Keisersnitt 1. gang, hvordan blir 2.gang?

*..Tina..*

Glad i forumet
Lurer litt på dette.. Fikk gutten min forløst med keisersnitt for snart 5 år siden, da han lå i seteleie. Lurer litt på hvordan det blir denne gangen (vaginal fødsel eller keisersnitt igjen)..? Noen som har erfaringer å dele? Gikk det fint å føde vanlig, etter keisersnitt?:)

Jeg har ikke erfaring selv. Men kjenner fler som har gjort det. Så har ikke hørt noe annet en at det gikk bra :)

Tror ikke det skal være noe problem å føde vaginalt:) valgte du selv keisersnitt? Eller ble det akutt sist gang? Er jo flere som føder vaginalt selv om barnet ligger i seteleie:) så det kommer jo ann på hvorfor det ble valgt keisersnitt sist? Hvor stor var han? :)

Jeg leste nå at det er ikke du som bestemmer når babyen ligger i seteleie, så det må vel ha vært en grunn til at keisersnitt ble valgt:) kanskje var det for trangt? Håper babyen ligger "riktig" denne gangen :)

Hadde vaginal fødsel etter keisersnitt. Kan ikke kalle det annet enn en drømmefødsel :) Fødte ca 15 måneder etter snittet, så så sant det ikke er spesielle grunner, så kan man fint føde vanlig etter ks :)

Allerminsten 2015? ❤️

Det være noe problem å føde etter 1 ks. Har du tatt 2 ks, så får man vanligvis ikke lov å føde....

Lurer litt på dette.. Fikk gutten min forløst med keisersnitt for snart 5 år siden, da han lå i seteleie. Lurer litt på hvordan det blir denne gangen (vaginal fødsel eller keisersnitt igjen)..? Noen som har erfaringer å dele? Gikk det fint å føde vanlig, etter keisersnitt?:)

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Jeg kjenner ei som hadde KS på første og fødte normalt med de to neste.

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Jeg leste nå at det er ikke du som bestemmer når babyen ligger i seteleie, så det må vel ha vært en grunn til at keisersnitt ble valgt:) kanskje var det for trangt? Håper babyen ligger "riktig" denne gangen :)

Fikk beskjed om at jeg var for "smal" over bekkenet til at seteleie var en "lur" idé, de var litt bekymret for komplikasjoner :) Krysser fingrer for at denne babyen legger seg riktig vei ja :) Så bra å lese at det er positive erfaringer med vanlig fødsel etter ks :)

Jeg fødte vaginalt med nr 1, hadde haste keisersnitt med nr 2. Får lov til å velge denne gangen..
Godt jeg har mange uker på meg til å finne ut av det:)

♡august 2010♡
♡juli 2013♡
♡april/mai 2015♡

Back
Topp