stemte..

Det er ikke nødvendigvis KISS/KIDD, men selvsagt det finnes mange forskjellige grader av låsning i nakken. Ta det opp med helsesøster, og lytt til magefølelsen din!

Det er også viktig å trene nakken ved at småen får ligge på magen. Om så bare noen minutter av gangen.

Jeg vil bare skyte inn at jeg har hørt at mange helsesøstre er skeptiske til Kiss/kidd, så om du blir avfeid, ville jeg allikevel ringt manuell terapeut.
Lykke til!

Hvis helsesøster sier nei, så ring manuellterapeut likevel!

Jeg tok det opp på helsestasjonen da jenta mi var 4 mnd, og hun ble sjekket av fysioterapeuten der.... Helt fin hun, sa fysioterapeuten.

Men jeg kjente inni meg at det fortsatt var noe som ikke som stemte, og hun ble sjekket da hun var 6 mnd hos spesialist på http://www.barneklinikken.com/ (Marc DeDecker) og fikk konstantert låsninger i nakke, bekken og stiv brystrygg...

Hun var ikke et typsik KISS barn, men fy søren jeg merket stor forskjell etter én behandling!

kan dessverre ikke svare på det du spør om. men kan jo være..som noen har skrevet her..forskjellige grad av låsning..så selv om han ikke er plaget så er det viktig at det blir tatt tak i HVIS det er en liten låsning for å ikke få problemer senere i livet.

de sover ikke i c form /eller bananform. de har banan formen i kroppen hele tiden. siden de ikke klarer å strekke seg ut på grunn av låsning i ryggen.
Jeg vil råde deg til manuell teraput fremfor kiropraktor. kiropraktor er kjempe dyrt. Og er ikke sikkert det gir den samme effekten som en manuell terapaut gjør. manuellterapaut er gratis for barn under 12 år. mulig du må betale en egenandel men det er på 75 kr.
vi går også på barneklinikken hos (marc de decker) som sagt i innlegg over (balder klinikken)
du kan jo spørre om en oppfølgning hos fysioterapaut på HS som gir deg øvelser dere skal gjøre for å stimulere han/henne til å bruke den andre siden sin mer.

Vi merket stor forskjell fra 1 time hos mt. han hadde låsninger i nakke brystryggen og bekkenet. låsningene var borte men er fortsatt litt stram i ryggen.
Forresten så glemte jeg å si at låsninger flytter seg, var det vi fikk beskjed om av marc. sjekk det ut med en mt uansett. det er utrolig hva de får til . her gikk vi fra en ekstrem gulpe unge til 0 gulp etter 1 behandling :)

signerer de andre her.Om HS ikke tror det er kiss/kidd så ta kontakt med spesialist uansett.Fikk ikke noe hjelp eller info av HS her,så bare tilfeldig at vi leste om kiss/kidd og ordnet alt selv.Når vi fortalte det så hadde hu aldri hørt om det engang,

Back
Topp