*kattepobl. solved* :D

rufsetufsa

Elsker forumet
Lisjepusen vår he pissa overalt sia oss fekk han for snart 1 år sia. Han finn sej nye plassa heile tia. Vippestolen og bilstolen til Viona e veldig utsatt, der he han pissa fleire gonga. Ej he kastrert han og han he fått antibiotika for uvi, men sågkje t å hjelpe, men dyrlegen sa den type medisin kanskje ikkje funka pÅ han. Ej va tenkt å fare å avlive han i dag, men so va det et par sjele so ga mej dårlig samvittighet. So no vekje ej ka ej ska gjer... Han e kjempesnill og kosete og Lukas e veldig gla i han. Ha han bære ikkje pissa inne!! Her e til og me kasse inne. Men lure på å gi han en sjanSe til. Sjekke om han e sjuk å om det kan ver derfor... Greie ikkje bestemme mej :S
Ka du ha villa gjort??

Jeg ville sjekket han opp hos dyrlegen.
Men kan jo også være det er for å "merke" teritoriet sitt.
Jeg har desverre ingen dyr lenger måtte gi bort
ilderen min under graviditeten fordi jeg ble allergisk [:(]
Men håper det ordner seg, kan jo ikke gå å tisse inne

Det der gjorde katta vår også , men så flytta vi og da slutta ho plutselig..
Vi var hos dyrlegen med henne og ingenting var galt.
De har en sånn spray hos dyrlegen som du kan spraye der hvor han har pissa, også skal han ikek gjøre det på samme plassen igjenn.

Jeg ville ikke avliva han iallefall,men det er jo opp til deg.

Husk at når det lukter kattetiss en plass er det lett og tisse der igjenn.

Ville heller ikke ha avlivet. Et kjapt søk på google ga en del tips. Kanskje du kan prøve noe av det? http://www.google.no/#sclient=psy&hl=no&safe=off&q=katt+som+tisser+inne&aq=0&aqi=g2g-o1&aql=f&oq=&pbx=1&fp=b185bbb1ca872f9d

Ej hekje nokke lyst å avlive han, tru mej, men å ha piss overalt e ikkje noke trivlig. Pissa på kle, senge, tinga til viona, badekaret ( ikkje værste plassen, men ekkelt alikevel) Ha det vør en fast plass, men det e overalt. Han finn sej nye plassa. Til og me i huset til naboen he han vør å pissa [X(][&o]
Men ska gi han en siste sjanse til. Prøve sÅnn spray :) Håpe det kan funke!!

Ska på dyrelegen me han ettepå for å Sjekke om han he uvi igjen.

Kan jo vær katten er nervøs eller noe derfor går han å pisser overalt? Katten våres har vært rar siden første dagen vi fikk han som kattunge. Redd for alt og skikkelig nervøs og vil ikke komme inn viss det er andre mennesker hos oss enn vi.
Og han vil inn og ut, inn og ut konstant! Og slipper vi han ikke ut med eneste gang han gir utrykk for det tisser han eller bæsjer inne. Virker ikke som han er i stand til å holde seg.

Har vært hos dyrlegen og det feiler han ingenting fysisk så jeg lurer på om det kan være noe psykisk med han, at han feks opplevde det som veldig traumatisk å bli skilt fra moren sin eller noe som kattunge.

Jeg hadd spurt dyrlegen om råd. Hvis dere ikke får fikset det, og han ikke var slik før dere fikk barn ville jeg prøvd å gi han bort til noen som ikke har barn. Jeg hadde nok aldri klart å avlive han uansett hvis det var min katt.

ORIGINAL: Christine...

Kan jo vær katten er nervøs eller noe derfor går han å pisser overalt? Katten våres har vært rar siden første dagen vi fikk han som kattunge. Redd for alt og skikkelig nervøs og vil ikke komme inn viss det er andre mennesker hos oss enn vi.
Og han vil inn og ut, inn og ut konstant! Og slipper vi han ikke ut med eneste gang han gir utrykk for det tisser han eller bæsjer inne. Virker ikke som han er i stand til å holde seg.

Har vært hos dyrlegen og det feiler han ingenting fysisk så jeg lurer på om det kan være noe psykisk med han, at han feks opplevde det som veldig traumatisk å bli skilt fra moren sin eller noe som kattunge.

Han her e so lite nervøs som det går an[:D] elska folk og dyr. Til og me hunden til broren min he han leika me. Hihi:)
Han e meir en sånn katt so ska tøffe sej [8D]

ORIGINAL: miraculix

Jeg hadd spurt dyrlegen om råd. Hvis dere ikke får fikset det, og han ikke var slik før dere fikk barn ville jeg prøvd å gi han bort til noen som ikke har barn. Jeg hadde nok aldri klart å avlive han uansett hvis det var min katt.

Han he vør sånn sia oss fekk han. Han ska t dyrlegen halv to i dag på sjekk. Kan uvi, eller so e det adferdsProblem, sa dei.

Huff, synes synd på både dere og han [:(] Men skjønner jo at dere ikke kan ha en katt som tisser inne. Han får begynne å bruke bleier [;)]

Når en katt får vondt når han tisser, så forbinder han det stedet der han tisset med å få vondt, derfor prøver han hele tiden å finne seg et nytt sted som det ikke gjør vondt på.
Noe som kan ha sammenheng med en UVI eller en for tidlig kastrering.

Dette leste jeg en gang, men husker ikke hvor sellvfølgelig. Men hør med evnt dyrlegen om dette. :)

slitsomt når de holder på slik.

De snakket om en sånn spray på God Morgen Norge nå nettopp som skal få katten til å føle seg trygg hjemme. Man kan få en sånn dings som man putter i stikkontakten som sprayet rundt i hele huset, så slapp man å gå rundt å spraye selv. Dette skulle visst hjelpe, hvis det ikke var noe fysisk galt:) Nå fikk jeg ikke med meg hva den het. Men dyrlegen vet det sikkert.

ja, satt akkurat å så det selv.. :D :D

ORIGINAL: eilejoha

Når en katt får vondt når han tisser, så forbinder han det stedet der han tisset med å få vondt, derfor prøver han hele tiden å finne seg et nytt sted som det ikke gjør vondt på.
Noe som kan ha sammenheng med en UVI eller en for tidlig kastrering.

Dette leste jeg en gang, men husker ikke hvor sellvfølgelig. Men hør med evnt dyrlegen om dette. :)

Ja det ska ej høre me han om :) Håpe det e uvi han he so han kan bli frisk og kanskje slutte å tisse inne :):)
slitsomt når de holder på slik.

Det er en spray med fermoner ( Er det det det heter ? FY FLATE for en settning det der blei men ) i som er det samme stoffet som kattemor skiller ut..
Var en sånn spray vi hadde, men husker ikke hva den heter..
Som sakt, katta vår pissa OVERALT helt til vi flytta.. Merkelig..

http://cats.about.com/od/litterboxproblem1/tp/caturineproblems.htm

Denne siden har jeg hatt god bruk for. Ikke akkurat for urineringsproblemer, for her er kattene så renslige at de kommer INN for å gjøre fra seg i katteboksen... Men de folka der er veldig grundige og flinke og det er lett å lese seg opp.

Om katten ikke har uvi, så prøv med de rådene som står der så krysser jeg fingra for at det funker. Ikke gøy å måtte ende opp med å gi fra seg katten pga slikt. Men det er definitivt mulig å gjøre noe med problemet, kan dog kreve litt innsats. Men jeg ville ikke avlivet en katt pga urineringsproblemer selv om det er noe skikkelig herk.

Lykke til iallefall.

Takk for tips og råd ladies[:D]
Arsenal ligg i narkose no for å finne ut om han he uvi. Ej ha nok aldri greid å sendt han til avlivning. Va bære sooo frustrert over å finne eeenda noke han ha tissa på. Men han e no so søt og snill ellers :):) vi e Jo so gla I han <3 off no he ej dårlig samvittihet over at ej tenkte tanken.. He måtte avlivd 2 pusa pga svulst og den andre ha katteHiv. Noke av det værste ej he måtte gjort :(:(

stakkars lille pusen. håper de fiinner problemet.
klemmepå..

Uff, så kjedelig. Håper virkelig dyrlegen finner ut av det. Men han har kattedo inne og ikke sant? For vår katt tisset og bæsja overalt. Vi prøvde flere typer kattesand, og til slutt fant vi en type hun "godtok" he he. Nå gjør hun fra seg kun i kassa. Så anbefaler deg å prøve flere typer kattesand, hvis du ikke har prøvd det[:)]

Lykke til med lillepus.

ORIGINAL: rufsetufsa

Takk for tips og råd ladies[:D]
Arsenal ligg i narkose no for å finne ut om han he uvi. Ej ha nok aldri greid å sendt han til avlivning. Va bære sooo frustrert over å finne eeenda noke han ha tissa på. Men han e no so søt og snill ellers :):) vi e Jo so gla I han <3 off no he ej dårlig samvittihet over at ej tenkte tanken.. He måtte avlivd 2 pusa pga svulst og den andre ha katteHiv. Noke av det værste ej he måtte gjort :(:(

Kult navn på katta!!

Håper han slutter med all den tissingen og at dere kan leve lykke alle deres dager sammen [:D]

Back
Topp