Kinesisk fødselskart

Sier jente, stemte for meg med gutt sist gang, men 50% sjanse for at noe stemmer gjør vel at det stemmer for ganske mange uansett :hilarious:

Jeg tror man skal legge på ett år på alderen for at det skal være mest nøyaktig, da sier kartet jente :Heartpink Hvis jeg ikke legger på er det gutt :Heartblue

Jeg tror man skal legge på ett år på alderen for at det skal være mest nøyaktig, da sier kartet jente :Heartpink Hvis jeg ikke legger på er det gutt :Heartblue
Man skal vel ta alderen sin fra da egget ble befruktet :happy:

Man skal vel ta alderen sin fra da egget ble befruktet :happy:

• I tradisjonell kinesisk kultur regnes en baby som 1 år gammel ved fødsel.
  • Dermed er morens “kinesiske alder” vanligvis 1–2 år eldre enn hennes vestlige alder, avhengig av når på året hun er født.
  • Eksempel: Hvis du er 28 år i vestlig alder når du blir gravid, kan din kinesiske alder være 29 eller 30.

• Den tar ikke utgangspunkt i vår vanlige kalender (januar–desember), men den kinesiske månekalenderen.
  • Det betyr at unnfangelsesmåneden kan forskyves med noen uker i forhold til vår kalender.

:Heartred

• I tradisjonell kinesisk kultur regnes en baby som 1 år gammel ved fødsel.
  • Dermed er morens “kinesiske alder” vanligvis 1–2 år eldre enn hennes vestlige alder, avhengig av når på året hun er født.
  • Eksempel: Hvis du er 28 år i vestlig alder når du blir gravid, kan din kinesiske alder være 29 eller 30.

• Den tar ikke utgangspunkt i vår vanlige kalender (januar–desember), men den kinesiske månekalenderen.
  • Det betyr at unnfangelsesmåneden kan forskyves med noen uker i forhold til vår kalender.

:Heartred
Hmm. Hvis jeg legger på et år stemmer fortsatt førstefødte, men ikke andre :)

Back
Topp