Keisersnitt :( :(

MissFine

Forelsket i forumet
Uff, fikk kjip beskjed på sykehuset i går. Var på UL og fikk se den 9 mm lange bønna med bankende hjerte :) Det var veldig fint! Men samtidig sier legen at jeg mest sannsynlig må ta keisersnitt når den tiden kommer, siden jeg ble opr.i livmora i sommer :( Hadde aldri tenkt den tanken. Han sa at det ikke var sikkert at livmora tålte riene og at den ville sprekke! Fysj...

Har alltid sett for meg øyeblikket da jeg får barnet opp på brystet.... Mamma har alltid skrytet over at vi føder så bra og at det er kjempe flott! Begynte å pipe jeg hos legen, kunne ikke noe for det. Hormoner og nervøsitet på forhånd. Men legen sa han skulle kjempe min sak, hvis jeg ville føde normalt. Snille legen min :-) Samtidig hadde jeg en blødning inni livmora, som kunne se ut som en tvilling og som de ble bekymret over. Klarer ikke å glede meg ennå, så gleder meg veldig veldig veldig til neste år!

Spennende å følge deg! Men er bedre me keisersnitt, enn at du mister sjangsen på å få flere barn og i tllegg kan gå utover det barne du allrede har i magen!
Du kan få det på magen selv om det er KS, ofte det skjer om det er planlagt, da er det ikke stress, dem har mye bedre kontroll på mammaen og barnet. Selvfølgelig hvis du ikke forlanger full narkose,, men jeg hadde nokk valgt å være våken!

:-) Ja jeg prøver å fordøye den nye informasjonen. Jeg har vært med på to keisersnitt i praksis på sykehuset, men da tok jo jordmora babyen ut etterpå sammen med faren. Akkurat nå angrer jeg på at jeg har sett det, for det ser ganske brutalt ut da! Hehe- Der de river og sliter i magen! Og dette har jeg fortalt tidligere til sambo, så han er jo litt nervøs for dette :-P
Og ja vil jo være våken! :-)

det var godt at du fikk se et bankende hjerte....men synd at du måtte få den beskjeden. Du får bare ta det som det kommer, og ikke ta sorgen på forskudd. det virker jo som legen skal hjelpe deg så langt han kan. det er bra. krysser fingrene for at du kan føde normalt og at alt er bra :)

Caymaz skrev:
det var godt at du fikk se et bankende hjerte....men synd at du måtte få den beskjeden. Du får bare ta det som det kommer, og ikke ta sorgen på forskudd. det virker jo som legen skal hjelpe deg så langt han kan. det er bra. krysser fingrene for at du kan føde normalt og at alt er bra :)

Sa til sambo at hvis jeg tok sorgen på forskudd, ville jeg jo bli positiv overrasket hvis jeg fikk føde normalt
Men det var værst i går altså. Etter litt tårer og trøst fra sambo, så ble det jo mye bedre. Takk for kryssede fingrer emoticon

Jeg endte med hastesnitt sist jeg... Mannen sto på gangen og jeg havnet i full narkose så jeg så ikke Benjamin før han var 45 minutter... Jeg kommer til å be om planlagt snitt denne gangen....

Her blir det også et planlagt keisersnitt. Mine to forrige fødsler har blitt satt i gang pga svangerskapsdiabetes. Den første var veldig traumatisk og lang og den andre endte i hastekeisersnitt. Jeg får nok tilbake diabetesen denne gangen også, så da blir det planlagt KS på meg.

MissFine skrev:
:-) Ja jeg prøver å fordøye den nye informasjonen. Jeg har vært med på to keisersnitt i praksis på sykehuset, men da tok jo jordmora babyen ut etterpå sammen med faren. Akkurat nå angrer jeg på at jeg har sett det, for det ser ganske brutalt ut da! Hehe- Der de river og sliter i magen! Og dette har jeg fortalt tidligere til sambo, så han er jo litt nervøs for dette :-P
Og ja vil jo være våken! :-)

Jeg jobber på føden. Når vi har planlagte keisersnitt, der alt går som det skal, lar vi alltid moren få ha barnet på brystet et lite minutt før vi tar det ut sammen med far! Da pakker vi barnet godt inn (kuvøse til turen tilbake til avd), så tilbringer far tid med barnet, før vi går tilbake til mor på oppvåkningen! Så forhåpentligvis kan du i hvertfall få se barnet ditt før de går avgårde ;)
Jeg ble også litt skremt første gangen jeg var på keisersnitt, fordi jeg syns de reiv og sleit litt mye, men har blit tvandt med det, så syns ikke det virker så alt for gale lenger ;) Det går nok bra skal du se ;)

Så heldig du er som så lille Bønna deres <3

Ang keisersnitt så kjenner jeg mange som har hatt fine keisersnitt, hvis fødselen spås vanskelig og de foreslår det så er det jo oftest en grunn til de, de tar jo ikke keisersnitt uten grunn!

MEN jeg er sikker på at et planlagt keisersnitt kan være fint jeg, så lenge dere får masse informasjon og får instillt dere på forhånd!! 

Det aller viktigste er jo at du og babyen får en fin opplevelse begge to:D

Tusen tusen takk for gode og beroligende ord :))) ble litt rørt her jeg sitter for meg selv!

Fikk akkurat tilf av legen min på sykehuset at ho hadde vist UL bildene til en tredje overlege og han syntes dette tilfellet her var svært interresant og sjeldent at han lurte på om han kunne ta en ekstra undersøkelse på meg av egen interesse.. Så det skal jeg da i morge! Alt for forskning og bedre informasjon til neste som evt. ender opp samme som meg :))

Back
Topp