keratosis pilaris *bilde*

Flyvende møllkuler

Elsker forumet
er det flere her inne som sliter med dette? hva har du evt gjort for å bedre dette?
synes det er så stygt å ha det der og i tillegg er huden veldig øm/sår. sånn feks om noen stryker meg på overarmene må jeg rett og slett be de stoppe for huden er sår[&:]

legger ved et bilde for de som ikke vet hva det er.

Har egentlig ingen tips, men jeg hadde det når jeg var liten, men har heldigvis vokst det av meg! Jeg er generelt lite i solen sånn i forhold til andre, kanskje det hadde noe med det å gjøre?

Sånn har jeg slitt med og, men det er nesten borte nå, viste ikke det hadde noe navn jeg[8|]
Jeg har peelet, smørt med tykk krem og solt meg, for å få det bedre, finnes det noen andre medisiner for å få det bort?

har lest litt og noen sier at sol hjelper, locobase lpl og det er og nevnt noen respetbelagte kremer..
at man kan vokse det av seg, men ikke alle som gjør det..

tenkte jeg skulle prøve ut locobase og håpe på at det hjelper.. for det er jo skikkelig fælt å se på da[&:]

Datteren min har det, men legen sa at det ikke er så mye gjøre med det. Det er visst en hudtype og ikke en sykdom (derfor det ikke kan gjøres så mye med).

Syns jo det er forferdelig trist da, for hun er full i nupper på armer og litt på lårene, men nå har fått en krem fra Buzzador, som jeg skal prøve. Den er fra Stiefler, og heter A-I cream (Anti-irritation) og kan brukes av folk med atopisk eksem eller psoriasis. Så kommer til å se om den kanskje hjelper på henne, så kan jeg sende deg en pm om noen uker og fortelle om det funket [:)]

Edit: Syns jo navnet er litt kult da, høres ut som en "spell" i Harry Potter [8D]

jeg skrubber vekk nuppene. Og jeg så på tv at det var mange som ble verre av dette når de spiste hvetemel. Så prøver å holde meg unna

Har ikke så mye, men litt. Hjelper å ta sol, og blir mye bedre når jeg smører regelmessig med a-crem.

Takk for at du delte dette - nå vet jeg hva disse nuppene på huden til min datter er[:)].

Hun har det heldigvis bare på overarmene men er ellers plaget med sånn typisk vinterhud, tørr og irritert. Hun er litt plaget av astma, men hun mye bedre nå enn for bare noen år siden. Så kan hende hun vokser det fra seg nå.
Minsten svetter mye på denne tiden av året. Hun har liksom alltid vært litt klam og varm av seg. Sikkert født med dobbelt sett med batterier og dette plager henne litt ved at huden klør litt.

Rådet ditt, Refleksheksa, skal jeg prøve ut på henne. Mulig det er noe som kan hjelpe. Men av erfaring vet jeg at hun tåler dårlig fete kremer og badeoljer som tetter porene - som igjen gjør henne enda varmere. Prøver å ikke bade/dusje henne ofte og hvis det er nødvendig bruker vi som regel bare vann.

Jeg tar gjerne imot tips og råd!!

Vi har time til hudlege om noen uker og håper vi får tatt noen nye allergiprøver av henne. Hun har tidligere fått påvist gress og nøtteallergi.

Takk for svar Refleksheksa.

Bestevenninna mi har det! Men vet ikke hva hun gjør for å bedre det, for hun er allergisk mot både såper og 99% av markedets kremer.

Back
Topp