Katte mennesker se hit:))

NoahSmom

Glad i forumet
Vi har en pus som er ca 2 år... hun har vært inne katt, siden vi bodde i blokk før. Nå har vi flyttet og er mulighet for henne og være ute?!
Kan hun gå fra inne katt til ute katt???
(er merket, vaksinert og sterilisert..)
Er så redd for at hun skal bli borte[&o]

la hun være inne i en mnds tid, og ta hun med på turer i hagen i bånd fks...

Ha henne inne de første ukene til hun blir godt kjent med hjemmet sitt.
Da burde hun ikke stikke av og finner enkelt veien hjem.
Mulig dere må ut å lete noen ganger, men det skal jo gå bra.
Bare ikke starte nå under hardeste vinteren, hun har jo ikke pels som andre katter som er mye ute[:)]

Tror det kommer til å gå fint.
Ha henne inne en stund i ny bolig så hun blir godt kjent der, og får en tilknytting.
Ville nok også ventet på varmere vær før jeg slapp pusen ut.... kanskje en dag hvor du kan ha terrassedøren el. stående åpen slik att hun kan gå inn og ut å utforske for seg selv.
Ville ikke kastet en innekatt rett ut i det kalde været som er nå

Ja, men ikke tvinge henne. Du ser om hun er interessert i å gå ut. Er enig med de andre å ikke sleppe ut katten med en gang dere flyttet, men vente til hun føler at dette er hennes hjem. Så kan du se hvordan hun reagerer når døren er åpen og vær i nærheten når hun går ut i begynnelsen. Hun kommer sikkert å mjaue for å rope på deg. Bare gi hun respons. Hun vil lære seg hvor hun går inn hver gang. Tipper hun blir veldig forsiktig lenge lenge, hver gang noen går forbi.. [:D]

Kanskje lille jenta vår blir ute katt når det blir mildere ute da[&:][:)]
håper hun ikke går lenger enn i hagen vår da... hehe...
Hun kommer sikkert til og stor kose seg, er bare jeg som er såååå redd for henne..

i tillegg til å holde henne inne en stund så bør dere kansje være ute sammen med ho de første gangene. hvis dere gjør det så tenker jeg at det bør gå bra [:D] lykke til!!+ at siden hun har vært inne katt så har hun kansje ikke fått vinter pels slik ute katter får (er ikke sikekr på dette altså) så burde sikkert vente til det er mildere ute, kansje til våren eller noe.

la den bli kjent inne først, og vær ute med den de første gangene:)

Sv.mor hadde en katt som var innekatt i 11 år, for hun bodde i blokk i oslo, så kjøpte hun seg enebolig på landet, hadde katten inne i ett par mnd,men den ble utekatt og forsvant aldri[:D]

Da venter vi til snøen begynner og smelte, så får gubben det som han vil.. hehe..
Skjønner at pusungen min har godt og være ute og leke.. hun har allerede sniki seg ut når jeg har satt vognen i hagen.. riktig nok ikke lenger enn en meter ut døra[8D] meeen da er hun jo nysgjerrig og har lyst....
Prøvde og gå med hun i bånd ett par ganger når vi hadde hun med på ferie, men da la hun seg bare rett ned... hun følte seg ikke vell med bånd nei[:D][8D] så trur nok vi dropper det, og heller er i hagen sammen med henne!

Back
Topp