Kattefòr?!

ORIGINAL: Mrs.B

ORIGINAL: mamma050308

Kjøper kattemat på vanlig butikk. Vår katt har ikke protestert på det foret. Betaler vel ca 100 kr for 5 kg, Friskies. Har ikke råd å handle kattemat hos veterinær. Men så har vi ikke noe rasekatt, hadde kanskje handlet annet for da..........

det koster en max 500kr for 10kg.. så det er vell egentlig ikke så dyrt?? dessuten er det 100% bedre for katten og kan slippe unna mye sykdom pga. mye bedre helse[;)]
men er jo selvsagt opp til hver enkelt, men bare så du vett det[;)]

Også spiser de mindre porsjoner av dyrlegefôret fordi det har høyere næringsinnhold. Så det varer lengre. [:)]

Stort sett kjøper vi i vanlig butikk, men av og til kjøper vi hos veterinær  eller i dyrebutikk. [:)] Merket varierer.

Her i Fr.stad har dyrebeskyttelsen matet ville katter i en årrekke. De fikk et godt fôr fra oss, de er jo katter de også. Og de har sterilisert/kastrert de for å minske mengden katter og slosskamper og passer på de som bor i et område. Dama som matet de glemte å gi beskjed da det begynte å bli tomt og kjøpte litt matbutikkfôr for å gi de til dyrebeskyttelsen kom med mer mat. Gjett hva som skjedde..... De ville kattene ville ikke ha det!!!! [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Erfaring fra mine er at når de får et godt fôr som dekker alle deres behov har de svært liten interesse av annen type mat. Ganske spesiellt.

[;)]hei du[:)]
vi kjøper for dyrelegen vi.. på klinikken deres i byen....katta vår er så tynn,så derfor kjøper vi noe med nok vitaminer i o.l....[;)]ehm..vanligvis pleier vi kjøpe sekk på 7-8 kilo mener jeg på å huske...å d koster vell rundt 700 kr eller noe,men de to siste gangene har jeg bare kjøpt sekk på 2 kilo,et par hundre ca for det....
men katta vår er noe rar da...middag som vi spiser nekter hun og spise..hehe....er vandt med det hjemmefra jeg,men ikke denne nei....kun katte for og bløt kattemat,de posene...[:)]da er det den rosa boksas fra whiskas mener jeg..med tolv poser i...men er sær der og....to av typene hun liker best,de andre bare slikker hun vekk "sausen" på....ja,litt bortskjemt..

Kjøper kattemat på vanlig butikk. Vår katt har ikke protestert på det foret. Betaler vel ca 100 kr for 5 kg, Friskies. Har ikke råd å handle kattemat hos veterinær. Men så har vi ikke noe rasekatt, hadde kanskje handlet annet for da..........

men hva er forskjellen fra en huskatt og en rasekatt?? er jo like mye katt begge to....?!

jeg har en av hver og lurer på hvorfor de da ev.t skulle blitt behandlet på ulike måter...

Vi pleier å kjøpe en sånn kjempestor sekk fra Royal Canin gjennom mamma. Hun driver med katteoppdrett så vi får det 30% billigere. Pelsen til pus har blitt så utrolig mye finere og glansfull etter vi begynte å gi kvalitetsfor for snart 2 år siden. Det er ikke dyrere heller, for maten er så utrolig drøy.

ORIGINAL: *MammanTilTrym*

Har gitt våre katter kattemat fra butikken tidligere, men de gjør jo ikke noe annet enn å bæsje [:D] Også blir det så fort tomt [;)]

Slik var det her også. Kattene bæsja inn hele tiden da vi brukte coop x-tra foret fra butikken. Gikk så over til MatMons fra felleskjøpet. Koster vel en 100-lapp for en 3 kg's pose. Og det vare utrolig lenge i forhold til butikkfôret! Da de begynte på MatMons slutta de å bæsje inne med en gang![:)]

Må signere denne fra ende til annen..

ORIGINAL: GuttasMamma!

er faktisk ikke dyrere i lengden.Men du må ut med mere med en gang.Skikkelig kattemat er drøyere og ikke så salt.De spiser ikke hele tiden når de får alt av næringsstoffer de trenger.Bare ett tips,er ikke ute med fingeren[8D][:D]

Vi brukte bare fra Vetrinæren til å starte med og fakta er at han spiste like mye da som han gjør nå på butikk for. Han dreit like mye om ikke mer. Så vi bruker fra butikken..  Lettere å få tak i og ikke såååå dyrt

Back
Topp