Ketchup ved middagsbordet?

Evette

Gift med forumet
Står den røde flaska på bordet ved hver middag eller er den til spesielle anledninger?
I voksen alder synes jeg ketchup kun er godt på pølse eller karbonader og synes den ellers ødlegger smaken i maten. Så her blir den ikke tatt frem med mindre jeg selv vil ha eller at ungene får enkelte ganger. Noen ganger får de prøve å ha kethup på om maten ikke faller i smak, men det betyr ikke at flaska automatisk taes frem neste gang vi skal spise samme rett.

Her settes den frem om det er mat som den kan passe til :) tenker ikke noe over det egentlig, vil ungene ha så får de, enkelt og greit ;) men de må alltid smake først uansett om det er krydder eller ketshup de ønsker

Vi har ketchup på bordet en sjelden gang, kanskje en gang i måneden

Sjelden vi har ketchupmiddager, så står ikke fremme nei. Men vil hun ha, så får hun. :p

Tja har ikke pølser, hamburger ellers pizza spesielt ofte og det er ketchup middag her.
Føler ikke den typen "junk food" er spesielle anledninger da :p

Står aldri framme men vi har null restriksjondr
On kb vil ha så henter han bare

Er kun til pølser og ostesmørbrød at det spises her. Frøkna pleier å hente en og annen gang utenom.
Er ikke noen restriksjoner, vi bare pleier ikke å ha ketchup til annen mat.

Oj, det bruker vi faktisk veldig lite av.. Må alltid kaste 3/4 av flaska fordi den har gått ut på dato helt plutselig :-P

Er kun til pølser og ostesmørbrød at det spises her. Frøkna pleier å hente en og annen gang utenom.
Er ikke noen restriksjoner, vi bare pleier ikke å ha ketchup til annen mat.

Samme her.

Jeg kjøper ketchup når vi skal grille pølser. Og thats it. Ofte ble det kastet mye som hadde gått ut på dato, heldigvis finnes det små flasker nå.

Synes ketchup gjør at alt smaker det samme. Ikke er det noe godt til alt heller. For ungenes del så synes jeg de skal lære det å bli kjent med forskjellige smaker, så tar det ikke fram til vanlige middager nei.

Bruker kun ketchup til grillpølser (som nesten aldri spises), og chips (som heller ikke ofte er til maten). Ketchupen varer leeenge her i huset. :p

Jeg spiser omtrent ikke ketchup, men om frøkna ønsker så kan hun bare hente den.

Vi bruker bare ketchup til pølser, hamburger og karbonader, så det er bare da den kommer frem :)

Mini får når det er mat jeg vet han vil ha det på. Han spiser ikke sauser så greit å ha noe så det ikke blir så tørt. Men er ikke alt han ber om det til.
Vi voksne bruker lite ketchup, selv ikke ofte på pølser, burger eller pommes.

Settes frem om vi har pølser eller hamburgere.

Altså ikke hver måned. Noe oftere på sommeren

Har det bare av og til

Har det kun til pølser, hamburger og ostesmørbrød. Gubben er vant til å ha det til spagetti også men jeg lager somregel pastasaus da og da dropper han det.

En venninne av meg har det på ALT (til og med julemiddag som kalkun osv) fordi hun synes maten ikke smaker noe uten.

Back
Topp