Ketchup ved middagsbordet?

Har kun sånt på borde om vi har grill mat eller pølse :p sånn typisk mat man bruker ketchup på. Bruker det ikke til noe annet. Men lager jo god mat da :p så trenger ikke skule smaken med sånt kjass :D

Her er det på bordet stort sett alltid, barna elsker det så da får de det. Vi voksne bruker det stort sett kun på pølser.

Haha, går mye ketchup her, men kan ikke helt skjønne hva det brukes på :-P

Og det står ikke fremme til hver middag en gang :-P

Men borte blir den :confused:

Bruker det til pølser og evt til potetkløfter eller sånne ting. Ingen restriksjoner, men det er ikke noe ketchupmas her.

Har det kun til pølser, hamburger og ostesmørbrød. Gubben er vant til å ha det til spagetti også men jeg lager somregel pastasaus da og da dropper han det.

En venninne av meg har det på ALT (til og med julemiddag som kalkun osv) fordi hun synes maten ikke smaker noe uten.
Hun må ha misforstått tror jeg :o
Er jo ketchupen som gjør maten smakløs :o

Ketchupen oppbevares i kjøleskapet og tas kun frem om vi spiser pommes fries, pølser, ostesmørbrød eller frossen pizza. Ketchup er ikke sunt, så vi bruker det egentlig sjelden.

Har det kun til pølser, hamburger og ostesmørbrød. Gubben er vant til å ha det til spagetti også men jeg lager somregel pastasaus da og da dropper han det.

En venninne av meg har det på ALT (til og med julemiddag som kalkun osv) fordi hun synes maten ikke smaker noe uten.

Fysj, tenk å ødelegge så mye mat sånn da! Tenker det er på tide å slutte med uvanen da. Er litt som med salt. Er man vant til å spise veldig salt mat er det akkurat som om man ødelegger smakssansen litt, men når man kutter ned kommer jo smaken mer fram, og dessuten er det jo alt mulig annet man kan smaksette maten med, urter og andre krydder. :p

Har ingen restriksjoner jeg, fornøyd bare ungene spiser mat :)
Ungene henter den selv når de ønsker det, som regel er det til pølser, Pommesfrites, hamburgere osv. :)

Har heller ingen restriksjoner her, men den kommer stort sett bare frem til det, den passer til - pølser, hamburger, pommes frites, den typen. Men vil junior ha ketchup, så har jeg ikke tenkt å si nei. :)

Broren min spiste ketchup på potetene til langt opp i tenårene, da han ikke var noe glad i saus (eller poteter), så får det guttungen til evt. å spise noe, som han ellers ikke ville ha spist, så er det egentlig ok. :)

Mellomste spiser en del ketchup, så hun henter den bare hvis hun mener maten trenger en ketchupklatt :)

Den settes frem til middagsmat den skal brukes til. Så nei, ikke hver middag.

Eg vil si at vi ofte har den framme pga mannen i huse har og bruke det til så si alt men Eg liker kun ketchup til pølse, Hamburg og pizza.

Eg vil si at vi ofte har den framme pga mannen i huse har og bruke det til så si alt men Eg liker kun ketchup til pølse, Hamburg og pizza.
Sånn er stebroren min også! Han skal ha Ketchup på ALT! Har sett mange sære matkombinasjoner oppgjennom årene :p

Ungene liker ikke ketchup, så vi har det bare til pølser med brød.

Bruker lite ketchup. På pølser og til pommes fristes er det en selvfølge. Noen ganger på noen typer pasta. Ellers bruker vi ikke ketchup til noe.

Back
Topp