Kino 2 år *To på rømmen*

ORIGINAL: Beckymams

ORIGINAL: Fru Riskorn

Hvorfor vil du se filmen? Ungen kommer neppe til å ha noen som helst glede av den. Så hvis det er du som har lyst å se den selv, så burde du ikke ta med barnet? Jeg har vurdert det slik at min 4-årin er alt for liten til å forstå handlingen i alle fall. Og det er STOR forskjell på en 2-åring og en 4-åring!

Det er veldig stor forskjell fra barn til barn. Selv om din 4 åring kanskje ikke forstår handlingen, så betyr ikke det at min 2-åring ikke får utbytte av filmen. ELine elsker slapstick humor, og forstår veldig godt hva som skjer når hun ser barnetv og barnefilmer. Hun ler før oss av enkelte ting, og forklarer handlingen for oss..

Jeg kan se filmen på engelsk når som helst, poenget her var at Eline så traileren og ville se hele filmen. Om hun forstår hvor lang filmen er, det tviler jeg på, men når hun sier at hun vil se den, så vil jeg da som forelder ta en vurdering på om jeg skal la henne få se den.

For å kunne avgjøre det, sjekker jeg opp om andre barn har sett den og hva de syns om den, og tar valget mitt ut i fra det og ut i fra hva Eline sier når vi snakker om det.

Nå er min 4-åring godt over gjennomsnittet med tanke på språk og forståelse. Jeg tror du overvurderer en 2-åring hvis du tror de har noe som helst utbytte av en 7-års grense film. Men, jeg har vært på kino kun en gang med eldstemann, og det var forrige helg - fordi jeg synes det er kjekt at hun kan huske noe av det. Men, der er det ulike prioriteringer naturligvis.

Hvorfor vil du se filmen? Ungen kommer neppe til å ha noen som helst glede av den. Så hvis det er du som har lyst å se den selv, så burde du ikke ta med barnet? Jeg har vurdert det slik at min 4-årin er alt for liten til å forstå handlingen i alle fall. Og det er STOR forskjell på en 2-åring og en 4-åring!

Det er veldig stor forskjell fra barn til barn. Selv om din 4 åring kanskje ikke forstår handlingen, så betyr ikke det at min 2-åring ikke får utbytte av filmen. ELine elsker slapstick humor, og forstår veldig godt hva som skjer når hun ser barnetv og barnefilmer. Hun ler før oss av enkelte ting, og forklarer handlingen for oss..

Jeg kan se filmen på engelsk når som helst, poenget her var at Eline så traileren og ville se hele filmen. Om hun forstår hvor lang filmen er, det tviler jeg på, men når hun sier at hun vil se den, så vil jeg da som forelder ta en vurdering på om jeg skal la henne få se den.

For å kunne avgjøre det, sjekker jeg opp om andre barn har sett den og hva de syns om den, og tar valget mitt ut i fra det og ut i fra hva Eline sier når vi snakker om det.

Nå er min 4-åring godt over gjennomsnittet med tanke på språk og forståelse. Jeg tror du overvurderer en 2-åring hvis du tror de har noe som helst utbytte av en 7-års grense film. Men, jeg har vært på kino kun en gang med eldstemann, og det var forrige helg - fordi jeg synes det er kjekt at hun kan huske noe av det. Men, der er det ulike prioriteringer naturligvis.

Ja, du vet vel best..

jeg ville ikke tatt med en 2åring på den. ikke bare mtp at den kan være for skummel - men er jo greit at ungen forstår noe av handlingen og sånn så jeg ville heller valgt en film som er mer tilpasset alderen hennes, det har hun mye mer utbytte av når man først skal dra på kino.

Jeg var med min 3 åring i dag og så den, og hun syns filmen var kjempestas![:D] satt rolig hele filmen.
Ja, den var litt skummel, men hu ble ikke redd. Var mer sånn "Ånei, den stygge heksa tog babyen!". Var helt med![:)]

jeg har en 2 åring som både snakker og forstår veldig mye, lærer fort og godt kan se på litt film. Men det begrenser seg til kaptein sabeltann, donald og filmer tilpasset hennes alder altså. Hadde aldri tatt henne med på kino. Det er en helt annen stemning, lyden er veldig høy osv. Og Harry Potter? [8|] Til og med eldste min ble redd fra og med film nr 3 av de der, og han var i skolealder... 

Ja, du vet vel best..

Jeg tror jeg har en viss forståelse for utvikling hos ulike aldersgrupper ja. Men, du kan tydeligvis ikke ha lest siste setningen min.

Dersom målet ditt er at barnet skal ha en viss forståelse for enkelte bruddstykker i filmen og du og barnet synes at det er kjekt, så er det nok ikke noe problem å nå det målet.

Ja, du vet vel best..

Jeg tror jeg har en viss forståelse for utvikling hos ulike aldersgrupper ja. Men, du kan tydeligvis ikke ha lest siste setningen min.

Dersom målet ditt er at barnet skal ha en viss forståelse for enkelte bruddstykker i filmen og du og barnet synes at det er kjekt, så er det nok ikke noe problem å nå det målet.

Hele poenget her er at Eline så traileren og sa hun ville se filmen. Jeg som mor må da ta en vurdering på om vi skal dra på kino og se den eller ikke. That's it! Du kan ikke vurdere min datter, du har aldri møtt henne og kommer heller aldri til å møte henne. Alle barn er forskjellige uavhengig av alder, og jeg takker deg for at du delte din erfaring med ditt barn, men du trenger ikke å være formanende eller belærende ovenfor meg.

Ja, du vet vel best..

Hele poenget her er at Eline så traileren og sa hun ville se filmen. Jeg som mor må da ta en vurdering på om vi skal dra på kino og se den eller ikke. That's it! Du kan ikke vurdere min datter, du har aldri møtt henne og kommer heller aldri til å møte henne. Alle barn er forskjellige uavhengig av alder, og jeg takker deg for at du delte din erfaring med ditt barn, men du trenger ikke å være formanende eller belærende ovenfor meg.

Beklager at du oppfatter meg som formanende eller belærende. Du spurte i HI om meninger ang å ta en 2-åring med på en film med 7-årsgrense. Du fikk mine meninger. Du var uenig og fant da ut at jeg var den med problemet. Jeg mener at en 2-åring ikke har noen ting på den filmen å gjøre. Hva du gjør med ditt barn er meg revnende likegyldig.

Ville ventet til den kom på DVD jeg... og leid den/kjøpt den.
Hadde aldri tatt med en 2 åring på en film med 7 års grense nei.
Det er en grunn for at det er aldersgrense på filmer!!!

ORIGINAL: Cullen

hadde ikke tatt en 2 åring med på en 7 års grense...(harry potter 1 er og 7 års grense, hadde du tatt 2 åringen med og se den?)
Det er en grunn til at det er aldersgrenser.[;)] Det er jo ikke for å være kjip at de setter dem. men fordi de vil skåne barn mot skumle/ekle ting.

harry potter har jeg ingen erfaring med.. ikke sett de.. men derimot Shrek elsker jenta mi[:)] Den er det også 7 års grense på..

Jeg har tenkt å ta med jenta mi ¨på snart 4 på 2 på rømmen til helgen[:)]

ORIGINAL: BelleHelene

Siden jeg en gang har jobbet på kino; Nei, og hadde jeg jobbet da du kom med din 2 åring, hadde jeg nektet dere inngang![:)]

Ja.. og hun er jo 2 år for liten også til å gå på denne.. Jeg har ikke sett den.. og ikke traileren... men om regelen er 4 år med voksent følge på en 7 års film.. så regner jeg med at de ansatte følger opp dette..

Som jeg har sagt i hele tråden, så spurte jeg om noen hadde sett filmen, og hvilke erfaringer de hadde med sine barn etter å ha sett den.

Tusen takk til alle som har svart på dette spørsmålet! [:)]

Jeg har vert å sett denne filmen i dag sammen med jentene mine på 4 år og 7 år. Vi så den i 3D.

Størstejenta likte filmen veldig godt, og forstod handlingen godt.

Jenta mi på 4 år, likte også filmen, men hun syntes den var skummel av og til. Og ved ett tilfelle ville hun faktisk heller dra hjem enn å se ferdig filmen. Så hun var nok litt for liten. Og hun er også veldig godt utviklet ifh til alder. Vi snakket en del om filmen da vi kom hjem, slik at hun fikk snakket av seg det hun syntes var vanskelig. Hun hengte seg mer opp i små episoder enn helheten av filmen.

Så merket godt forskjell på opplevelsene til storesøster og lillesøster.

Jeg som mamma syntes det var en morsom film. Kunne nok ha lånt den hjemme til en 2 åring som gjerne ville se, men hadde nok ikke tatt henne med på kinoen.

Vi var på den idag. Jenta mi er 4 og hadde stor glede av filmen. Har bestemt seg for å være Rapsunzel på karneval neste uke [:)]

dersom 2 åringen din er moden nok til å ha glede av kino, og klarer å sitte stille i 1 time og 30 minutt så synes ikke jeg at det er noe i den filmen som er mer skremmende enn det som vises på barnetv.

Back
Topp