Kiropraktor

sofia

Glad i forumet
Septemberbarna 2019
Julikulene 2020
hei:)

Er det noen her som har erfaring med å gå til kiropraktor som gravid? Har en rygg som snart tar knekken på meg, og en kollega fortalte at hun ble så mye bedre etter noen turer til kiropraktor før og etter fødsel.
 
Gikk mye til kiropraktor i første graviditeten. Det hjalp veldig på bekkenplager og vonde skuldre/nakke :) det er også lurt å gå til kiropraktor en stund etter fødsel for å ordne opp litt i bekkenet og ikke minst stive ammeskuldre og nakke!
 
Sniker fra juni.
Jeg har gått jevnlig til kiropraktor både forrige og dette svangerskapet. Sist behandling var for en måneds tid siden :)
 
Eg har hatt fleire besøk hos kiropraktor og har blitt mykje betre :happy: Sliter med låsning i bekkenet. I starten var det to behandlingar i veka, no er eg nede på ein behandling annakvar veke.

Har også gått til massasje nokre gonger i det siste, og det hjelper veldig på å mjuke opp sidan låsninga har ført til at eg har feilbelasta enkelte musklar. Massasjen er skikkelig vond, men resultatet blir bra :happy:

Eg vil absolutt anbefalle deg å prøve, så kan du jo sjå kva du syns?

Einaste minuset er at det er ganske dyrt. Eg har helseforsikring via jobben som dekker kiropraktor. Det kan vere lurt å sjekke ut om du også har noko slikt.
 
Jeg har ikke vært hos kiropraktor, men naprapat. Kan absolutt anbefales for å løsne opp, kroppen ble en helt annen etter bare én behandling :smiley-bounce012
 
Vært hos kiropraktor i dag, 38+0 :) har slitt med låsninger i bekkenet i forrige svangerskap, så kjente det veldig igjen da jeg nå fikk det for et par uker siden. Bedre med en gang, selv om han var forsiktig med knekking i dag :p
 
Gikk regelmessig hos kiropraktor under forrige svangerskap, denne gangen har det blitt litt miste, men jeg anbefaler kiropraktor på det varmeste.
Var hos kiropraktor i da 28+6
Gjorde underverker for kroppen min!
Føler meg som et nytt menneske. Det finns mange kiropraktorer som er spesialisert på graviditet.
Klinikkene bekken&Barn og Klimikk for alle, har flere.
Har god erfaring med begge.
 
hei:)

Er det noen her som har erfaring med å gå til kiropraktor som gravid? Har en rygg som snart tar knekken på meg, og en kollega fortalte at hun ble så mye bedre etter noen turer til kiropraktor før og etter fødsel.

Fysioterapeut som også driver med kiropraktikk og er kjent med bekkenløsning er det aller beste.
 
Ja eg har gått til kiropraktor nesten heile svangerskapet. Har slitt masse med bekken, samt rygg og skuldrar. Eg hadde ikkje greid meg uten kiro og basseng trening. du kan jo sjekka ut litt ameldelsa ang kven så er best på kva, og særlig graviditet. Om du ikkje har bekkenløysing, så kan du jo ha litt stive hofter som kan vera greit å sjekka litt itillegg til ryggen :)
 
Sniker :)

Jeg gikk til kiropraktor etter fødsel pga bekkenlåsning, og kommer til å gå til henne igjen under dette svangerskapet og etter. Går til ei hos Bekken og Barn, følte meg mer sett der enn hos fysioterapeuten jeg gikk til under forrige svangerskap.
 
Jeg har gått jevnlig til kiropraktor siden i januar og føler det har hjulpet veldig, både på rygg og bekken :) hun har i tillegg satt nåler samt massert litt der det har vært ekstra stivt så jeg er veldig fornøyd :D
 
hei:)

Er det noen her som har erfaring med å gå til kiropraktor som gravid? Har en rygg som snart tar knekken på meg, og en kollega fortalte at hun ble så mye bedre etter noen turer til kiropraktor før og etter fødsel.

Jeg gikk sist :) Det var veldig deilig.
 
Back
Topp