Kiropraktor 3. trimester

Julinurk2021

Blir kjent med forumet
Mulig litt teit spørsmål, men jeg er 34+2 og har slitt sånn med bekkenlåsning og de seneste dagene har det bare blitt verre, så jeg booket time til kiropraktor men ble plutselig veldig usikker på om det er trygt og smart når man er så langt på vei? Fant lite info på nettet og bare merker jeg ble litt urolig for at det skal sette i gang noe, eller at det skal skje noe feil.
 
Jeg går regelmessig jos kiropraktor, er 34+5 i dag og har time i morgen, gikk fram til fødsel sist og kjør det denne gangen å :)
Ingen som har sagt noe på det, og kiropraktoren ville jo ikke gjort noen behandling om det var farlig :) eneste er at du ikke får tatt røntgen (om de utfører det der du går) :)
 
:happy:
Jeg går regelmessig jos kiropraktor, er 34+5 i dag og har time i morgen, gikk fram til fødsel sist og kjør det denne gangen å :)
Ingen som har sagt noe på det, og kiropraktoren ville jo ikke gjort noen behandling om det var farlig :) eneste er at du ikke får tatt røntgen (om de utfører det der du går) :)
Åh så godt å høre, har jo gått ditt tidligere i svangerskapet men hatt et lite opphold nå. Nei du har jo helt rett men fikk plutselig bare sånn usikkerhet. Men da vet jeg at jeg kan dra ditt med god samvittighet :happy:
 
Jeg går også jevnlig til kiropraktor :) . Hvis jeg ligger på magen løsner han en del på midten av benken så jeg ikke kjenner nooe ubehag :) Sikkert fordel med en kiropraktor som har erfaring med gravide da :)
 
Jeg går også til kiropraktor, hun har mye erfaring med gravide og bekkenløsning spesielt, og alt er veldig tilrettelagt :) Regner med alle kiropraktorer vet hva man skal/skal ikke gjøre med gravide :)

Vet ikke helt om jeg syntes det hjelper noe som helst da, og kiropraktor sier jo også her er det lite å gjøre noe med, men jeg føler ihvertfall at jeg gjør noe med elendigheten!
 
Jeg gikk til kiropraktor sist graviditet, fra uke 24 og langt inn i barseltiden pga bekkensmerter. Det var ikke noe problem. Denne gangen har jeg gått til fysioterapeut. Begge hadde/har spesialisert seg på gravide, og hadde/har puter for å ligge mer komfortabelt under behandlingen. Usikker på hvor vanlig det er, men kan anbefales! Ellers er jeg mer fornøyd denne runden med fysioterapi enn sist runde med kiropraktikk, fysioterapeuten har vært veldig opptatt av at jeg skal gjøre øvelser mellom timene, og jeg opplever at det har holdt smertene mer i sjakk enn sist da jeg i praksis bare gikk til behandling.
 
Jeg dro på min første kiropraktortime i forrige uke, og hadde en ny time i dag. Er i uke 33+6. Har vært plaget med stikkinger via symfysen ( kjennes ut som en ilende smerte via urinrøret som kan komme og gå) Jeg ble mye bedre etter første timen jeg var på. Hun jeg var hos gjorde 3 forskjellige øvelser på meg, gjorde ikke vondt eller var ubehagelig - bare litt rart. Hun sa jeg kunne regne med å bli litt øm dagen derpå, men det kjente jeg ikke så mye tid. Hittil har jeg vært veldig fornøyd. Men er nok viktig å dra til en anerkjent kiropraktor :)
 
Sist gikk jeg til kiropraktor annenhver uke pga låsninger i bekkenet..og siste ukene flere ganger.. Og etter fødsel ca etter 4 dager for fikse bekkenet igjen etter fødsel.. Hadde ikke klart å gå uten..
 
Back
Topp