Keisersnitt

Jente_27

Betatt av forumet
Av forskjellige grunner ser det ut til at jeg må ta keisersnitt. Jeg har født er barn normalt tidligere. Jeg sliter en del med vekt( liker ikke gå opp i vekt) sist trakk magen seg flott sammen. Noen som har erfaringer med dette ift keisersnitt? Og hvor lang tid var det vondt? Tok det lang tid å komme seg? Takker for svar. Skikkelig deppa for at det endte sånn. Jeg vil gjerne føde vanlig.

Ingen erfaring, men sender en klem.
Håper du klarer å se at fordeler med keisersnitt veier opp for alle "ulempene".
For jeg regner med at det er gode, velbegrunnede, og medisinske årsaker til at jordmor/lege anbefaler deg keisersnitt?

Dessverre blir ikke alt som vi ønsker oss alltid. Håper likevel du klarer å slå deg til ro med dette, og all smerte og ubehag etter keisersnitt vil jo til slutt forsvinne. Magen også! :) Spesielt når du er så oppmerksom på det selv. :)

Bruker nok litt lenger tid enn ved vaginal fødsel ifht å komme seg etter fødsel. Er veldig individuelt, men jeg brukte ca en uke på å klare å gå nogen lunde normalt og oppreist, nærmere to uker kanskje. Var smertefullt de to første døgnene, men etter det gikk rekonvalesensen mye raskere. Ellers trakk magen og huden seg inn som før fødsel hos meg hvertfall, og det etter tvillingsvangerskap;) Spent på om det skjer like raskt denne gangen.

Sniker fra februar. Jeg hadde keisersnitt sist og vaginal fødsel nå. Føler selv at det tok lengre tid å komme seg igjen denne gangen, pga underlivet (og jeg slapp unna med et lite klipp, men dæven så vondt a gitt!). Keisersnittet var en fin opplevelse, til tross for litt dramatikk og 7 uker for tidlig født. Hadde valgt det over vanlig fødsel hvis jeg skulle hatt nummer tre.

Takk for positive svar. Man hører jo stort sett bare om de negative sidene. Selvfølgelig. Satse på jeg får hodet mer på plass innen det nærmer seg. Er glad for flere tilbakemeldinger også

Jeg synes ikke KS var noe fordi jeg hadde dårlig effekt av smertelindringen, hvis dette blir ditt tilfelle, ikke vær redd for å be om mer!

Tok rundt 2 uker før jeg følte meg ok og var helt smertefri.

Føler seg veldig groggy rett etterpå og tar en stund å komme seg ut av senga, tok meg 2 dager. Men som sagt jeg hadde mye vondt fordi smertestillende fungerer dårligere på meg enn gjennomsnittet.

Møtte en 3-gangs mamma som var oppe å gikk kun få timer etter hennes KS. Så er store individuelle forskjeller.

Smertelindringen hos meg også fungerte dårlig, i ettertid av snittet altså. Kjente ikke noe der og da. Morfin funket dårlig og da jeg hadde fått maks dose, fikk jeg noe sim heter ketorax (?) i stedet. Ikke vær redd for å be om smertestillende nei:)

Back
Topp