Kattene!

mammatilgutt

Elsker forumet
Har 2 hannkatter som ELSKER å jakte på alt av små dyr... problemet er at de drar med seg dette inn.. har bare kommet med mus et par ganger og en gang en rotte.. det største problemet er meitemark og andre insekter men mest meitemark.. drar de med seg inn å leker med de så må e ta de ut igjen... noen som vet hvordan e får de til å slutte med det??
Forresten så har e katteluke :)

Hmm, eneste som slo meg, var å stenge katteluka fra utsiden :p Og når du da ser at de vil inn, og har noe i kjeften, så gå ut og få det unna før du slipper de inn:p Veldig teit "råd", men var det jeg kom på nå!:D
Evt bruk spruteflaske m/vann og spray på dem når de kommer inn med dyr? Veit ikke noe bedre råd å gi, dessverre:p

Hmm, eneste som slo meg, var å stenge katteluka fra utsiden :p Og når du da ser at de vil inn, og har noe i kjeften, så gå ut og få det unna før du slipper de inn:p Veldig teit "råd", men var det jeg kom på nå!:D
Evt bruk spruteflaske m/vann og spray på dem når de kommer inn med dyr? Veit ikke noe bedre råd å gi, dessverre:p

Poenget med katteluke er jo at jeg da slipper å slippe de inn å ut hele tiden :P og kattene mine elsker vann så hjelper ikke å sprute med det heller :/

Her kommer fugler og mus, levende som døde inn rett som det er. Og jeg tror vi har to av de ypperste jegerne. Jeg har ikke funnet noen løsning på problemet, men stenger døra til vaskerommet slik at de ikke kommer lengre inn i huset med fangsten sin. :-) Holdt på å få hjertestans da jeg fant en levende trost på badet en gang!! Derfor restriksjoner :-)

Stengte katteluka en stund, men de fant ut at dersom de stanga lenge nok så kom seg inn likevell. En gang i ammetåka greide jeg å sette luka på "inn" og våkna av et skikkelig spetakkel. Da hadde to av nabokattene også kommet inn for å forsyne seg av maten, og fikk panikk når de ikke kom seg ut igjen.

Har flere ganger lurt på om jeg virkelig vil ha katt haha :-P

Min er også en ypperlig jeger. Hun kommer heldigvis ikke inn med de.. meen hun har mark ganske ofte :(
Kom hjem fra jobb en dag i høst til 7 døde lemen på trappa. Velkommen hjem liksom...

Håpe de vokser det av seg?

Har bodd et sted med katteluke, fant alltid noe inne! mest frosker på den tiden! fikk ikke låst luka heller selvom man egentlig skulle kunne gjøre det fordi kattene greide å presse dørene åpne på alle slags rare mulige måter!

dessverre ingen gode tips :(

Håpe de vokser det av seg?

Har bodd et sted med katteluke, fant alltid noe inne! mest frosker på den tiden! fikk ikke låst luka heller selvom man egentlig skulle kunne gjøre det fordi kattene greide å presse dørene åpne på alle slags rare mulige måter!

dessverre ingen gode tips :(

Ja får håpe det roer seg når de blir eldre :) de er jo bare 8 mnd :)

Her kommer fugler og mus, levende som døde inn rett som det er. Og jeg tror vi har to av de ypperste jegerne. Jeg har ikke funnet noen løsning på problemet, men stenger døra til vaskerommet slik at de ikke kommer lengre inn i huset med fangsten sin. :-) Holdt på å få hjertestans da jeg fant en levende trost på badet en gang!! Derfor restriksjoner :-)

Stengte katteluka en stund, men de fant ut at dersom de stanga lenge nok så kom seg inn likevell. En gang i ammetåka greide jeg å sette luka på "inn" og våkna av et skikkelig spetakkel. Da hadde to av nabokattene også kommet inn for å forsyne seg av maten, og fikk panikk når de ikke kom seg ut igjen.

Har flere ganger lurt på om jeg virkelig vil ha katt haha :-P

Har vurdert å stenge vaskerommet men da står de bare å mjauer og skraper på døra for å komme inn :/

Huff levende dyr, da tror e at e hadde daua :P er kun meitemarkene som lever når de blir tatt inn her i huset :P
Åj da! Kjipt å våkne til at andre katter er inne!! :/ heldigvis har jeg chipluke så er kun mine som kommer inn! :P men min ene katt er stadig inne hos min søster å stjeler katteför hos ho da :P

De tar med fangsten for å gi til familien sin.
De skjønner ikke at husmor ikke vil ha det inn!

Det du kan gjøre når du ser de har noe i munnen er å gå ut og skryte av katta, og gjerne lat som du tar i mot "gaven".
Da lærer de etterkvært at du kommer ut når de har med mat. Og slutter med å ta maten inn.

Back
Topp