Det heter kastrere pâ hunnkatter ogsâ om man fjerner alt, sjekk det opp selv.
Man kan jo kalle det hysteri som alt annet, det kommer jo helt enkelt ut pâ hvor interessert man er i â sette seg inn i et emne, siden jeg vil det beste for dyrene mine og ikke nedprioriterer de i forhold til andre ting og at jeg mener nâr man har dyr sâ skal man ogsâ laere mest mulig om dyret sâ det fâr et optimalt liv, derfor setter jeg meg ogsâ inn i hvordan dyret faktisk "fungerer" og hva som skal til.
I mostsetning til de fleste andre, en katt er spesielt utsatt da man kan fâ de kastet etter seg, det er feks mange som aldri ville gitt hunden butikkfor mens det â gi katten butikkfor er helt ok.
Hysteri blir feil ord nâr det er lang forskning pâ dette emnet, men jeg er glad for ^se vi har sâ mange utdannete foreksperter og vetrinaerer her inne som har fort kattene sine pâ butikkfor i mange ^r og det gikk bra med de og ikke sâ de skader pâ kattene sine heller sâ da mâ jo dette vaere korrekt, eller?
Nâ har det seg faktisk sânn at for â se symptomer til nyreskader skal nyrene vaere noe som 30 prosent ôdelagt; og det er faktisk ganske mye [8|]
Men for all del lukk ôyne og ôrer, man kan alltids fâ seg en helt ny katt, helt gratis tilogmed etter man har ôdelagt sin fôrste [:)]
Jeg derimot velger â fôlge râdene til de som faktisk har forsket pâ emnet og er utdannet, samt dette er mennesker som daglig ser resultatene av butikkfor, noe dere hjemme i stua deres neppe gjôr.
Ei heller er det dere som tar imot de bortkomne kattene pâ dyrenes hus ol? det er ikke fâ katter som blir borte pga folk slipper de ut for tidlig og ikke tar ansvar, men nâ er heller ikke dette noe dere trenger ta stilling til, men â anbefale andre gâ stikk i strid med de som faktisk har peiling og sier man IKKE SKAL slippe katt ut alene fôr denne alderen PGA godt utforskede grunner og risikere at ennâ en pus blir borte gjôr meg litt smâkvalm.
Synes spôrsmâl pâ et barneforum ang dyr er helt pâ jordet , det ser man bare i denne trâden, bruk heller google sâ ser man fort hva som er riktig [:)] Folk burde tenke seg om to ganger fôr de gir râd om noe de faktisk ikke har peiling pâ, det er dyrene det gâr utover