Keisersnitt

Keisersnitt

• K-eisersnitt

Votes: 32 91,4%
  • KJ-eisersnitt

Votes: 3 8,6%

• Antall som har svart
    35

K7583

Betatt av forumet
Septemberbarna 2019
Opplever at alle sier keisersnitt sånn det skrives. Selv sier jeg med kj. Er jeg helt på jorde eller er det flere der ute?

Sier k-eisersnitt. Hører flere si det på andre måten og det blir bare rart i mine ører :P

Pga dialekt sier jeg «kjeisersnitt» sier ikke keiser om de som var det heller, men kjeiser :rolleyes:

Sier selv keisersnitt, men er vel kjeiser i noen dialekter, så har hørt det :)

Jeg er operasjonssykepleier, og sier Sectio, som er den medisinske betegnelsen:).
Forøvrig har jeg hørt folk med dialekt si keisersnitt med j-lyd. Korrekt norsk er likevel å si det uten j-lyden.

Jeg er operasjonssykepleier, og sier Sectio, som er den medisinske betegnelsen:).
Forøvrig har jeg hørt folk med dialekt si keisersnitt med j-lyd. Korrekt norsk er likevel å si det uten j-lyden.

Sniker inn et spørsmål siden du er det :angelic:

Er det alltid opperasjonstue ferdig oppdekket og klar til keisersnitt :)? Jeg ble imponert i fjor. Etter mislykket i gangsettelse gikk det ca 15 min fra fødselslegen bestemte keisersnitt til jeg var på fult oppdekket stue fult av personell i grønt. I etterkant har jeg grublet på om operasjonsstuene står klar i beredskap siden alt fikk så fort.

Sniker inn et spørsmål siden du er det :angelic:

Er det alltid opperasjonstue ferdig oppdekket og klar til keisersnitt :)? Jeg ble imponert i fjor. Etter mislykket i gangsettelse gikk det ca 15 min fra fødselslegen bestemte keisersnitt til jeg var på fult oppdekket stue fult av personell i grønt. I etterkant har jeg grublet på om operasjonsstuene står klar i beredskap siden alt fikk så fort.
Nå er ikke jeg helsepersonell så folk får rette på meg om jeg tar feil.
Men alle operasjonsstuer gjøres vel klar etter hver operasjon pga akutte tilfeller? Så alt er klart og tilgjengelig

Back
Topp