Kines reise

Altså, sist jeg opplevde dette var jo når jeg var matforgiftet i slutten av januar, men da kom det ut alle hull inkludert nesa, og da hadde jeg jo feber også :hilarious: Føltes ikke som det denne gangen her for å si det sånn, så regner jo bare med alt er fint og at kroppen jobber på rare måter :hilarious: Men greit å vite at andre har opplevd det samme da hehe!
Kanskje litt tmi nå. Når jeg var gravid sist var jeg først forstoppa og så diaré i en evig runddans. Når det først løsna så løsna det på en måte :hilarious: så var det full stopp en god stund. Og så var det full tømming. Om igjen og om igjen. Synes å huske det var værst i andre trimester. Nå vet jeg ikke om du kasta opp også da. Men magevirus/reaksjon på mat kan jo ikke utelukkes.

Kanskje litt tmi nå. Når jeg var gravid sist var jeg først forstoppa og så diaré i en evig runddans. Når det først løsna så løsna det på en måte :hilarious: så var det full stopp en god stund. Og så var det full tømming. Om igjen og om igjen. Synes å huske det var værst i andre trimester. Nå vet jeg ikke om du kasta opp også da. Men magevirus/reaksjon på mat kan jo ikke utelukkes.
Da er det sikkert normalt da å plutselig få tømt seg helt :hilarious:
Nei, har ikke kastet opp, så regner med at det ikke er matrelatert :confused005

15+6 i dag

Akkurat 2 uker til jeg skal fortelle nyheten til foreldrene mine! :nailbiting: Utrolig spent på hvordan mamma vil ta det da hun var så glad for at jeg skulle operere vekk myomet først. Men nå får de jo praktisk talt vite det når jeg er i uke 18, så da er jo sjansene veldig høye for at det skal gå fint :happy:

Hadde blitt fornærmet selv om jeg ikke hadde fått vite om en så stor nyhet før så sent, så redd mamma skal bli veldig fornærmet og at jeg får høre det i lang tid :smiley-ashamed004 Men blir litt slik når man bor så langt unna hverandre. Skulle egentlig reise hjem denne helgen her tenkte jeg og ta hjemmekontor i dag og i morgen, men så kræsjet det så mye som det går an med timeplanen til mamma. Hun hadde jobbet kveld, og da hadde jeg ikke fått jobbet dagtid :hilarious: Også jobber hun helg i tillegg. Så tenkte at jeg var veldig mye jeg må bruke penger på fremover og kan heller ta meg en tur en annen gang det passer bedre. Pappa kommer til å være støttende uansett sett hva da :happy: Mamma forventer jeg bare blir veldig ... bekymret.

Jeg har heller ikke fortalt nyheten om at jeg er gravid til andre venninner med mindre jeg har møtt på de pga dette.

15+6 i dag

Akkurat 2 uker til jeg skal fortelle nyheten til foreldrene mine! :nailbiting: Utrolig spent på hvordan mamma vil ta det da hun var så glad for at jeg skulle operere vekk myomet først. Men nå får de jo praktisk talt vite det når jeg er i uke 18, så da er jo sjansene veldig høye for at det skal gå fint :happy:

Hadde blitt fornærmet selv om jeg ikke hadde fått vite om en så stor nyhet før så sent, så redd mamma skal bli veldig fornærmet og at jeg får høre det i lang tid :smiley-ashamed004 Men blir litt slik når man bor så langt unna hverandre. Skulle egentlig reise hjem denne helgen her tenkte jeg og ta hjemmekontor i dag og i morgen, men så kræsjet det så mye som det går an med timeplanen til mamma. Hun hadde jobbet kveld, og da hadde jeg ikke fått jobbet dagtid :hilarious: Også jobber hun helg i tillegg. Så tenkte at jeg var veldig mye jeg må bruke penger på fremover og kan heller ta meg en tur en annen gang det passer bedre. Pappa kommer til å være støttende uansett sett hva da :happy: Mamma forventer jeg bare blir veldig ... bekymret.

Jeg har heller ikke fortalt nyheten om at jeg er gravid til andre venninner med mindre jeg har møtt på de pga dette.
Det blir nok å gå bra :Heartred
Vi «måtte» holde det hemmelig lenger enn vi egentlig hadde ellers, men vi hadde en sånn kjempe mulighet at fortelle alle blivende besteforeldrene samtidig, på selve julaften. Mine foreldre bor laaangt unna oss, men kom på besøk til jul i fjor. Vi sku på OTUL ca 1,5 uke før de kom, så det passet helt perfekt å fortelle alle sammen på julaften.
Vi følte vi måtte gjøre det siden det var sikkert den første og siste gang vi sku ha muligheten til å gjøre det slikt.
I tidligere graviditeter har vi fortalt VELDIG tidig, så det var lit annerledes å fortelle når man var nesten i den andre trimesteren.

Men! Det jeg vil frem til: de vil sikkert bli glade alle sammen, det er jo bare koselige nyheter :love017:Heartred
Forstår at du er lit bekymret, men det blir å gå bra!! Det kommer kanskje som en sjokk til mammaen din, men, sånn er det av og til. Ho blir sikkert å forstå når du forklarer det :Heartred

15+6 i dag

Varte ikkje så lenge hos meg fordi mamma fant da ut uten at eg sa noke:laughing002

Varte ikkje så lenge hos meg fordi mamma fant da ut uten at eg sa noke:laughing002
Med mindre en av søstrene mine får sagt noe så har de liksom ingen andre forbindelser til Bergen annet enn meg :smiley-ashamed004 Så de får nok ikke vite det før om 2 uker nei hehe :nailbiting:

Skal sende avgårde en pakke til faren og søsknene til samboeren min straks. De har heller ikke fått vite noe enda, men de er vi litt mer redd for at skal få vite det av noen andre siden faren har bodd mange år i Bergen :smiley-ashamed004

15+6 i dag

Er egentlig temmelig imponert du ikke har fortalt det til familien enda :hilarious: Jeg har lyst å rope det til omverden!

Er egentlig temmelig imponert du ikke har fortalt det til familien enda :hilarious: Jeg har lyst å rope det til omverden!
Første gangen jeg ble gravid hadde jeg jo en plan for å fortelle det til alle ganske tidlig, men når vi mistet i uke 10 så ble vi begge veldig varsomme bare. Blir litt mer sånn "Tat det som det kommer" stemning, hehe! Første gangen kjøpte jeg meg jo bøker om graviditet og satt og leste på kvelden. Gikk helt vekk fra ultraprosessert mat og sånt :smiley-ashamed004 Var dessuten mye enklere å holde seg i aktivitet midt på sommeren. Denne gangen har jeg jo levd mer normalt, også har jeg ikke klart å holde meg unna ultraprosessert mat siden jeg hadde kvalme :smiley-ashamed004 Men burde jo klare meg uten ultraprosessert mat nå da, så nå skjerpe meg. Skulle hatt mindsettet fra i sommer altså!

Første gangen jeg ble gravid hadde jeg jo en plan for å fortelle det til alle ganske tidlig, men når vi mistet i uke 10 så ble vi begge veldig varsomme bare. Blir litt mer sånn "Tat det som det kommer" stemning, hehe! Første gangen kjøpte jeg meg jo bøker om graviditet og satt og leste på kvelden. Gikk helt vekk fra ultraprosessert mat og sånt :smiley-ashamed004 Var dessuten mye enklere å holde seg i aktivitet midt på sommeren. Denne gangen har jeg jo levd mer normalt, også har jeg ikke klart å holde meg unna ultraprosessert mat siden jeg hadde kvalme :smiley-ashamed004 Men burde jo klare meg uten ultraprosessert mat nå da, så nå skjerpe meg. Skulle hatt mindsettet fra i sommer altså!
Hadde store planer om å ha det perfekte kostholdet i min graviditet men så i første trimester så var eg så kvalm at eg kunne bare leve på mjølk og epler. Lukten av kjøtt var det verste eg viste i starten hehe

Etter å ha hatt treg mage nå hele graviditeten hadde jeg plutselig en dag da alt kom seg ut i går (pluss en del vann), og vipps så var magen min borte :hilarious: Det her blir jo den faktiske baby bump'en min da 15+4 med myomet på 15 cm og fosteret som nå er ca 12 cm? Ikke så stor mage nå iallfall :hilarious: Mistet som sagt en del vann også så blir nok litt større ganske fort når jeg får fylt på litt elektrolytter. Hvorfor jeg hadde en dag der alt skulle ut i går kveld vet jeg ikke, men jeg har ikke feber iallfall. Er det normalt når man er gravid?? :pompus:

Vis vedlegget 480743
Babybumpen med alle sine former og fasonger og endringer dette :hilarious: Jeg hadde veldig ustabil tarmktivitet fra uke 8 og enda… føler alt sånn blir sett på som normalt.. spurte jordmor også, hormoner og alt mulig. Jeg fyller også på med elektrolytter innimellom, drikker mye vann, så viktig å ikke glemme saltet. Men selvsagt ta det opp med lege/jordmor om det blir plagsomt for å få registrert det noen plass.

Babybumpen med alle sine former og fasonger og endringer dette :hilarious: Jeg hadde veldig ustabil tarmktivitet fra uke 8 og enda… føler alt sånn blir sett på som normalt.. spurte jordmor også, hormoner og alt mulig. Jeg fyller også på med elektrolytter innimellom, drikker mye vann, så viktig å ikke glemme saltet. Men selvsagt ta det opp med lege/jordmor om det blir plagsomt for å få registrert det noen plass.
Det der var jo absolutt minimal mage da, morgningen etter var den jo blitt større igjen :hilarious: Men var behagelig med en dags pause fra gravidmagen :hilarious:

Jeg tar ofte bilde liggende siden jeg har litt ekstra fett på kroppen, for da kan man se akkurat hvordan babybumpen ligger uten fett.

Første bildet er akkurat når myomet har gått opp fra bekkenet mens livmoren fortsatt ligger litt lengre ned. Ser skiikkelig godt størrelsen på myomet der :hilarious: Denne uken ser man godt at begge har kommet seg opp, selv om jeg tror livmoren egentlig skulle vært litt lengre ned nå :pompus: Kjenner ikke toppen på myomet lengre, så dratt med seg organer opp nå også :smiley-ashamed004

20260131_150910.jpg

20260318_080201.jpg

Heh…
Her sitter jeg og spiser Nugatti fra boksen :laughing002 :angelic:

Det der var jo absolutt minimal mage da, morgningen etter var den jo blitt større igjen :hilarious:

Jeg tar ofte bilde liggende siden jeg har litt ekstra fett på kroppen, for da kan man se akkurat hvordan babybumpen ligger uten fett.

Første bildet er akkurat når myomet har gått opp fra bekkenet mens livmoren fortsatt ligger litt lengre ned. Ser skiikkelig godt størrelsen på myomet der :hilarious: Denne uken ser man godt at begge har kommet seg opp, selv om jeg tror livmoren egentlig skulle vært litt lengre ned nå :pompus: Kjenner ikke toppen på myomet lengre, så dratt med seg organer opp nå også :smiley-ashamed004

Vis vedlegget 480894

Vis vedlegget 480895
Oi, så myomet gir altså en sånn kul? Hvor stort var det igjen?

Oi, så myomet gir altså en sånn kul? Hvor stort var det igjen?
Nå er den 15x12x11 ca. Så i løpet av/slutten av denne uken skal myomet og livmoren være ca samme størrelse :bookworm:

Det ser jo egentlig akkurat sånn ut også, som om magen har ca doblet seg siden uke 9 :pompus:

Det der var jo absolutt minimal mage da, morgningen etter var den jo blitt større igjen :hilarious: Men var behagelig med en dags pause fra gravidmagen :hilarious:

Vis vedlegget 480894

Vis vedlegget 480895
Men så fin du er!!!

Nå er den 15x12x11 ca. Så i løpet av/slutten av denne uken skal myomet og livmoren være ca samme størrelse :bookworm:

Det ser jo egentlig akkurat sånn ut også, som om magen har ca doblet seg siden uke 9 :pompus:
Den var inni livmoren sant? Kan det ikkje gjera vondt når babyen er stor?

Den var inni livmoren sant? Kan det ikkje gjera vondt når babyen er stor?
Den sitter inni livmorveggen, så ikke inne i selve livmoren. Hadde den vært inne i livmoren hadde jeg iallfall hatt høyrisiko svangerskap nå, og da tror jeg at jeg måtte hatt tvunget keisersnitt :smiley-ashamed004

Men har fått beskjed om at det ikke er unormalt at man kan få veldig intense smerter i myomet under svangerskapet. At den kan få et nytt infarkt for eksempel. Men siden jeg allerede har hatt et sånt infarkt så skal jo sjansen være veldig lav for at det skjer igjen da :bookworm:

Skal ha ekstra ultralyd i min uke 24 for å se på myomet som et fødselshinder.

Back
Topp