Katteluke med microchipleser

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Har montert en slik katteluke på altandøra med microchipleser, men får ikke lagra katten selv om jeg følger bruksanvisning og holder den under etter å ha trykt på memory.
Noen som har en sånn katteluke og vet om dette er vanlig og om jeg gjør noe feil?
Den heter sureflap

Så kjipt! Vi har en sureflap med microchipleser, det var vel bare å holde inn en knapp og holde pus inntil såvidt jeg husker.. Er flere år siden vi fikk den, så jeg husker ikke detaljene, men det var veldig enkelt. Så kanskje du har fått en som ikke funker? Det skal ikke være vanskelig :(

Jeg har sureflap med matskål. Det var bare å holde katta inni matskålen og registrere den, men den ene katta er såpass stor at når han mener han er i rett posisjon er chip utenfor :p så han har halsbånd med brikke i tillegg

Hvis du følger bruksanvisning så skal det gå greit egentlig. Holder du luka selv og får katten til å gå igjennom? Eller er luka i døra og du prøver å få katten igjennom?

En problemstilling her var at den ene katten vår som fikk chip da den var kattunge, har vokst så mye at chipen havnet til slutt under skulderen på katten og da vil ikke luka registrere den. Han måtte få ny chip. En annen problemstilling var at i døra er det en metallplate, og den koblet ut chipleseren. Vi måtte derfor skjære ut en større del av døra for at luka skulle fungere :)

Vi har, men er det metall i døren så forstyrrer det chipleseren.. da må du ha en sånn «adapter» et ekstra deksel rundt luken og lage hullet litt større rundt chipleseren på toppen. Fyller bare med byggskum etterpå så isolerer det godt om vinteren. Våres funker som bare det etter at vi fikk ordnet dette

Back
Topp