keisersnitt med narkose...

mai*mamma*09

Glad i forumet
Er det noen av dere som har hatt narkose mens det ble tatt keisersnitt?
har snakket med legen min om keisersnitt da jeg sliter med fødselsangst osv. lang historie.

Så hadde vært fint om de som har opplevd dette kunne tenke seg å dele sine historier med meg.

-Var du på samtale på sykehuset?
-Hvordan bedøvelse fikk du? (om du ikke fikk narkose)
-Kjente du smerter under keisersnittet? (da mener jeg sånn at du hadde VONDT, skjønner jo at man kjenner litt om man har epidural osv.)

Håper du/dere har tid til å svare :)

Første gang hadde jeg full narkose,så da merker man jo ikke stort og er rimelig omtåket når man våkner.

Andre gangen hadde jeg spinal bedøvelse og hadde en flott opplevelse,det er ikke vondt i det heletatt.Kansje litt rart og være bedøvd så høyt opp,kastet opp litt å sånn,og når de tar barnet ut kjenner man et slags sug,merkelig følelse....litt sånn sommerfugel berg og dalbane følelse[:D]  og vips sattjeg  i sengen på overvåkningen med lille mann og gubben ved min side[:D]

Jeg hadde epidural, og kjente ingenting. Fikk veldig god informasjon på forhånd om hvilke følelser som var vanlige under Ks, at jeg kunne bli kortpustet mens de tok babyen ut f.eks. Det ble jeg i noen sekunder og, så jeg var glad de hadde sagt det. Ellers var jeg på samtale på sykehuset med både JM, fysioterapeut, anestesilege og vanlig lege dagen før inngrepet. Dette er standard på Haukeland. Hver ekspert viser deg da hva som er deres arbeid under KS. Et fantastisk tilbud som gjorde meg veldig trygg! Jeg hadde ingen fødselsangst altså, så jeg kan ikke uttale meg om det. Men, planlagt KS var en trygg og fin opplevelse for meg!

Jeg måtte ha hastekeisersnitt og ble lagt i full narkose i løpet av minutter etter de tok avgjørelsen.
Skal love deg at jeg ikke kjente noe, men følte meg overkjørt av toget da jeg våknet 3 timer etter - og jeg var så i ørska at jeg følte meg som om jeg var på Planet of the Apes..
De kom med maska og stilte meg 2 spørsmål, og BANG! så var det mørkt. Har ikke drømt engang, helt bortreist.
Jeg var veldig omtåka og ble kjempekvalm på kvelden, og kastet opp. Måtte få kvalmestillende intravenøst.
Men jeg tror mye av grunnen til at jeg var så dødsens trøtt var at jeg hadde 42 timer bak meg med rier, og omtrent null søvn på to dager.

Jeg fikk narkose! Skulle egentlig hatt epidural, men de fikk ikke til å sette den.. Hadde litt smerter når jeg våknet opp på oppvåkningen og da fikk jeg smertestillende og det hjalp med en gang[:)] 

Back
Topp