Keisersnitt

Erolebrummgulelleroransje

Andre møte med forumet
Hvordan går jeg frem når jeg ønsker keisersnitt? Gjennom jordmor? Og hvor fort kan man få en avklaring på det? Mitt forrige svangerskap endte i hastekeisernitt. Noe jeg også forutså pga en arvelig faktor.Selv om det var en arvlig faktor tok det over 40 timer før de bestemte seg for keisersnitt .

De vil jo ikke ta keisersnitt med mindre det er helt nødvendig, så visst ikke du har en god grunn så må du nok kanskje kjempe litt for det. Men det beste er å ta det via lege eller jordmor så kan de henvise deg til en samtale på sykehuset hvor du skal føde :)

Eg måtte også ta hastekeisersnitt, skal få planlagt denne gangen. I mine papir står det at eg skal ha det.

Snakk med jm så henviser hun deg til samtale med sykehuset, der snakker dere om fødsel og hvordan du føler det. Jm skriver et referat så kommer du evt inn til konsultasjon hos kirurg for om du er en ks kandidat. Masse lykke til!

Hei! Samme opplevelse her, laaang fødsel som endte i hastekeisersnitt. Sverget på at jeg aldri skulle gjennom den opplevelsen igjen og ble betrygget av flere venniner som jobber som jordmødre at om man har hatt sånne opplevelser så er legene/jm lydhøre for å gjøre det du ønsker. Jeg skal inn til samtale med jm/lege på sykehuset. Ønsker å gå igjennom hva som skjedde sist og hvorfor, og lage en fødeplan. Hvis jeg har tillitt til at jeg ikke risikerer samme opplevelse som sist så vil jeg prøve å føde vanlig, men om jeg ikke stoler på at det er tilfelle blir det planlagt keisersnitt.

Bare å kjempe på så går det helt sikkert bra :-)

Jeg får det uansett pga helse ting hos meg. Men måtte minne legen på det når han søkte fødested :)

Back
Topp