Keisersnitt

stripen

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2017
Oktobergull 2022
Flere som vet at de skal ha keisersnitt ?

vet jo derfor at jeg får ny dato enn termindato
 
Jeg vet at jeg får velge mellom keisersnitt og naturlig fødsel. Hadde en veldig lang og komplisert fødsel sist, som endte i hastesnitt. Men jeg er usikker på hva jeg vil. Tenker kroppen har best av naturlig fødsel, men mentalt er det nok best med keisersnitt.
 
Jeg vet at jeg får velge mellom keisersnitt og naturlig fødsel. Hadde en veldig lang og komplisert fødsel sist, som endte i hastesnitt. Men jeg er usikker på hva jeg vil. Tenker kroppen har best av naturlig fødsel, men mentalt er det nok best med keisersnitt.


Ja du må kjenne etter hva som er best for deg. Jeg har ikke noe valg.
 
Jeg kan også velge. Tror jeg går for keisersnitt. Jeg tror ikke jeg takler den angsten på at noe galt skal skje igjen og for min Mentale helse tror jeg det er best! Føler naturlig sikkert er best men jeg tror ikke jeg klarer...
 
Sniker fra August, jeg skal ha - har ikke fått dato enda, men antar det blir i månedsskifte (termin 09.08) ☺️
 
Her blir det keisersnitt etter en dramatisk fødsel sist gang, de sier vi må i møte først da, men etter sist fødsel ble det sagt at det også blir keisersnitt neste gang, så da blir det nå det. :happy:
 
Jeg må ha keisersnitt. Har egentlig termin i november, men keisersnittet blir i oktober, antar jeg.
 
Jeg må ha keisersnitt enten jeg vil eller ikke. Det er eneste trygge måten tvillingene mine kan komme ut på. Ikke akkurat det jeg ønsket meg, men da får jeg bare innstille meg på det. Noen som har hatt keisersnitt før og som kan si noe om hvordan det er? Hvor lang tid gikk det før du greide å røre deg uten at det gjorde vondt? Jeg har kun født vaginalt og erfarte at jeg var raskt på beina og meg selv igjen. Regner med dette kommer til å bli noe helt annet.
 
Jeg må ha keisersnitt enten jeg vil eller ikke. Det er eneste trygge måten tvillingene mine kan komme ut på. Ikke akkurat det jeg ønsket meg, men da får jeg bare innstille meg på det. Noen som har hatt keisersnitt før og som kan si noe om hvordan det er? Hvor lang tid gikk det før du greide å røre deg uten at det gjorde vondt? Jeg har kun født vaginalt og erfarte at jeg var raskt på beina og meg selv igjen. Regner med dette kommer til å bli noe helt annet.
Jeg har hatt to keisersnitt, ett akutt og ett planlagt. Det gikk veldig fint begge gangene. Planlagt var såklart det beste, du blir tatt godt vare på og får info underveis :) med første snitt tok det ca 2 uker før jeg kom meg orgentlig, det er ikke vondt utenom når du snur deg i senga, reiser deg osv. anbefaler deg å komme deg opp så fort du kan, å gå :) det hjelper mye! Eneste jeg syns var ubehagelig, er at man får som regel veldig mye luft i kroppen etter å ha åpnet magen, da hjelper det også å gå masse :) Dette kommer til å gå helt strålende! Du kan ikke trene/løfte tyngre enn babyen før 6-8 uker, det er litt kjedelig.. men du kan gå masse trilleturer da :)
 
Jeg må ha keisersnitt enten jeg vil eller ikke. Det er eneste trygge måten tvillingene mine kan komme ut på. Ikke akkurat det jeg ønsket meg, men da får jeg bare innstille meg på det. Noen som har hatt keisersnitt før og som kan si noe om hvordan det er? Hvor lang tid gikk det før du greide å røre deg uten at det gjorde vondt? Jeg har kun født vaginalt og erfarte at jeg var raskt på beina og meg selv igjen. Regner med dette kommer til å bli noe helt annet.

Hadde akutt med storesøster. Gikk fint, men selvfølgelig ubehagelig noen uker. Ta pauser er det viktigste, for ellers hovner du opp. Siden du skal på NFI så bør du ta fine pauser mellom slagene, la far ta en runde alene for eksempel. Jeg var ikke påpasselig nok, så gikk på en liten smell hvor mannen sendte meg på hotellrommet. Men alt i alt gikk det fint.

Og planlagt er noe helt annet sier de, her var hun ute en time etter jeg fikk rier og konstatert fødsel de ikke kunne stoppe. KS pga prematurt og tverrleie.
 
Back
Topp