Kiropraktor?

sovik

Gift med forumet
Har dere tro på det?

Har vært hos kiropraktor to ganger med gutten vår. Synes det var helt forferdelig å se på! Så samboeren måtte bli med i dag når vi var der slik at jeg fikk gå på gangen:S

Gutten vår er veldig urolig på dagtid, han virker utilpass og sliter med luft i magn. Han sover LITE. Noen få ganger om dagen bare, og da sammenhengende fra 20 min til 1,5 timer på det lengste (som regel). Sliter når han skal ammes på høyre side, bare suge-slipp, suge-slipp, vrir seg og gråter.

Verst er det på kveldene mellom kl. 19 og 22/23 da har han det vondt, gråter, spenner seg og kaver med hendene. Jeg hører han får mye luft i seg når han drikker. hører "luftbobler" i magen. Blir jo bare hjemme dagen lang, orker ikke finne på noe. Har prøvd meg på to lengre trilleturer, men det er jo ikke håp, han trives ikke i vogn heller. Triller eldstegutten i barnehagen hver dag, da sovner minsten på turen, men hyler på vei hjem i gjen. På nettene går det bra, ammer 2-3 ganger, men han sover uten noe særlig uro.

Var på helsestasjonen på 6 ukers kontrollen og fikk tips om å prøve gå til en bestemt kiropraktor.
- Jeg har egentlig lite tro på dette. Tenker at de finner noe å knekke opp og trykke på uansett hvem de ser på, og at dette uansett vil gå over av seg selv. Har prøvd likevel pga et lite håp og fordi jeg blir usikker når lege og helsesøster nevner det, og pga at den ene forten er litt lengre enn den andre. For dette kunne vist være tegn på ette eller annet i nakken.

Eldtse gutten vår sov også lite og grein mye, følte jeg satt benka i godstolen de tre første månedene. Men hadde bedre tålmodighet da og hadde jo permisjon, mens nå er det muntlig eksamen om 14 dager og jeg sliter med å få gjort noe som helst.

Nå ble det mye her selv om jeg bare ville høre andres erfaringer og meninger rundt det med kiropraktor. :)

Stakkars liten...

Vi var hos kiropraktor med storebror, men det hjalp egentlig ikke så mye, selv om han fant en låsning i nakken hans..

Men det er jo verdt forsøket, tenker jeg, for å få en baby som har det bedre. Og jeg har hørt om de som har blitt hjulpet av kiropraktor.

Har du forsøkt andre ting, som massasje av magen hans, og bruke lang tid på å rape?
Kanskje prøve sukkervann. Siden du hører at han svelger luft, tenker jeg.

Det er så vanskelig når vi ikke vet hvorfor de gråter og har det vondt.

Håper det blir bedre snart.

jeg er tante til ei det hjalp veldig med.

dette er bare mine tanker - om det er riktig eller galt for dere vet jeg ikke.

jeg har hørt at det kan være lurt å pumpe å gi flaske hvis baby'n får mye luft i magen når den suger pupp, men det har jeg ikke prøvd selv..

ligger du å ammer på natta og sitter på dagen? hvis han er bedre på natta kan det jo tenkes at han trives best å drikke melk på den måten.

Vi har vært til kiropraktor med begge to. Eldstemann hadde KISS, og hadde da blant annet samme plagene som din lille har. Han hadde god hjelp fra første behandling, og sov fra da av minst 2 timer i strekk hver dag.Frem til første behandling sov han kun 30-40 min. I gangen. Så kiropraktor var verdt hver ei krone -det eneste jeg angret på var at jeg ikke dro før. Vi har vært til tre behandlinger med lillejenta også, da kun for kolikksmerter. Hun er bedre, og er så og si kvitt villmanns -gråten på kveld og natt :-) Men fortsatt litt urolig.

Hoppsideisjohei skrev:
Manualterapeut!!!!!!!!!!! Har kjempegod erfaring med det.
Sjekk  http://www.kiss-kidd.no/ Der står det bl.a hvilke manuelterapeuter som behandler barn og hvor i landet de er :)

Ja sjekk ut det. Har bare hatt 2 behandlinger foreløpig pga av stiv nakke. Sliter noen ganger med å få henne til å sove og er lenge våken noen dager. Men siste par dagene har hun sovet mye og ikke skreket noe særlig, så håper på det beste nå. Manuellterapaut er gratis å gå til også.

Jeg har vært til manuell terapeut / fysioterapeut med lillegutt fordi han hadde vondt i magen. Han hadde stiv nakke og genererte mye luft pga det. Han fikk stiv nakke mest sannsynlig fordi de prøvde å dra han ut med sugekopp og dro den av to ganger.
Det har hjulpet vår lille mann ihvertfall :)

bor du i stavanger området kan jeg tipse deg om en som er flink med baby, bare send meg en melding.

For min del var kiropraktor gull verdt! Gikk 3 ganger og så var snuppa helt fin igjen! Ho hadde låsninger i nakken og ryggen.

Vi var hos Manuellterapaut. De har inne både kiropraktordelen og fysiodelen. Og det er gratis, ihvertfall dit vi gikk i Råholt :) Har vært der 3 ganger og kolikkproblemen er nesten borte. Jeg har sluttet med kumelk produkter itillegg. Hun gråt sammenhengende 3-5 timer hver kveld før..

Takk for alle gode svar og råd :) Har lest dem tidligere, men har ikke tatt meg tid til å svare på grunn av alt annet som har foregått.

Nå er endelig eksamen unnagjort, jeg har permisjon og den skal nytest:)
Vi har vært 4 ganger hos kiropraktor nå og han har blitt mye mer rolig og gråter lite på kveldene. Virker mer fornøyd på dagtid og sover mer. Han har heller ikke den ekstremt vonde gråten på kveldene :) Så kanskje hadde det virkning likevel. Uansett har det blitt mye bedre bare de siste dagene.

Mistenker at stresset mitt har hatt innvirkning på dette også, ikke noe kjekt å tenke på, men vanskelig gjøre noe med. Nå krysser vi bare fingrene for at det holder seg sånn og blir enda bedre etter hvert:)

Lege og helsesøster anbefalte meg denne kiropraktoren heller enn å henvise meg til kommunal fysioterapeut. Penger koster det, men det gjør ingenting så lenge han har fått det bedre av behandlingen.

Back
Topp