Kattene driter ut lekeplassen :(

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Her i boretslaget er det lov å ha to katter per hustand og det virker nesten som om alle har åemoticon ... Syns det begynner å bli et problem.. vi kan ikke ha vognen stående utenfor døren eller på verandaen vår fordi da blir den pissa ned.. til og med akebrettet som stod utenfor i vinter hadde noen katter pissa på.. heldigvis kan jo det vaskes..

Og lekeplassen som tilhører boretslaget er skikkelig tilgriset.. er sånn at det lukter kattepiss der oppe i sanden og er masse kattebæsj overalt.. har vært der et par ganger i sanden med knotten og plutselig graver han frem en klump eller finner en.. så nå vil jeg ikke ha han der lenger og det syns jeg er synd da det er den eneste lekeplassen her i området..

Jeg vet ikke hva man kan gjøre med sånt jeg... tror det er endel som har klaget og sendt klager til styret, men de gjør aldri noe med det...

Flere som har det sånn??

Veldig kjedelig når det blir sånn. Og vanskelig. Jeg synes jo for kattene sin del at de ikke kan komme og kreve at kattene skal holdes inne eller avlives, men de bør kanskje justere reglene litt slik at ikke nye kan skaffes. Iallefall ikke 2 pr husstand, for det kan fort bli mye.

Og kastrering bør iallefall være et krav, da vil problemet med markering (katter som pisser ned vogner o.l) bli mindre.

Jeg er glad i katter jeg, og har 2 selv. Synes det er hyggelig med kattevennlig nabolag, men det bør være en viss hygiene også.

:)

i barnehagen der unga våres går har de noe iblandet i sanden slik at kattene ikke går ditt, kunne vel sjekket det opp om evt boretslaget hadde vært interisert i å prøve noe slikt.

Uff, jeg skjønner deg godt! Vi bor i enebolig, men sliter en del med at kattene kommer inn hit og driver med alskens ekle ting. Sandkassa har vi lokk på, men det er ikke like greit med gress, steiner og alt det andre som står ute til enhver tid.

Men det finnes et sånt antikattemiddel man kan kjøpe på Felleskjøpet, jeg tenkte å anskaffe noe sånt snart! Det skal jage bort kattene, men ikke skade dem. Katt vekk eller noe sånt tror jeg det heter. Du kan jo høre om borettslaget er villige til å kjøpe inn sånt noe til lekeplassen og kanskje kjøpe noe selv til å ha rundt/i bagasjen på vogna eller akebrettet om du føler det trengs.

du kan og lage en slags ramme med planker og ha hønsenetting over, må jo selvsagt ta det vekk når ungene skal leke. Men kattene går i hvertfall ikke oppi da...

Kineblomst skrev:
du kan og lage en slags ramme med planker og ha hønsenetting over, må jo selvsagt ta det vekk når ungene skal leke. Men kattene går i hvertfall ikke oppi da...

sanda er rundt store klatrestativer

Vi sliter med akkurat det samme her i borettslaget. Nytter nesten ikke å bruke lekeplassen lenger! Unger graver opp kattedritt fra sanda, og det stinker kattepiss av klærne. Ekkelt!

Det er veldig trist for her har vi alltid vært mange som har brukt lekeplassen, barna har lekt, og vi voksne har hatt noen å skravle med. Men nå er det aldri noen der... Så katter hører hjemme på landet, ikke midt i et boligfelt!!

Qualitas skrev:

Kineblomst skrev:

sanda er rundt store klatrestativer

Finnes det ikke noen slags matter en kan legge under på utearealer? Ene barnehagen her i bygda har en matte bygd opp av myke "fliser" under huskene.
Hvis borettslaget vil godta katter så får de ta kostnadene med å skjerme barna mot katteskiten også!

Kjedelig og ufyselig greie.

Men for all del: Ikke bland Katt-deg-vekk og lignende produkter beregnet for å holde katter borte i sand barn kan finne på å "spise".

Det er mange katter her vi bor (ikke to per hustand, nei), og her har vi ikke det problemet. Men det har seg sikkert slik at det er grøntområdet inntil husene, og katter faktisk helst gjør fra seg langt unna folk.
Man bør tenke på hvor man bosetter seg med katt, evt ikke anskaffe seg om det kan føre til slike problemer.
I tettbygde strøk er det lurt å venne katter å gjøre fra seg i kattedo inne, men det er vel mange som syns det er ekkelt i seg selv.

Når det gjelder markering er det lurt å få flest til å kastrere kattene sine. Jeg syns uansett at katter bør kastreres, hvis det ikke er planlagt avl.

Går an å bruke matter istedet for sand under og rundt klatrestativene.Hør med borettslaget om det

Går an å bruke matter under og rundt klatrestativene.Hør med borettslaget om detKatter liker dessverre best å gjøre fra seg i jord og sand.

Back
Topp