Fru Riskorn
Forumet er livet
ORIGINAL: Beckymams
ORIGINAL: Fru Riskorn
Hvorfor vil du se filmen? Ungen kommer neppe til å ha noen som helst glede av den. Så hvis det er du som har lyst å se den selv, så burde du ikke ta med barnet? Jeg har vurdert det slik at min 4-årin er alt for liten til å forstå handlingen i alle fall. Og det er STOR forskjell på en 2-åring og en 4-åring!
Det er veldig stor forskjell fra barn til barn. Selv om din 4 åring kanskje ikke forstår handlingen, så betyr ikke det at min 2-åring ikke får utbytte av filmen. ELine elsker slapstick humor, og forstår veldig godt hva som skjer når hun ser barnetv og barnefilmer. Hun ler før oss av enkelte ting, og forklarer handlingen for oss..
Jeg kan se filmen på engelsk når som helst, poenget her var at Eline så traileren og ville se hele filmen. Om hun forstår hvor lang filmen er, det tviler jeg på, men når hun sier at hun vil se den, så vil jeg da som forelder ta en vurdering på om jeg skal la henne få se den.
For å kunne avgjøre det, sjekker jeg opp om andre barn har sett den og hva de syns om den, og tar valget mitt ut i fra det og ut i fra hva Eline sier når vi snakker om det.
Nå er min 4-åring godt over gjennomsnittet med tanke på språk og forståelse. Jeg tror du overvurderer en 2-åring hvis du tror de har noe som helst utbytte av en 7-års grense film. Men, jeg har vært på kino kun en gang med eldstemann, og det var forrige helg - fordi jeg synes det er kjekt at hun kan huske noe av det. Men, der er det ulike prioriteringer naturligvis.