Kattenett.

hb77

Elsker forumet
Noen som har erfaring med kattenett til vogn eller seng? Tenker på sånn til å dra over så ikke kattene kan legge seg på babyen.

Jeg har tre katter (barna mine [:D]), og har tenkt en del på dette at de kan legge seg på babyen. Vi flytter jo før babyen kommer, og da blir soverommet forbudt for dem. Kommer nok til å slite litt med det, siden de nå sover i senga sammen med oss. Nå er de innekatter, men når vi flytter skal de få lov til å gå ut litt, så de får jo mye større plass å bevege seg på, så jeg håper de godtar at soverommet er forbudt (i hvertfall mens babyen er liten). Men jeg skjønner ikke helt hvordan et kattenett fungerer. Hvis man henger det over vogna når babyen sover ute, og en katt likevel hopper opp på vogna, vil ikke da nettet bare gi etter av vekten på katten?

Takk for svar! [:D]

ORIGINAL: Skogsrypa

Jeg har kjøpt insektsnett til senga jeg, og tviler på at mine legger seg oppi det. Tror heller ikke de på død og liv vil presse seg nedi vogna med insektsnett.

Kommer til å være veldig streng med dem når det kommer til babyens ting, som jeg er når det kommer til benker og bord.

Men kattenettet, er det da stivere enn insektsnett da? 

Ja, det lurer jeg på også, om det er stivere. Jeg har kjøpt insektsnett. Er også streng når det gjelder hvor de får gå og ikke, men det er jo ikke alltid de hører da, så jeg stoler ikke helt på at de holder seg unna vogna selv om det er insektsnett på den. De elsker jo å ligge oppi dynene i senga vår... [:)]

ORIGINAL: tammin

jeg har katt å myggnettet har ikke stoppet han i å hoppe opp i vogna[:@] Skal si det ble leven nå jeg tok han!

Ja, det innbiller jeg meg at en eller to av mine kan gjøre også, de er så nysgjerrige. [:)]

ORIGINAL: hb77

jeg har katt å myggnettet har ikke stoppet han i å hoppe opp i vogna[:@] Skal si det ble leven nå jeg tok han!

Ja, det innbiller jeg meg at en eller to av mine kan gjøre også, de er så nysgjerrige. [:)]

Ja, det er kjempe nyskjerringe[8D] Men vogna og rommet til baby får han holde seg unna[:)]
Her er hvetfall en siden man kan kjøpe kattenett på[:D] Lurer på om jeg skal gjøre det.

http://www.ringoshop.no/estore/visvare.asp?vareid=3784&KatId=28

ORIGINAL: hb77

Ja, det er kjempe nyskjerringe[8D] Men vogna og rommet til baby får han holde seg unna[:)]
Her er hvetfall en siden man kan kjøpe kattenett på[:D] Lurer på om jeg skal gjøre det.

http://www.ringoshop.no/estore/visvare.asp?vareid=3784&KatId=28

Ja, lurer jeg også på. Får kanskje stikke innom en babybutikk og snakke med dem og kjenne på et sånt nett, om det er stivere enn insektsnett. [:)]

Kommer aldri til å stole på at kattene våre holder seg til reglene når vi ikke ser dem, så ikke snakk om at de skal være på soverommet og sånt om natta. Nå får de heller ikke være i stuen og på kjøkkenet når vi ikke er der og må ut om de gjør noe de ikke har lov til (da sier vi "NEI! UT!" så lusker de ut i gangen så vi kan lukke døren). Kommer nok til å lukke døren om f.eks vesla skal sove litt i stuen mens jeg gjør noe eller legger meg på sofaen. Huset er stort og kattene har eget rom nede med masse gode steder å ligge, klatrestativ, leker, mat og drikke så de klarer seg.

Tror ikke vi kommer til å la henne sove i vognen utenfor heller uten at vi er der med henne for det florerer med nabokatter her og jeg stoler ikke nok på dem eller et nett. Regner med dette bare er et problem mens de er så små at de ikke kan snu seg selv?

ORIGINAL: igny

Kattenett er grovere/tykkere enn innsektsnett.Jeg tør ikke å la være.Ikke lenge siden et barn ble kvalt på Hamar pga.pus..
Selv om mine katter er forholdsvis godt dressert(øh?),så vet jeg ikke hvordan de kommer til å reagere på babylyder.
Man skal være fryktelig forsiktig med å tillegne dyr mennesklige egenskaper,slik som å forstå ting..-det gjør de ikke.
Kan hende katten vil kose eller trøste barnet hvis det lager lyder.men forstår ikke at vi mennesker må ha luft..

Det er faktisk veeeeldig sjeldent slike ting skjer altså, og i dette tilfellet ble det spekulert i hvorvidt det var en annen årsak til dødsfallet, ettersom gutten nesten var to år...

Men man skal selvfølgelig ta forhåndsregler, og det er bedre å bruke kattenett om vognen står uten oppsyn og det er katter i nærheten, enn å la være!
Vi hadde katt da førstemann ble født, og han prøvde seg et par ganger på sprinkelsengen (den var ikke i bruk) ellers lå han helst på stellebordet. Nå skal det sies at vi hadde et kolikkbarn, etter et par uker oppdaget vi at så med en gang han begynte å gråte, så løp katten.. hehe!

Hos oss ble det også en form for søskensjalusi i form av at katten plutselig begynte å sloss med alt han kom over av andre katter ute, samt tvangsadferd hvor han slikket av seg pelsen under magen... [:(]

Katter legger seg ofte der det er lunt og varmt, og jeg kan forestille meg at babyvogna eller senga til babyen vil være fristende for dem[8|]

Jeg er ikks så bekymret for hva min katt kommer til å gjøre, for den gidder knapt hoppe opp i sofaen, men alle desse andre store kattene som sniker rundt huset vårt er jeg mer bekymret for... Noen av dem er store katter som tror de bor her av en eller annen grunn... men setter vogna på terassen utfor såverommet vårt, og har nett på.. parkerer vogna sånn at jeg ser oppi vogna fra stuevinduet... tror det skal gå bra da :)

jeg fant pus i hodeenden av vogna her om dagen [&o] [:@] Da ble det RETT ut for å si det sånn! Han har prøvd seg igjen å da ble det leven (selv om nettingen var på) Tror ikke han gjør det igjen, men man vet ALDRI!![&:]

Han er en skikkelig god pus, men aner ikke hvordan han vil reagere når lillegutt kommer.

Jeg skal nok kjøpe kattenett til senga siden jeg har to katter + 4 kattunger.. Men regner med at guttepusen her blir redd en liten bebi.. (pingla[8D])  Om insektsnettet er på vogna så kommer de seg vel ikke inni vogna ved hodet, men kan ligge nedi fotenden OPPÅ vogna? (Jeg har gammel vogn med sånn man knepper på rundt oppå vogna, så er ikke redd for at noen av kattene kommer seg inn til bebisen..)

Sniker fra juni her... Ville bare si at det skjer faktisk ganske ofte at katter legger seg på barn og dreper de. Søstra mi jobber i tv2 nyhetene og de får gjerne melding når slike ting skjer. Så hun rådet til å følge nøye med, for det skjedde oftere enn man skulle tro. Det er heller ikke lenge siden det skjedde her jeg bor. Jeg har katt og alle i nabolaget har katt, så jeg har kjøpt kattenett. Så får vi bare håpe det funker som det skal. [:)]

Ja, jeg kjøpte kattenett i bh...nå har jeg ikke brukt d hjemme, så har ingen erfaring m d. Brukes av alle i bh, da d er mange katter i nærheten og de ligger ute. Greit å bruke insektnett i tillegg, da kattenettet er grovere m større hull[8|]

Takk for svar alle sammen! [:D] Må nok kjøpe et kattenett her ja. Bedre å være litt mer på den sikre siden i hvertfall. Uansett følger man jo med på babyen og vogna når hun sover ute, men man kan jo ikke sitte og se på hele tida heller vel.

Forhørte meg ang kattenett i en babybutikk i Sverige i dag, men de hadde ikke, og ingen av leverandørene deres hadde, så de fikk ikke tak i, til tross for at flere kunder hadde spurt etter det. (Var på Happyland på Svinesund.)

Har ikke prød kattenett.. men tror uansett dette er noe som må prøves fram. men til og med katter kan lære seg hvilke plasser det er lov å ligge på. En del arbeid før de fatter hinte men,.. Heldigvis er katta får utlært fra fødselen! [8D] Har satt fram både seng og vugge - og katta har ikke en gang stått på bakbeina for å lokte neddi! Flinke pusen! [:)] Og den røyter noe grasalt - så hadde vært VELDIG enkelt å se om den hadde vært der når vi ikke fulgte med.. [:)] Men den fikk være på soveromet før, det får den ikke nå, litt sutring var det i begynnelsen, men han ga seg etter hvert [:)]

ORIGINAL: lise_mor

Har ikke prød kattenett.. men tror uansett dette er noe som må prøves fram. men til og med katter kan lære seg hvilke plasser det er lov å ligge på. En del arbeid før de fatter hinte men,.. Heldigvis er katta får utlært fra fødselen! [8D] Har satt fram både seng og vugge - og katta har ikke en gang stått på bakbeina for å lokte neddi! Flinke pusen! [:)] Og den røyter noe grasalt - så hadde vært VELDIG enkelt å se om den hadde vært der når vi ikke fulgte med.. [:)] Men den fikk være på soveromet før, det får den ikke nå, litt sutring var det i begynnelsen, men han ga seg etter hvert [:)]

Jeg også tror katten våres holder seg borte fra seng og vogn,men som sagt tidligere her så er det ikke våres egen katt som er problemet, men nabokattene.. så vær obs...[;)][;)][;)]

Sniker litt[8D]
Jeg har brukt kattenett til begge mine gutter..Grunnen til at man bruker kattenett er for katten liker ikke å trokke på nettet og vil ikke ligge der,myggnett har i og for seg samme effekt,men den klorer kattet opp med en gang,det vil han ikke gjør med kattenettet som har mye grovere masker..

Kan forøvrig selge mitt om noen er intressert (nypris 229,-) selger det for50,- pluss porto

ORIGINAL: TereseS

Jeg skal nok kjøpe kattenett til senga siden jeg har to katter + 4 kattunger.. Men regner med at guttepusen her blir redd en liten bebi.. (pingla[8D])  Om insektsnettet er på vogna så kommer de seg vel ikke inni vogna ved hodet, men kan ligge nedi fotenden OPPÅ vogna? (Jeg har gammel vogn med sånn man knepper på rundt oppå vogna, så er ikke redd for at noen av kattene kommer seg inn til bebisen..)

jeg har også 2 katter, hvor av den ene er veldig glad i ligge oppe på alt som beveger på seg for den vil ha koos.
jeg har også en sånn overbeskytter som man knepper oppe på barnevogna. også tar man insektsnett over der igjen så kan umulig kattene legge seg oppe på babyen.

ORIGINAL: linlin

Sniker litt[8D]
Jeg har brukt kattenett til begge mine gutter..Grunnen til at man bruker kattenett er for katten liker ikke å trokke på nettet og vil ikke ligge der,myggnett har i og for seg samme effekt,men den klorer kattet opp med en gang,det vil han ikke gjør med kattenettet som har mye grovere masker..

Kan forøvrig selge mitt om noen er intressert (nypris 229,-) selger det for50,- pluss porto

Jeg vil gjerne kjøpe det av deg... dend meg en pm da om du ikke har solgt det, så skal du få adr mi :)

Back
Topp