keisersnitt

  • Trådstarter Lykkeliten2019
  • Opprettet
L

Lykkeliten2019

Guest
Er det noe man kan ønske selv? eller er det grunner under graviditeten som gjør at man kan få det?
Eller kan helsemessige oversaker hos mor gjøre at man kan få?

Kan man søke selv? eller er det fastlegen som bestemmer å sender inne søknad?
Er det er spesiell tid det bør være sendt inn?
 
Noen ganger er det medisinske grunner til det - da bestemmer sykehuset. De medisinske grunnene kan man noen ganger vite om på forhånd, andre dukker opp underveis. Det kan være ting med både mor og barn som blir avgjørende, noen ganger den ene, andre ganger den andre, eller noe med begge.

Noen ønsker seg også keisersnitt, men man får det ikke automatisk (kun i sjeldne tilfeller sykehuset gir det uten vurdering. Jeg kan få om jeg vil pga alvorlig skade sist fødsel, da holder det å si at jeg vil), da er man gjerne på samtale med sykehuset underveis i svangerskapet. Fastlege eller jordmora du går til henviser til sykehuset - men de avgjør ikke selv keisersnitt eller ikke.
 
Er det noe man kan ønske selv? eller er det grunner under graviditeten som gjør at man kan få det?
Eller kan helsemessige oversaker hos mor gjøre at man kan få?

Kan man søke selv? eller er det fastlegen som bestemmer å sender inne søknad?
Er det er spesiell tid det bør være sendt inn?
Jordmor søkte for meg, og jeg gikk til samtaler om det på KK. Tror fastlegen kan søke også. Må stort sett ha en god grunn for å få det innvilget.
 
Jeg har tidligere fått det innvilget pga alvorlig fødselsangst , men det var en lang og ikke enkel prosess... Man kan ikke bare "bestille" et keisersnitt...
 
Jeg har tidligere fått det innvilget pga alvorlig fødselsangst , men det var en lang og ikke enkel prosess... Man kan ikke bare "bestille" et keisersnitt...
Nei, man kan ikke bare dukke opp og forvente det. Man må gjennom flere samtaler, så må jordmor gjøre opp en mening, så må seksjonsleder si seg enig eller uenig.. :)
 
Back
Topp