Keisersnitt og klexane

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Noen som har noe tips til krem/salve til såret etter ett keisersnitt?

Har du tatt klexane?
Hvor på kroppen setter du den?
 
Jeg har hatt keisersnitt og fikk bare klexane på sykehuset og ikke etterpå. Er du mye sengeliggende? De satt den i magen ved navlen.

Krem eller salve til såret? Er det betent? Ville snakket med lege eventuelt før du smørte med noe som helst.
 
Jeg har hatt keisersnitt og fikk bare klexane på sykehuset og ikke etterpå. Er du mye sengeliggende? De satt den i magen ved navlen.

Krem eller salve til såret? Er det betent? Ville snakket med lege eventuelt før du smørte med noe som helst.

Jeg må dessverre ta klexane i 6 uker, tar den i magen, men de på sykehuset traff en muskel, så jeg setter bare på venstresiden (begynner å bli fullt av stikk der nå), så bare lurer på om det går ann å sette den andre plasser =)

Her er ikke det mye tid til å bli sengeliggende med ei på snart 2 uker ;)

Såret er bare veldig tørt å klør litt, det er ikke betent eller noe :)
 
Jeg må dessverre ta klexane i 6 uker, tar den i magen, men de på sykehuset traff en muskel, så jeg setter bare på venstresiden (begynner å bli fullt av stikk der nå), så bare lurer på om det går ann å sette den andre plasser =)

Her er ikke det mye tid til å bli sengeliggende med ei på snart 2 uker ;)

Såret er bare veldig tørt å klør litt, det er ikke betent eller noe :)
Off så kjedelig da[emoji20] aner ikke andre plasser du kan ta den. Men les pakningsvedlegget om du ikke har lest det, mulig det står der.

Tørt og klør ja.. det er ikke godt.. har ikke peiling på hva du kan bruke. Du kan jo sikkert ringe føden og spør? Kan være jordmødrene vet?
 
Noen som har noe tips til krem/salve til såret etter ett keisersnitt?

Har du tatt klexane?
Hvor på kroppen setter du den?
Klexane er best å sette i mageregionen, men da jeg lå på intensiven satte noen den i låret mitt også, på samme måte som magen.

Smører faktisk arret med Propolis, fungerer her. Mitt er dog 10mnd gammelt da.
 
Jeg brukte Klexane hele svangerskapet og i 6 uker etter fødsel.
Satte sprøytene mest i magen, på sidene. Holdt meg bestandig minst 5 cm unna navlen, da det gjerne gjorde litt ekstra vondt nærmere.
Du bør bytte på hvilken side du setter sprøytene på, da huden kan bli litt hardere etter sprøytene.
Kan også sette i låret, da på oversiden og utsiden :)
Får du partneren din til å hjelpe deg kan de også settes i overarmen. Så lenge man kan klemme sammen litt hud/fett.
 
Hvis du ikke har så mye underhudsfett tar du bare et godt tak med hånden på f.eks magen slik at du har en gid hudfold å sette den i. Når alt er sprøytet inn trekker du bare ut nålen og slipper taket
 
Jeg brukte Klexane hele svangerskapet og i 6 uker etter fødsel.
Satte sprøytene mest i magen, på sidene. Holdt meg bestandig minst 5 cm unna navlen, da det gjerne gjorde litt ekstra vondt nærmere.
Du bør bytte på hvilken side du setter sprøytene på, da huden kan bli litt hardere etter sprøytene.
Kan også sette i låret, da på oversiden og utsiden :)
Får du partneren din til å hjelpe deg kan de også settes i overarmen. Så lenge man kan klemme sammen litt hud/fett.

Tusen takk for tips :)
Du er bra tøff som har tatt den sprøyta i så mange mnd!

Er helt nervevrak når jeg sitter å tar den sprøyta :p
Har sykt sprøyteskrekk :(
 
Tusen takk for tips :)
Du er bra tøff som har tatt den sprøyta i så mange mnd!

Er helt nervevrak når jeg sitter å tar den sprøyta :p
Har sykt sprøyteskrekk :(
Hehe, må man så må man ;)
Måtte ta 2 sprøyter hver dag, 1 morgen og 1 kveld, pga vekta mi. Så siden jeg tok de i 42 uker (starta i uke 5, gikk 1 uke over termin og 6 uker etter fødsel), har jeg tatt rundt 580 sprøyter :p Blir vant til dem heldigvis :)

Lykke til med sprøytene, dette klarer du fint :)
 
Back
Topp