Kikhullsoprasjon - erfaringer?

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Heia! Fjerna galleblæra i midten av desember, og alle sårene har lega helt fint. Det kuttet som er i navlen sliter litt, men går forsåvidt greit det og. Er en sånn kjøttklump der som alle sier er normalt, så da får jeg tro på det..

Men det som virker litt mer unormalt: selve navlen. De har ødelagt navlen min helt, det har blitt en dyyyp grop nedover der. Og som det verker og stinker!! Jeg kan rense så mye jeg kan med vann og sprit, men det stinker like herlig. For det ligger masse verk nedi der, men så langt ned tør jeg ikke å grave med q-tips. Og det blir like ille igjen uansett. Hva er det som skjer? Skal det være sånn en stund?

Heia! Fjerna galleblæra i midten av desember, og alle sårene har lega helt fint. Det kuttet som er i navlen sliter litt, men går forsåvidt greit det og. Er en sånn kjøttklump der som alle sier er normalt, så da får jeg tro på det..

Men det som virker litt mer unormalt: selve navlen. De har ødelagt navlen min helt, det har blitt en dyyyp grop nedover der. Og som det verker og stinker!! Jeg kan rense så mye jeg kan med vann og sprit, men det stinker like herlig. For det ligger masse verk nedi der, men så langt ned tør jeg ikke å grave med q-tips. Og det blir like ille igjen uansett. Hva er det som skjer? Skal det være sånn en stund?

Jeg hadde kikhullsoperasjon i 2008 så jeg husker ikke helt, men mener å huske at jeg syntes at navlen min var fullstendig ødelagt etter operasjonen slik som du beskriver. Mener også å huske at det vesket derfra LENGE, det samme gjaldt et større snitt de hadde tatt ved bikinikanten, aner ikke hvorfor men angrer på at jeg ikke spurte. Det i navlen syntes jo ikke noe særlig men det jeg har ved bikinikanten er fryktelig stygt og mistenker at det hadde noe med at det tok så lang tid å gro

Jeg hadde kikhullsoperasjon i 2008 så jeg husker ikke helt, men mener å huske at jeg syntes at navlen min var fullstendig ødelagt etter operasjonen slik som du beskriver. Mener også å huske at det vesket derfra LENGE, det samme gjaldt et større snitt de hadde tatt ved bikinikanten, aner ikke hvorfor men angrer på at jeg ikke spurte. Det i navlen syntes jo ikke noe særlig men det jeg har ved bikinikanten er fryktelig stygt og mistenker at det hadde noe med at det tok så lang tid å gro

Men væska det fra selve navlen hos deg? For det væsker bittelitt fra kuttet rett under navlen, men det verste kommer fra selve navlen. Jeg kan rense og tørke av forsiktig med papir, og et par minutter etterpå er det vått av væske igjen :( og det stinker! Tenkte at det gikk over, men nå er det jo tre uker siden operasjonen

Jeg hadde kikkhullsoperasjon i 2009.. Kan ikke huske noe spes med navlen annet enn at det tok litt lenger tid enn de andre sårene.Tror ikke det væsket og luktet noe særlig. Eneste endringen på navlen var et lite, nesten usynlig arr. Graviditeten derimot, har endret navlen min helt :P

Du bør kanskje sjekke det? :) God bedring!

Jeg hadde kikkhullsoperasjon i 2009.. Kan ikke huske noe spes med navlen annet enn at det tok litt lenger tid enn de andre sårene.Tror ikke det væsket og luktet noe særlig. Eneste endringen på navlen var et lite, nesten usynlig arr. Graviditeten derimot, har endret navlen min helt :P

Du bør kanskje sjekke det? :) God bedring!

Ååh :( for såret i navlen gror sent, men det er selve navlen som klikker. Sitter hos legen nå, så satser på at de gjør noe med det. For lukta er ikke deilig altså haha

Hvordan gikk det? :)

Navlen min Er endra. Haha. Hun fant nesten ikke enden i den når hun skulle rense med en qtips. Men det var mye væske der, så de sendte inn bakterieprøve til dyrking, og i mellomtiden skulle jeg ha sånn plastikkbit med antibak på hele veien nedi navlen til lørdag. Hvis det verka skikkelig med den i, skulle jeg ta kontakt. Det verker jo, men hun sa også at det var for å rense ut. Så veit ikke hvor grensa til skikkelig går?

Og etter de skulle jeg rense med saltvann to ganger om dagen.

Men nå skjønner jeg problemet. For navlen er seriøst som en knute som er knyti opp. Det er veldig åpent, og hullet går langt inn før "veggene" blir trangere. Og da når jeg feks dusjer blir det vått LANGT inn, og man skal jo ikke tørke så langt inn med en qtips. Derfor blir jeg jo sikkert plaga med infeksjoner og bakterievekst der? :(( skjønner virkelig ikke hva de holdt på med under operasjonen

Jeg har fjerna galleblæra med kikkhullsoperasjon. Navlen så ganske herpa ut:p men såret væsket ikke slik som du beskriver. Tror jeg ville sjekka det<3

Jeg har fjerna galleblæra med kikkhullsoperasjon. Navlen så ganske herpa ut:p men såret væsket ikke slik som du beskriver. Tror jeg ville sjekka det<3

Selve navlen liksom? Ble den finere, og gikk den tilbake, til slutt?

Det er heller ikke såret som verker, det er navlen. Hølet liksom.

Ja, den er normal nå. Heldigvis! Har bare ett lite arr nederst, rett på innsida navlen. Ikke synlig for andre tror jeg [emoji14] så rart at det ska verke inni "hullet". Syns jeg leste at du fikk sjekka det? Håper det ordner seg:) og godt du fikk den ut. Gallestein er verre enn å føde! Har fått ett nytt liv etter den ble fjerna:)

Ja, den er normal nå. Heldigvis! Har bare ett lite arr nederst, rett på innsida navlen. Ikke synlig for andre tror jeg [emoji14] så rart at det ska verke inni "hullet". Syns jeg leste at du fikk sjekka det? Håper det ordner seg:) og godt du fikk den ut. Gallestein er verre enn å føde! Har fått ett nytt liv etter den ble fjerna:)
Har du fjernet galleblæra eller bare gallestein?
Skal søke om å fjerne galleblæra nå på dagkirurgisk :)

Jaa, de la inn en hvit greie innover i navlen som skulle suge til seg væske samtidig som den gir fra seg antibak. Så skulle de ta kontakt om de bakterieprøvene fikk noe utslag.

Ja, herregud, gallestein er det verste jeg har kjent og enda verre. Kan ikke forestille seg det før man han opplevd det. Nytt liv etter jeg fjerna den, virkelig!

Har du fjernet galleblæra eller bare gallestein?
Skal søke om å fjerne galleblæra nå på dagkirurgisk :)

Ble du plaga med gallestein etter fødselen du og, eller har du hatt det tidligere?

Uff, hørtes ikke greit ut. Jeg hadde en kikkhulls i 2015 ifbm utredning for UFB. Ble betent i stingene både i navle og sida, men følte heller navlen ble mindre på meg etterpå. Var smertefullt noen dager. Håper det ordner seg med deg! :)

Ble du plaga med gallestein etter fødselen du og, eller har du hatt det tidligere?
Hatt tidligere, uten vondt i to år frem til fødselen. Så har jeg hatt fire runder etter fødselen, så nå håper jeg og få den fjernet for å forhindre nye anfall, men tror det er et års ventetid på dagkirurgisk siden det ikke er akutt.

Hadde du mange smerteanfall og ble det akuttoperasjon?

Minst en gang i uka etter seksukerskontrollen til lille og frem til 3. desember, da fikk jeg mitt siste anfall som varte i over et døgn(!!), som endte i betennelse og akutt operasjon den 7. desember. Det der er noen dager jeg ikke vil oppleve igjen. Du er heldig som ikke opplever det like ofte, men det er selvfølgelig en plage uansett. Håper du får operasjon fortere enn om ett år.

Back
Topp