Keisersnitt VS vaginal fødsel

Første fødsel var setefødsel vaginalt med epidural, letteste fødselen!!
Andre vaginal uten smertelindring, AU!!!
Håper på vaginal sete denne gangen :)

Sent from my GT-I9100

Wow! Tvillinger faktisk! :) gratulerer! Det blir nok kjekt :) da har de hverandre å leke med hele oppveksten :) her var det bare en på ul i går, og litt glad for det siden snuppa bare er 1 år og 7 mndr når neste kommer ;)

Jeg tror jeg går for vaginal jeg altså..da vet jeg ihvertfall noenlunde hva jeg går til ;) høres ut som det gikk veldig greit for deg selv om du revna mye med første :) her holdt de på med opplæring på fødsel i badekar sist, så håper de er ferdig utlært og klar nå :) tror det er mye mer behagelig å føde i vann.

Takk! :)
Jeg tror jeg ville valgt å hatt en om gangen om jeg fikk velge, men man får være takknemlig og ydmyk for det man får! :) Jeg laget en egen tråd for fødsel i vann, tror det er flere som deler erfaringer på dette. Jeg hadde i allefall en helt fantastisk opplevelse med det!

Jeg håper på vaginalt denne gangen også :) Første er tatt med ks i uke 30 og det var tungt å komme seg etter det. Forrige ble vaginalt, vannet gikk 8 dager før termin og ingen rier utenom de vanlige kynnerne jeg hadde hatt siden uke 16. Etter 32 timer måtte jeg få drypp, lystgass og epidural for å få fødselen igang. Tok 2 timer med pressing og klipp og sugekopp før han var ute. Men tro meg, det var bedre enn ks :)

Det er helt naturlig å føde og tror du så mange hadde fått flere barn om det var helt uoverkommelig? :) min siste fødsel hvor jeg ikke fikk noen form for smertestillende var den mest fantastiske opplevelsen jeg har hatt. jordmor sa også på et punkt at det var så vakkert å se på fødende som ikke tar smertestillende og lar kroppen jobbe - for at jeg ble dopa ned av min egen kropp er det ingen tvil om!! Hun sa at hun kunne se på øynene mine at jeg var godt dopa ned :) :) Og jeg husker selv at jeg på et tidspunkt var noe sløv. Vi har alt som skal til for at dette skal gå bra, og selvfølgelig gjør det vondt, men det er en meningsfull smerte og i det øyeblikket du får det lille nurket på magen din, så slår et massivt hukommelsestap inn og de siste timene fremstår plutselig som en helt grei opplevelse. :) Er det noe medisinsk i veien, så må man selvfølgelig få hjelp til det!!!! Men sånn alt i alt, så skal du ikke gå å være nervøs for en fødsel. Jeg velger vaginalt om jeg kan, men så har jeg ikke noen medisinske ting som hindrer det heller. :)

Takk for et fint innlegg :) Jeg vil være tøff og er det til tider. Men så blir jeg engstlig noen ganger, spesielt siden mamma har så trangt bekken at jeg måtte tas med akutt keisersnitt, lillebror var med planlagt ks så det var ikke fullt så dramatisk. Det er i alle fall noe jeg skal få undersøkt på forhånd.

Vet at jeg sniker litt...

Men min første vaginale fødsel var ingen dans på roser. Skal ikke gå i detaljer, men det var så ille at to operasjoner var nødvendig, og planlagt ks var eneste utvei ved senere fødsler.

Jeg har et planlagt ks bak meg nå, og det var en drøm i forhold. Kom meg mye raskere etter ks' et enn etter den vaginale, så det er forskjeller på hasteks og planlagte. Er en mye større ro, og de river og sliter ikke sånn i deg når de har god tid ved planlagt.

Ville bare si at planlagte ks som regel er mye enklere å komme seg etter enn haste og katastrofesnitt.

Lykke til med fødsel!
Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Ja, det kan jeg tenke meg! Godt å vite at det kan bli en grei opplevelse med ks også :)

Back
Topp