katter

linnjune

Glad i forumet
er det flere som har katter??? er litt bekymrer for jeg har fått meg kattunge.... hvor stor er sjansen for at man får toksoplasmose gjennom katt?

Jeg hadde katt i forrige svangerskap og det er vel ikke farlig så lenge man ikke berører avføringen pluss god håndhygiene..

er kanskje litt for hysterisk... jeg vasker hendene etter jeg har kost med kattene og bruker hansker når jeg bytter sand i kattedoen..+vasker hendene etterpå... lurer på om det er nok å bruke antibac som man får kjøpt på apoteket når man har koset med kattene????

ORIGINAL: linnjune

er kanskje litt for hysterisk... jeg vasker hendene etter jeg har kost med kattene og bruker hansker når jeg bytter sand i kattedoen..+vasker hendene etterpå... lurer på om det er nok å bruke antibac som man får kjøpt på apoteket når man har koset med kattene????

Vil tro det[;)] Er avføringen som er det verste

Siden du har katt, er du mest sannsylig immun. Men det er også en av testene legen tar, så da får du vite om du er immun mot toksoplosmose eller ikke.

oki takk for svar[:D]

Vi har tre voksne katter. Ikke noe fare for at du skal bli smittet hvis du bare holder deg unna avføringen demmes. Da jeg var gravid med minstejenta sa jordmora til meg at siden vi hadde hatt katter i så mange år så var det liten sjanse for at jeg kom til å bli smittet. Men vet ikke hvor mye hold det er i den påstanden da[:)]

jeg har bare hatt katt i et år jeg da.. å nettopp fått meg liten kattunge... så har to. har tykke hansker når jeg skal gjøre rent i kattedoet....

ORIGINAL: *Belle*

Jeg hadde katt i forrige svangerskap og det er vel ikke farlig så lenge man ikke berører avføringen pluss god håndhygiene..

Jepp.. La noen andre ta seg av evt. kattekasse nå. Er bare å kose seg som normalt med katten. [:)]

jeg har også to søte kattunger :) er ikke bekymra over at jeg skal bli syk. Sambo tar kattesanden da :)

Back
Topp