Kaving på natta

Klaramor

Elsker forumet
Flere som har babyer som kaver på natta? Den første luren til mini er ofte lang nå. Alt fra 4-7 timer i strekk :) men etter dette (etter første amming) så begynner kavinga! Slår rundt med armene og spenner seg! Jeg skjønner ikke hva dette er! Har holdt på sånn lenge nå og jeg begynner å bli frustrert! :(

Kan det være at han må rape? Har ikke samme problemet på natt, men på dagtid kaver mini mye om han sovner ved puppen og jeg legger ham rett ned..

Her også kaver han besett etter måltid på natten! Sparker med beina og vrir hodet fra side til side... Slitsom for meg, klarer ikke sove når han er slik. Synes han har blitt litt roligere når jeg bygger opp med et plett under beina hans, og skifter tissbleie :-)

Her også kaver han besett etter måltid på natten! Sparker med beina og vrir hodet fra side til side... Slitsom for meg, klarer ikke sove når han er slik. Synes han har blitt litt roligere når jeg bygger opp med et plett under beina hans, og skifter tissbleie :-)
Ligger babyen sammen med deg eller i egen seng?

Kan det være at han må rape? Har ikke samme problemet på natt, men på dagtid kaver mini mye om han sovner ved puppen og jeg legger ham rett ned..
Problemet med å rape om natta... Hu våkner så veldig hvis jeg løfter henne opp eller skifter bleie... Prøver helst å unngå sånt... Hmmm... Dilemma

Problemet med å rape om natta... Hu våkner så veldig hvis jeg løfter henne opp eller skifter bleie... Prøver helst å unngå sånt... Hmmm... Dilemma
Ja, det er ikke lett! :-/

Jeg lurer litt på å legge hu på eget rom snart... Mulig hu blir urolig av meg? Lukten av melk og st jeg beveger meg i senga?

Det skal du ikke se bort i fra, lillesøsteren min var slik, måtte på eget rom når hun var 3 mnd. Men jeg ammer ikke, så tror ikke det er problemet her, nå kan han jo lukte mamma fordi da men...

Min er også sånn av og til. Prøver å få han til å rape, eller sykle med beina om noe skal ut andre vegen, men nei. Så jeg prøver å slumre til han begynner å klage. Da prøver jeg å amme i søvn.

Legger han for natta i senga si, men etter første amming i senga vår så lar jeg han bare ligge.
Er som regel mellom 4 og 6 at han kaver.
Ja, samma her... Det er så slitsomt å legge hu i egen seng på natta! Da blir det enda mer styring.... Huff... Aner ikke hva jeg skal gjøre jeg!

Samme her. Grynter, kaver, slår ut med hendene....og hver gang jeg skal til å løfte han opp så ligger han helt stille og sover tilsynelatende! Jeg sovner men våkner og bli liggende å høre på....Starter som regel i 4-5 tiden og fortsetter slik til han våkner helt pga. Sulten. Sover i egen seng. Sleit skikkelig med å sove når han holdt på slik i begynnelsen men har blitt vant til det nå

Kan til tider være litt kaving her og. Da sjekker jeg om han vil ha smokk eller må rape (vanligvis er det ikke det, han raper lite), men jeg har inntrykk av at kavingen er fordi han er trøtt og prøver å "finne roen". Den går stort sett over etter alt fra 5-20 min (kaver ikke jevnt da, ligger rolig noen min også kaver noen min osv). Noen ganger hjelper det at jeg holder i hånden hans eller stryker han på kinnet, men prøver å la han finne roen selv :)

Ja, samma her... Det er så slitsomt å legge hu i egen seng på natta! Da blir det enda mer styring.... Huff... Aner ikke hva jeg skal gjøre jeg!

Ja, det styret orker jeg ikke. Dessuten sovner jeg med en gang han får puppen.
Er ikke lett. :/

her kan han våkne midt på nattan å kave å styre.. men så lenge han ligger med øynene igjenn lar jeg har bare ligge for han sovner til igjen.. tar jeg han opp vil han ha mat hver time ca videre utover og det orker jeg ikke når han starter kl 3..
åpner han øynene og ikke finner roen med smokk får han mat, sovnernog blir lagtni senga si ettwr ca 15min.. da sover han så godt at han ikke våkner av flyttingen ;)

Her kaver mini en stund etter ammingen som er mellom 5 og 7 en gang. Jeg har tolket det som luft og litt magevondt. Han våkner ikke helt og hvis han gjør det,blir han stuptrøtt med en gang. Han tar ikke smokk, så jeg tyr litt for lett til puppen for da sovner han gjerne igjen.

Etter 2 netter med flere nattmåltid plutselig og kaving i flere timer var jeg desperat når jeg la lille for natten i går... La han i nattpose i håp om at han skulle sparke mindre, fortsatt masse kaving og vanskeligheter med å finne roen når jeg la meg... En stk mor som holder på å bli gal! La lille over på siden, sovnet TVERT og sov til 0500 for en matbit!

Har lagt han på siden igjen nå, og det er helt stille nedi senga hans, enn så lenge! Det er verst med kaving etter dette måltidet, men nå krysser jeg fingrene for enda noen timer søvn :-D

Etter 2 netter med flere nattmåltid plutselig og kaving i flere timer var jeg desperat når jeg la lille for natten i går... La han i nattpose i håp om at han skulle sparke mindre, fortsatt masse kaving og vanskeligheter med å finne roen når jeg la meg... En stk mor som holder på å bli gal! La lille over på siden, sovnet TVERT og sov til 0500 for en matbit!

Har lagt han på siden igjen nå, og det er helt stille nedi senga hans, enn så lenge! Det er verst med kaving etter dette måltidet, men nå krysser jeg fingrene for enda noen timer søvn :-D

Lille her liker også godt å ligge på siden, men legger han stort sett bare på siden de få gangene han er veldig urolig (og mor gjerne vil ha en liten time på øyet :p )

Back
Topp