keisersnitt!

amaryl

Forelsket i forumet
noen som vet hvordan jeg bør stelle såret etter at jeg kommer hjem? såret har vesket litt etter at jeg fjerna stiftene i dag og det var vanlig fikk jeg beskjed om, men hvor lenge kan jeg anta at det er vanlig at det vesker litt??

noen som kan hjelpe meg litt??

eg fekk ikkje beskjed om at eg skulle gjer da.. men eg hadde ikkje stifta då å ikkje har da væska nåke særligt heller. men du kan sikkert trygt rensa da med litt klorexidin om da ser litt irritert ut[:)]

Vet ikke hvordan det er når man har stiftet... jeg ble sydd innvendig, å fikk strips utenpå pluss teip... teipen fjernet jeg etter en uke ca... stripsene fjernet jeg i dag...19 dager etter... har ennå side stingene igjen...de faller av seg selv....

Eneste jeg har gjort var å skifte teip etter dusj....

Kan du ikke ringe barsel å høre der? 

Hei, jeg hadde også stifter, fikk beskjed om å bruke vanlig sårrens om det skulle veske. Men det har ikke vesket noe hos meg... Men husk at om det blir rødt og vesker må du ringe barsel med en gang!! Da kan det være infeksjon i såret...

Mitt sår har vært kjempefint hele tiden, så jeg fikk beskjed om å bare la det være. Jeg ble stiftet sammen og hadde på dusjbandasje. 5 dager etter KS fjernet jeg stiftene og han satte på en ny dusjbandasje som jeg skulle ta bort etter 3-4 dager. Etter det har jeg ikke hatt noe på, og det har grodd kjempefort.

Jeg hadde stifter som ble tatt ut dag 6. De to første dagene hadde jeg tape over såret, men denne ble fjerna pga at den hadde begynt å løsne i kantene (da kunne man likegodt ta den av). Frem til stiftene ble fjerna brukte jeg vanlig "plastertape" (sånn helt tynn, hvit) over stiftene - bare for å forhindre at de hang seg opp klærne.

Etter at stiftene var fjerna har jeg ikke gjort noe spesielt med såret, annet enn at jeg lot det lufttørke etter dusjing de første dagene. Jordmor mente at det skulle lufttørke en halvtime eller tørkes med hårføner - jeg hadde ikke tålmodighet til å ligge i ro en hel halvtime ( [;)]), men såret/arret ser fint ut likevel! [:)]

Jeg har sting som forsvinner av seg selv.
Men fikk beskjed om å gjerne la det få litt såpevann på seg når jeg dusjer, og helst lufttørke det etterpå.
Har sånn strips oppå, men de vil dette av av seg selv sa de[:)]

Jeg hadde dusjbandasje til jeg fjernet stiftene dag 7. Etter det bare teipet jeg på litt gasbind for at buksene ikke skulle gnisse mot såret. Ellers har jeg ikke gjort noe spesielt. Det gror fort! 

Back
Topp