Kiropraktoe eller fysioterapeut?

corazon

April 2013s flinkeste
Har fått problemer med bekkenet, og sitter å lurer på om jeg skal prøve meg hos fysioterapeut eller kiropraktor først? Noen som har erfaring å dele?

Jeg har ingen effekt av fysio.
Går fast til kiropraktor. Han teiper og gjør så jeg holder ut litt til :P

Om det finnes en manuellterapeut der du bor, vil jeg absolutt anbefale det foran de andre =) Har aldri fått så god hjelp av hverken fysio eller kiropraktor! Håper du får den hjelpen du trenger =)

Jeg har hatt trøbbel med bekkenet nå siden uke 14 og begynte hos kiropraktor. Hun er kjempe dyktig og har klart å få bort halebeinsplagene etter forrige fødsel, men har ikke klart å fikse bekkenet mitt ennå. Det dukker opp nye plager hele tiden, men jeg klarer fint å bevege meg ennå. Verre er det når jeg sitter og står stille....
Hun jobber på et behandlingssenter, hvor hun så videreførte meg til fysio (parallellt med hennes behandling), men det synes jeg IKKE har hjulpet noe ennå!
Der har vi prøvd red core teknikk, som er slyngetrening, men det har funker bare ikke...

Så nå er det egentrening med ball, samt trykking hos kiropraktor.

Vet ikke om det hjalp deg noe... :)

Manuellterapeut!! Helt klart :) har slitt mye både i dette og I forrige svangerskap, har gått til masse forskjellige behandlere, og manuellterapeutene er alltid flinkest med meg hvertfall. Men spør etter noen som har erfaring med behandling av gravide!

Uten tvil kiropraktor!!

Begge deler :) hos fysio gjør du øvelser for å trene opp musklene rundt bekkenet, så min kiropraktor sendte meg til fysio i tillegg til at hun gjør sitt innimellom.

Tusen takk for svar :) Nå har jeg funnet en kiropraktor med erfaring med bekkenproblemer og gravide som hadde ledig tid over helgen, og en manuellterapeut med god erfaring på området. Men han hadde ikke ledig tid før om over ei uke. Så da blir det vanlig kiropraktor først. Håper dette kan hjelpe på smertene.

Back
Topp