Keisersnitt

mai*mamma*09

Glad i forumet
Bare lurer på om det er noen REGLER på
å få keisersnitt?? noen som vet, eller er det bare noen "spesielle" utvalgte som får det?

dytt

takk takk:)

Jeg var faktisk til samtale i går ang ks. Da hadde jeg en tøff fødseln med nr 1 som endte i haste ks. Sliter ennå med masse følelser og det er 3,5 år siden. med nr 2 fødte jeg vaginalt,men hun måtte ha hjelp med vakum. Og nå sliter jeg veldig med følelser og gruer meg til fødel nr3,men jeg fikk ikke[&o]

Skal til samtale igjen om 4 uker og da skal jeg snakke med en overlege, så vi får se. dette er på haukeland, og der er de veldig strenge ang ks. Hun inrømte faktisk at de følger en statestikk ang ks[8|] Så der er det ikke bare bare nei. 

ingen kan tvinge en til å føde vaginalt har jeg fått høre....

Man kan jo ikke bare gå på sykehuset og forlange å få fjernet blindtarmen heller, oom man ikke har noen grunn til det...

ORIGINAL: ActionPaction

ORIGINAL: *Meya*

Man kan jo ikke bare gå på sykehuset og forlange å få fjernet blindtarmen heller, oom man ikke har noen grunn til det...

den sammenligningen skjønte jeg ikke? [8|]

Operasjon som operasjon? Eller? Skal keisersnitt være noe spesielt unntak? Om jeg sitter her med en plutselig fobi for at blindtarmen skal sprekke, selv om jeg ikke aner om den kmmer til å gjøre det, skal jeg da kunne få fjernet den?

ORIGINAL: flippflopp

man får det om det er akutt[;)]
lite bekken (tror jeg)
og angst.

Jeg har angst,men det var ikke grunnlag nok[8|] Måtte være medisinsk grunnlag for det.

ORIGINAL: Cathis

ingen kan tvinge en til å føde vaginalt har jeg fått høre....

je spurte om jeg ikke bestemte over min egen kropp.Nei var svaret da[8|]

ORIGINAL: ActionPaction

ORIGINAL: tipp

Jeg var faktisk til samtale i går ang ks. Da hadde jeg en tøff fødseln med nr 1 som endte i haste ks. Sliter ennå med masse følelser og det er 3,5 år siden. med nr 2 fødte jeg vaginalt,men hun måtte ha hjelp med vakum. Og nå sliter jeg veldig med følelser og gruer meg til fødel nr3,men jeg fikk ikke[&o]

Skal til samtale igjen om 4 uker og da skal jeg snakke med en overlege, så vi får se. dette er på haukeland, og der er de veldig strenge ang ks. Hun inrømte faktisk at de følger en statestikk ang ks[8|] Så der er det ikke bare bare nei. 

haukland er sikkert veldig stolte over å ha landets laveste andel ks (mener jeg å ha hørt)

latterlig at det skal være så vanskelig noen steder, mens andre sykehus har innsett at kvinner faktisk bør få ha medbestemmelsesrett over sin egen kropp...

Ja, det er veldig stolte over det. men det er jo ikek rart at de har minst ks i landet når de tvinger folk som har angst til å føde anlig. Min kusine hadde babyen i seteleie,men hun fikk ikke ks av den grunn. Og hun jeg snakket med i går sa at seteleie var en gyldig grunn til ks. Så de snakker jo om en annen der oppe

Back
Topp