Katta spydde....

Alika

Betatt av forumet
Tror katta mi har mark.... på to dager har han spydd tre ganger. Eller så er han bare grådig når han spiser. Er på en måte så mye som kommer ut av han.....[:'(]

Sikkert lurt å gi en mark-kur.
Fikk en gang en liten hvit mark på handa mi jeg som datt ut av rompa på ene pusen jeg hadde!!
YAK!!!!!

Neeei! Du må ikke si sånt![:'(]
Nå satt jeg med katta på fanget og kosa.....

Tror jeg slenger sammen den kuren med en gang....

Var ganske så ekkelt ja!!
Vaska henda mi maaange ganger, og synes jeg kunne kjenne noe der i fler timer etterpå.. [:D]
Etter sommeren er det sikkert lurt å ta en slik kur som tar bendelorm og..

Katten vår får ormekur en gang i halv året, eller skal får da. Hun har fått en da, hun er bare 5 mnd. Men hos vet sa de at de kunne få så ofte. De kan få orm om vinteren oxo vist de spiser snø.
De tar ikke skade av og få for mye ormekur.

Katten min spydde ut den klysen med gress.*ekkelt*[:'(]

Har to katter og en hund som er mye ute og snuser.

Glemmer at jeg har mark-kurer så jeg kjøper alltid nye. har vel tre pakker i kylen.

Har en venninne som har kjøpt slike ekle gele-mark. Hun legger de over alt, hos alle hele tiden. Skvetter like mye hele tiden....[:D]

Min mons har spydd to ganger på verandaen i går. Synes det ligner en mus i den ene klysa, æsj. Jeg greier bare ikke å tørke det bort, brekker meg noe enormt. Så det skal mannen min få gjøre!!!

Er utrolig at de ikke kan spy ute i skauen!?!?! Eller bare på et sted som ikke er inne! Som om de nesten gjør det med vilje og ler godt inni seg.

Gi katta ormekur. Vi gir katta vårre 2-3ganger i året.

Eh... veit ikkje heilt, men er det ikkje noko om at gravide skal unngå katte-bæsj når dei er gravide? Kan utvikle toxoplasmose eller noko i den dur. Mine prøver viste at eg hadde gjennomgått en sånn infeksjon før svangerskapet, så eg var liksom immun. Men tenker på dei som ikkje er det..., ville ikkje hatt så mykje nærkontakt med katte-bæsj og sånn! Kan føre til infeksjoner hos babyen, men er kanskje farligast når fosteret er veldig lite, veit ikkje heilt (som sagt...).

oida...Hvor får man tak i sånne kurer og hva koster de?? Og når kan man sterilisere en hunkatt, evt begynne på p-piller???

Slike kurer er å få kjøpt på apoteket. Er ikke så innmari dyre, kanskje rundt hundrelappen.
Husker ikke helt jeg.
Men er ihvertfall lurt å kjøpre den som tar bendelorm og. Selv om du da må gi katta/hunden piller i fler dager. Den tar det meste.
Husker ikke når mine katter begynte på p-piller. Antageligvis rundt året?
Er ikke anbefalt med p-piller egentlig da, for de kan få svulster av dem. [&:]

[:)]Mark kurer bør gis til både hunder og katter hver 6 mnt. Dette for å unngå bendelorm, hakeorm og spoleorm.-spoleorm kalles også barnemark og er VELDIG lett å bli smittet av!!!! Alle disse parasittene kan gå over på mennesker via dyrets avføring,men spoleormen legger egg som kan smitte via kosing ,de kan sitte i pelsen ved analåpningen. Det er ikke heldig å bli smittet av disse parasittene, og en markkur er enkel og svært effektiv!

Var veldig innstilt på å omplassere kattene mine (to stk) når jeg fant ut at jeg var gravid. Men så viste det seg at jeg var imun. De fleste som har hatt katt hele livet, sånn ca, er visst det så han Dr.Dyrego.
Uansett så har jeg en stor bikkje som trenger selskapet. Slemt å gi vekk kompisen hennes....

Som svar på Micamor her over....så er det sjelden jeg koser pus rundt analåpningen HAHAAHA[:'(][&:]

Har fått i de alle pillekur. To dager igjen med kur.

[:D]Mener ikke at vi koser kattene der da.... Men eggene kan overføres via "ting" -det er spesielt (små) barn som blir smittet. Det er ikke alltid en unge tenker over å vaske seg etter vilter lek med pus- eller voff for den del... Og siden det er så smittsomt er regelen at om en i huset har mark, så må alle gå på markkur.- Den kuren som gis til barn gjør avføringen til barnet hel mørke rød. Min beste venn er sykepleier, og har to katter som fanger mus,så hun gir katter og unger markkur to ganger i året..........
-Jeg gir bare til bikkja jeg..

Hey! det var greit å vite!
(at bæsjen blir mørke-rød)
Da vet jeg hva jeg skal se etter, hvis det blir tilfelle.

Skal gi hu ene katta fra meg. Tror mor skal ta henne over. hun har en tendens til å allerede prøve å komme seg oppi vognen. Er ennå ikke no baby der, men tok en vogn-test på dyra.

Si ifra hvis det er noen som vil ha en klengete, gnålete abyssinerdame

ORIGINAL: mie83

så hvis man er imun er det ikke farlig å få i seg den bakterien for fosteret da? jeg har hatt katt siden jeg var 7 år... tester man det på vanlig kontroll? spør mye jeg nå [:D]

Jeg testet for det første kontrollen tror jeg. Ved begge graviditetene.. Sammen med en hel haug med andre ting. Rubella, hiv osv..
Så fikk jeg svarene på neste kontroll.

Tror at hvis man har en nogenlunde ok hygiene opplegg så går det greit. Hvis man har kattesand så er det greit å bruke hansker, og vaske hendene innimellom.

Uansett så er de fleste så godt fulgt opp av leger og jordmødre, at en svangerskapsforgiftning blir nok oppdaget raskt. hvis man skulle være så uheldig.

Hmmm nå ble jeg veldig usikker på hva en slik forgiftning innebærer...[&:]

Back
Topp