kattunge vs kanin

lille iskaffe

Forumet er livet
Sitter å er i tvil.Kattunge vs kaninunge? Grunnen til a vi ikke vil ha katt er fordi je er litt redd den kommer til å klore opp hele den nye sofaen. Kaniner er søte  og gode de også.

Kaniner trenger PLASS.. Er egentlig litt imot å ha kanin i det hele tatt. De liker jo å springe rundt. Hva med marsvin?? De er utrolig kosete og snille. Fine med barn! [:)]

De er søte både kaniner og katter. Du finner nok ut hva du har mest lyst på.

katter klarer seg bedre selv, kan slippes ut alene. Vår katt har aldri ødelagt noe, hatt den i 2 år. Kjøpte sånn klore sak til den samme dagen som vi fikk den[:)] Damen i butikken sprayet den med sånn luktspray katter tiltrekkes av[:)]

ORIGINAL: ElinR

ORIGINAL: Marianne1

Kaniner trenger PLASS.. Er egentlig litt imot å ha kanin i det hele tatt. De liker jo å springe rundt. Hva med marsvin?? De er utrolig kosete og snille. Fine med barn! [:)]

imot å ha kanin???????????
ja d er mange som har kaniner som sitter mye i bur. våre 2 kaniner derimot hopper masssssssssssssssssssssssssssssssssssse i huset, flere timer hver dag !! han eldste har eget rom t.o.m.

Da er dine kaniner heldige! [:)]  Nok av kaniner rundt omkring som sitter i bur dag ut og dag inn.. Det som er trist. For de trenger plass. Burde vel heller sagt at jeg er imot kaniner i bur!

Jeg har 2 katte![:)] De er jo så nusselie da! De har ikke ødelakt noe til meg nei! [:)] 
Kan leke mer med katt da, og den kommer å vil kose å sånn[:)] De er jo så søte! Men det krever kanskje litt mer en kanin, har aldrig hatt det så jeg vet ikke!
Men buret til den må jo rengjøres 1 gang i uka, å man får vel ikke "samme" kontakten med en kanin, som med katt!?? Men som sakt, har ikke noe erfaring med kanin![:)]

Men uansett dyr, så krever det jo sitt![:)] Men det er jo så koselig![:)]
Så du får finne ut hva som passer best til dere![:)]

helt klart kanin [;)] men nå er jeg en person som ikke liker katter. [:)]

ORIGINAL: * supermamma*

katter klarer seg bedre selv, kan slippes ut alene. Vår katt har aldri ødelagt noe, hatt den i 2 år. Kjøpte sånn klore sak til den samme dagen som vi fikk den[:)] Damen i butikken sprayet den med sånn luktspray katter tiltrekkes av[:)]

samme her..  catnip heter sprayen [:D] Jobbet i dyrebutikk. Har to katter vi og den kloresaken er helt strålende. [:)]

vi har hund, men vi hadde katt før. MEN vi følte vi måtte gi bort katten da den heeeele tidenla seg oppå fjeset til snuppa da hun sov (inne, som ute), og hun ble veldig jagd av nabo katten. Hunden og katten vår var verdens beste venner.Heldigvis ville onkelen min ha henne så hun har det supert[:D]
Men nå har vi flyttet og vi syns det er kos med dyr. MEN, den forrige katten ødela hele sofaen vår. Hadde klorebrett med sånn lukt.Hendte seg hun kloret litt på den, men tror det var mest på sofaen (skinn sofa)

To store forskjeller.. burdyr eller ikke.
En kanin vil trenge mye mer tilsyn, stell av bur etc..

Og dette med at marsvin til barn bør overvåkes nøye hele tiden. Mange barn kan være uheldige å miste de og marsvinene har desverre så tynne og skjøre bein at de knekker dem lett.
Og når det gjelder kaniner så må barn lære seg å løfte de korrekt pga ryggen dens.

Å få et kjæledyr i hus er et stort ansvar uansett. Så tenk godt over hva dere velger.

*sett mye på Dyrlegene på tv2*

Små barn og dyr skal jo aldri være alene uansett da. Det gjelder både for dyra og barnets skyld. Både barn og dyr kan være uberegnelige. [:)]

Kaniner er det en del arbeide med i forhold til katt.
Katter er flotte dyr[:D][:D]
Jeg har selv 3 stykker[;)]

Må jo velge katt jeg da, siden jeg er et katte menneske. Har hadt kanin og, men i det lange løp blr det "enklere" å ha katt og mer kos... Kaninen var i bur ute i garasjen[&o] men pusen var inne hos meg[:)]

helt klart katt. kaniner krever mye arbeid før de blir tamme og kosete og gir ellers lite respons noe som gjør at unger går fort lei. har ingenting imot kaniner altså, bare så det er sagt, har hatt 10 stk selv, men det er nå min erfaring

Back
Topp