Katten slever

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Noen som vet årsaken til hvorfor katten slever sånn?
Hun har gjort det lenge, og spesielt når vi koser med henne. På dyrebutikken sa de at det kunne være på grunn av fóret, så da byttet vi, men hun slever fortsatt...

Tror bare noen katter slevjer mer enn andre :p
Her slevjer katten når han blir koset med, bestandig gjort.. han er 9,5..

Gammelkatta slevja nå sinnsykt hvis e hadde vaska en plass med klorin og så koste med ho etter e vaska hendene :P
Ellers va det tørt rundt munnen hennes.

Gammelkatta slevja nå sinnsykt hvis e hadde vaska en plass med klorin og så koste med ho etter e vaska hendene :P
Ellers va det tørt rundt munnen hennes.

Gammelkatta, faktisk. :P

Kan det være noe hun reagerer på da? Jeg har ikke vært i kontakt med klorin... ;)

Gammelkatta, faktisk. :p

Kan det være noe hun reagerer på da? Jeg har ikke vært i kontakt med klorin... ;)
Ho hadde en matallergi,men usikker på om det hadde nå sammenheng med slevjinga sia ho aldri slevja ellers, men ho ble ekstremt kosen når ho lukta klorin på meg, og da koste ho så masse at ho fikk økt spyttproduksjon. Ho slikka på hendene mine så masse at e fikk sår :P (Vaska me bestandi etterpå)

Har du sjekket tennene til katten?

Nei, det har jeg ikke...
Jeg må uansett til veterinæren med henne for vaksine og generell sjekk, så kan jo spørre da.

Første gangen vi var til veterinær sa de at hun hadde arrvev(?) på lungene, men jeg vet ikke om det har en sammenheng. På den tiden hostet hun endel, men det er leeeenge siden.

Betyr det sikler?

Har hun gjort det hele livet? Sutter hun? For det kan være tegn på at hun er tatt for tidlig fra moren sin. Det skjedde med vår "reddet" katt, han var 5 uker når han kom til oss, og ble en vanskelig katt med mye adferdsproblemer, og han siklet og suttet mye også.

Vår katt slever (ja, det er det samme som sikler) litt han og, når han ligg på fanget og kosar seg veldig.

Her trur eg berre han har blitt litt "slapp" og uoppmerksom på sine eldre dagar, og ikkje merkar det/svelger unna når han kosar seg. Kanskje dei produserar meir sikkel når dei kosar seg? Ikkje veit eg. Her har det blitt litt meir dei siste par åra, men det er ikkje sånn at det er plagsomt eller noko, berre så eg merkar ein dråpe i ny og ne. Pusen min er 13 år.

Kan være hun bare er sånn?
Katten min gjør det når hun virkelig koser seg ;)

Back
Topp