Katte spm

M

My heart

Guest
katten vår er plutselig blitt litt så tynn og lett.
For noen dager siden fikk hun diare og oppkast.
Lagde fiskeboller til henne i dag, men ville ikke ha.. går å maser hele tiden.

Har ikke fått gitt henne ormekur enda, skal kjøpe i morgen.
Kan det være det?
 
Høres ut som det ja. Viktig med både ormekur og årlige vaksiner :)
 
Det kan være alt fra innvollsorm til nyresvikt. Jeg ville tatt en tur til dyrlegen for en sjekk selv
 
Ville tatt en tur til veterinæren. Kan være langt mer alvorlig enn innvollsorm. Lykke til. Krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig :)
 
Ok, da lærte jeg noe nytt..
men ormekur, hjelper den for en hel sommer?

Din katt høres ut som det er reelt mistanke om orm, så den bør sikkert ha. :)

De skiller mellom katter som jakter og spiser byttet og katter som går ute uten å jakte også.

De som jakter mye bør få 2-4 ganger i året, mens de som bare tasser rundt ute bare skal ha ved påvist orm. Man må vel få det fra veterinær nå om dagen.

Vet ikke helt hvor lenge virkningen varer:dontknow Sikkert 3-6 mnd, siden de anbefaler 2-4 ganger i året. :)
 
Oi, det visste jeg ikke :nailbiting: så da burde jeg slutte å gi altså? :nailbiting: slike ting burde komme mer frem :p

Spørs på katten. Hvis den er en jeger så kan den få, hvis den ikke jakter er det bare ved påvist orm. :)

Jeg har to katter. Den ene kommer støtt med fugl og mus i munnen, mens den andre bare går rundt som Ferdinand og lukter på blomstene. :p Jegeren får kur, han pasifisten får ikke.

Man skal jo egentlig få ormkur hos veterinær, og da får man vel beskjed om det.:) Men er vel mange som kjøper uten resept i Sverige også.
 
Din katt høres ut som det er reelt mistanke om orm, så den bør sikkert ha. :)

De skiller mellom katter som jakter og spiser byttet og katter som går ute uten å jakte også.

De som jakter mye bør få 2-4 ganger i året, mens de som bare tasser rundt ute bare skal ha ved påvist orm. Man må vel få det fra veterinær nå om dagen.

Vet ikke helt hvor lenge virkningen varer:dontknow Sikkert 3-6 mnd, siden de anbefaler 2-4 ganger i året. :)

Ok, takk. Hun lusker bare rundt her.. men jeg såg henne med ei mys her en dag.
 
Spørs på katten. Hvis den er en jeger så kan den få, hvis den ikke jakter er det bare ved påvist orm. :)

Jeg har to katter. Den ene kommer støtt med fugl og mus i munnen, mens den andre bare går rundt som Ferdinand og lukter på blomstene. :p Jegeren får kur, han pasifisten får ikke.

Man skal jo egentlig få ormkur hos veterinær, og da får man vel beskjed om det.:) Men er vel mange som kjøper uten resept i Sverige også.
Tja, hun er til tider en jeger, har jeg funnet ut :nailbiting: dyrlegen har ikke nevnt noe ifht å skulle gi eller ikke, hun har bare sendt resept. Så tror nok jeg fortsetter med å gi :shy:
 
Ok, da lærte jeg noe nytt..
men ormekur, hjelper den for en hel sommer?

Jeg fikk beskjed av vet da min katt fikk bendelorm at kuren kun drepte det som var det og da, den var ikke forebyggende. Så i teorien kunne katta få ny orm uka etter. Fikk beskjed om å gi ny kur når jeg oppdaget orm igjen.
Men ville, som de andre sier over her, tatt med katta til dyrlegen en tur
 
Tja, hun er til tider en jeger, har jeg funnet ut :nailbiting: dyrlegen har ikke nevnt noe ifht å skulle gi eller ikke, hun har bare sendt resept. Så tror nok jeg fortsetter med å gi :shy:

Ja, da synes jo sikkert veterinæren at det er lurt i det tilfellet. :)
 
Tja, hun er til tider en jeger, har jeg funnet ut :nailbiting: dyrlegen har ikke nevnt noe ifht å skulle gi eller ikke, hun har bare sendt resept. Så tror nok jeg fortsetter med å gi :shy:

Han min han kunne ikke ha fanga ei mus om han ville engang. Er rasekatt med null katteferdigheter. Har hatt han i 13 år og har aldri sett snurten av ei mus. :p
 
Back
Topp