Kiropraktor

BilFrue

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerskattene 2023
Noen som har erfaring eller vet hva kiropraktor gjør for å se om baby har låsninger?

Blitt anbefalt kiropraktor for mini da hun stønner og presser HELE tiden. Vekker seg selv helt plutselig, skvetter til. Kan hyle når hun har avføring og promp. Uansett hvor mye hun raper og bæsjer så trykker hun..

Ser hun har vondt, men gråter ikke mye.

Noen som har det likt? Evt gjort for det?

Jeg var hos kiropraktoren med meg forrige uke, og spurte da, for lille ville helst ligge å se til venstre, og hvem og hva som sjekket dette, å han sa han sjekket spedbarn, så jeg bestilte time hos han.

Han sjekket henne i kun bleie, sjekket over alle ryggvirvlene, med lett klemming, sjekket nakken med og vri hode side til side og lille protesterte som fy mot høyre side, sjekket reflekser og løfting på mage, bekken og mage.

Fant låsning i mellom skulderbladene og en i nakken, hadde en lett "touch" mellom skulderbladene og nakken snudde jeg meg vekk på :p , men akkurat likt som på oss. Sjekket etterpå, ingen problem og se til høyre og løftet overkroppen på null komma ingenting når hun lå på magen!

Han sa og at det ikke er normalt at spedbarn går en uke å to uten avføring, uansett hva helsestasjonen sa, så de er ikke helt enige!

Var hos manuellterapeut med lille idag,og hun sjekket bevegelighet i rygg og nakke, kjente etter stivheter og skjevheter og stimulerte han for å se om han snudde seg dit han skulle. Alt i bare bleia. Trykket på ryggen hans og ga meg tips ifht ryggen hans. Han sliter med en del av det samme som din. Idag har han rapt spontant etter mat (pleier å slite med det) og han har prompa og bæsja som en helt. Tilfeldig? Mulig,men jeg håper at å løse opp ryggen hans kan ha hatt god effekt :)

Last edited:
Akkurat likt med jenta vår, men hun gråter i tillegg hele dagen... Skal til manuellterapaut neste tirsdag, og ber til høyere makter at det funker, for nå er jeg så sliten at jeg kreperer snart!

Har hatt det helt på samme måte her. Datteren min er 10 uker idag. Vi har prøvd så mange ting, og også kiropraktor. Hun knakk inne noe, trykket bare og brukte et instrument som på en måte dunket henne. Veldig "skånsomt". Fant låsning i nakken, mellom skulderbladene og i hoftene. Vi fikk en del øvelser i "hjemmelekse", blant annet rulling av hofter og massasje av magen. Tror det har hjulpet mye, for hun fikk i alle fall ut luften. I tillegg startet vi med Semper-dråpene, på kiropraktorene anbefaling. Er vel verdt et forsøk, etter min erfaring :)

Lykke til!

Tusen takk for alle tilbakemeldinger.

Nå har vi akkurat være hos kiropraktor - han fant låsning i bekkenet og mulig noe i ryggen (skal tilbake neste uke).

Spennende nå å se om det har hjulpet noe! ❤️

Last edited:
Back
Topp