Keisarsnitt

Lille alv

Betatt av forumet
Er det noen her som ønsker og skal søke om keisarsnitt?
Event kva grunn vil du søke på?

Vi skal søke om det med med hold fra jordmor vi går til nå, sidan eg revna i alle retningar på storebror sist. fekk 3 grads perifernal rift eller kva det nå heiter. 
Måtte sy sammen noen muskler bak i endetarmen att.Og alle andre plasser også, låg over 1 time og blei sydd. Der legen sydde dei siste stinga utan bedøvelse, ho bare ba meg puste inn lyst gass og bite det i meg.
Må seiast att han var ein liten fyr på 3516gr og ble tatt med sugekopp i full panikk av legen. ( heilt unødvendig av legen sa jordmorda etterpå)

Dei var usikker på om eg kom til å bli normal att, men det vart eg heldigvis. 
Men nå tenker eg mer og mer på att eg ikkje klare å leve med å vere inkontinet for avføring. Å gå med bleie resten av livet og vere redd for og bæsje meg ut. Det er noko eg søren ikkje kan leve med.
Å eg kan ikkje sjønne att sambo nokon gang vil vere intim med meg på nokon måte. 
Så eg vil søke om KS, sjølv om det er risikoer med det også. 
Noen som har erfaringer dei vil dele med meg?

Skal søke pga revning jeg og, blei sydd i 1 1/2 time av 2 jm, spurte om hvor mange sting de mente jeg fikk?! Nei sting teller vi ikke,i sånne tilfeller, du er blitt sydd i 3 lag!Thanks 4 the info!Og revnet også inn i tarmenSnuppa satt fast med navlestrengen 2 ganger stramt rundt halsen, så når hodet kom ut sa det stopp og hu kom ikke lenger!  jm dro oi hodet hennes og 2 jm lå oppå magen min og pressa! Tok en time og få hu ut. Var mange leger, barneleger og jm inne på rommet og var full panikk. Ikke en koselig fødselsopplevelse.

Æ har ikkje erfaring med keisersnitt, MEN æ vet ka det vil si å revne herifra til månen...
Da min eldste gutt blei født for 7 1/2 år sia lot ikkje jordmora rien gjøre jobben sin ordentlig og satte drypp etter veldig kort tid, nåkka som gjorde at det gikk litt for fort... Da hodet skulle ut støtta ho ingen plassa så det endte med at æ revna bakover (takk og lov) og inn i rompa. Æ måtte sy 35 sting til sammen i skjeden, mellomkjøttet og rompa... Sorry detaljer, men det va no sånn det va. Æ viste heldigvis ikkje da kor alvorlig det kunne ha gått, men æ har heldigvis ingen plaga idag me verken å holde på urin eller avføring. Æ grudde mæ sinnsykt til fødsel nr 2, for æ regna me at det samme kom til å skje, så æ undersøkte muligheten for keisersnitt. Etter mange samtala me jordmor og lege så fant vi ut at å prøve vaginal fødsel va best for mæ å ungen, så det blei sånn. Fødsel nr 2 og 3 gikk kjempefort og vældi fint. Sydde 2-3 pyntesting ytterst i huden og æ har ingen problema me ho "Fiffi" eller åpninga lenger bak;-)
Æ vil råde dæ til å snakke grundig me jordmor og lege om dette og vurder begge alternativan me et åpent sinn. Æ kjenne og vet om mange som har hatt en tøff første fødsel og som helst ikkje vil føde vanlig neste gang, men som gjør det likevel og blir positivt overraska. Du skal se at alt ordne sæ til det beste! Lykke til!

Jeg gruer meg så til fødsel fordi den siste var grusom og kunne endt i katastrofe. Har fått innvilget ks, men har egentlig lyst til å føde vanlig. Ble veldig positivt oppmuntret når jeg leste at neste fødsel kan gå så mye bedre enn forrige:-))))

Back
Topp