Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Wow! Tvillinger faktisk!gratulerer! Det blir nok kjekt
da har de hverandre å leke med hele oppveksten
her var det bare en på ul i går, og litt glad for det siden snuppa bare er 1 år og 7 mndr når neste kommer
Jeg tror jeg går for vaginal jeg altså..da vet jeg ihvertfall noenlunde hva jeg går tilhøres ut som det gikk veldig greit for deg selv om du revna mye med første
her holdt de på med opplæring på fødsel i badekar sist, så håper de er ferdig utlært og klar nå
tror det er mye mer behagelig å føde i vann.
Det er helt naturlig å føde og tror du så mange hadde fått flere barn om det var helt uoverkommelig?min siste fødsel hvor jeg ikke fikk noen form for smertestillende var den mest fantastiske opplevelsen jeg har hatt. jordmor sa også på et punkt at det var så vakkert å se på fødende som ikke tar smertestillende og lar kroppen jobbe - for at jeg ble dopa ned av min egen kropp er det ingen tvil om!! Hun sa at hun kunne se på øynene mine at jeg var godt dopa ned
![]()
Og jeg husker selv at jeg på et tidspunkt var noe sløv. Vi har alt som skal til for at dette skal gå bra, og selvfølgelig gjør det vondt, men det er en meningsfull smerte og i det øyeblikket du får det lille nurket på magen din, så slår et massivt hukommelsestap inn og de siste timene fremstår plutselig som en helt grei opplevelse.
Er det noe medisinsk i veien, så må man selvfølgelig få hjelp til det!!!! Men sånn alt i alt, så skal du ikke gå å være nervøs for en fødsel. Jeg velger vaginalt om jeg kan, men så har jeg ikke noen medisinske ting som hindrer det heller.
![]()
Vet at jeg sniker litt...
Men min første vaginale fødsel var ingen dans på roser. Skal ikke gå i detaljer, men det var så ille at to operasjoner var nødvendig, og planlagt ks var eneste utvei ved senere fødsler.
Jeg har et planlagt ks bak meg nå, og det var en drøm i forhold. Kom meg mye raskere etter ks' et enn etter den vaginale, så det er forskjeller på hasteks og planlagte. Er en mye større ro, og de river og sliter ikke sånn i deg når de har god tid ved planlagt.
Ville bare si at planlagte ks som regel er mye enklere å komme seg etter enn haste og katastrofesnitt.
Lykke til med fødsel!
Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥