Kick me app

Rog90

Glad i forumet
Fikk beskjed av jordmor at dersom jeg hadde en dag med lite liv skulle jeg ringe føden. I går kveld og dag morges har han ikke sparket like mye/like kraftig som han pleier. Ble derfor litt småstressa, men etter å ha drukket noe kaldt og søtt (som jeg fikk anbefalt) begynte han å sparke. Har lastet ned Kick me appen nå, og tenker jeg skal ta meg tid før jeg står opp om morgen og når jeg legger meg om kvelden for å se hvor lang tid det tar å telle 10 spark fordi det er som regel da han er mest aktiv. Har dere noe system for å oppdage evt. endringer i bevegelser :)? Og hvor går grensen for å ringe til føden?

Drikker saft med isbiter i om jeg kjenner lite liv, så sier føden her at tre spark på like mange timer så er alt OK.
Men dersom det er veldig stor forskjell på hvor mye liv jeg kjenner kommer jeg nok til å ringe uansett :P

10 spark? Det var jo veldig mye. Jeg nevnte å telle 4 spark i timen for jordmor idag, men det syns hun var mye. Hun sa at så lenge jeg kjenner liv i løpet av dagen, så skal jeg ikke bekymre meg. Grensa mi hadde nok vært å ikke kjenne liv på en dag. Babyer er forskjellige, og ikke alle er like urolige og sparker mye. Så er vanskelig å si. Men det varierer jo veldig hos meg når hun sparker og hvor hardt. Så lenge jeg kjenner det, så er ikke jeg bekymret :)

Har lest meg litt opp på dette tell med meg prosjektet på folkehelseinstituttet. Det er der det står at de som er med i prosjektet skal telle hvor lang tid det tar fra første spark til det 10. sparket. Skjemaet gjelder fra uke 24, så jeg begynner nok med det på mandag når jeg er 24 uker for å føle jeg har litt kontroll. Blir ganske fort nervøs kjenner jeg.

Hvor langt er dere på vei? Rart at en får så forskjellig beskjed.
Er 24+ 4 nå.
Fått beskjed om å ikke forvente daglig liv før i uke 28. Men kjent det en stund nå. Så tenker å begynne å registrere for morro skyld :)

Er 24+ 4 nå.
Fått beskjed om å ikke forvente daglig liv før i uke 28. Men kjent det en stund nå. Så tenker å begynne å registrere for morro skyld :)
Merkelig. I tell med meg brosjyren står det at et friskt barn sparker sjelden mindre enn 10 spark på to timer når det er våkent...og at en bør kontakte føden dersom det blir gradvis mindre liv eller en ikke har kjent liv på et døgn. Regner med dette gjelder fra uke 24 siden det er fra da en kan bruke skjemaet.

Merkelig. I tell med meg brosjyren står det at et friskt barn sparker sjelden mindre enn 10 spark på to timer når det er våkent...og at en bør kontakte føden dersom det blir gradvis mindre liv eller en ikke har kjent liv på et døgn. Regner med dette gjelder fra uke 24 siden det er fra da en kan bruke skjemaet.
Rettelse: ikke på et døgn, men om en ikke kjenner liv i løpet av en dag, skal en ikke vente til neste dag med å kontakte føden står det i fhi sin tell med meg brosjyre.

Før uke 24: ring jordmor eller fastlege
Etter uke 24: ringe fødeavdelingen

Hehe. Mange forskjellige beskjeder ute å gå ja :P

Her får man beskjed om å kontake lege/jm ved mindre liv før uke 24. Etter uke 24 er det føden. Er glad min jm er på føde.pol. Bare 3,5 uke igjen til 24 :p

Jeg kan gå noen dager å kjenne lite liv, for så å kjenne mye en annen dag. Så er ennå ikke bekymret om han er rolig en dag eller to.. Det tror jeg er normalt såpass tidlig. Er 21 uker.

Last edited:
Her er det spark hele dagen lang, vært det i to uker. Så jeg tror jeh merker og vil reagere derOm det dabber av eller blir stille.

Blir jeg bekymret så ringer jeg føden, samme hva. :)

Man skal ALDRI sammenligne seg med andre, man kjenner sitt barn best <3

Man skal ALDRI sammenligne seg med andre, man kjenner sitt barn best <3
Det er det som står i folkehelseinstituttet sin brosjyre også, en skal sammenligne med sin egen baby, og ingen andre og heller ikke egne tidligere svangerskap siden alle babyer er forskjellige. Har vært en del spark her også nå, tenkte å bruke appen når jeg går å legger meg :) Den jeg har lastet ned heter kickme.

Hvor langt på vei er du nå? Er sykt bekymra idag. Har ikke kjent liv som jeg pleier :/
Hos meg går det opp og ned og er ikke likt mange andre. Hun er aktiv når jeg er på kontoret, men ikke særlig når jeg legger meg. Må virkelig "pirke" for at hun kanskje rører seg. En kjenner ikke daglig liv før kanskje etter uke 26'ish. Er fremdeles dem som ikke kjenner daglig live før opp mot/over 30 og føder en sunn og frisk baby :)

Alt dette sagt, om du ikke klarer å slappe av siden du er bekymret ville jeg ringt jordmor/lege/føden. Heller mange ganger for mye enn en gang for lite :)

Klem

Back
Topp