Okei, så jeg har da gjort noe idiotisk. Jeg veit det er noe som heter to…et eller annet man kan få av katter som er veldig farlig som gravid. Problemet er at jeg googla ikke det, og jeg leste meg ikke godt nok opp.
For vi har ønska oss katt en stund, og fikk melding av en kollega fra jobben til samboer om en katt som gies bort. Et år gammel, innekatt.
Siden det er innekatt tenkte jeg at det gikk bra, men etter googling på tur hjem med katten allerede i bilen, ser jeg at det anbfales ikkkke å skaffe katt verken inne- eller utekatt.
Nå sitter jeg og koker meg selv i badekaret for å drepe hva enn jeg kan ha fått på meg, mens katten står i yttergangen med do og mat. Jeg har så dårlig samvittighet og er kjempe lei meg, samtidig som jeg er livredd.
Er det noen som har noen erfaringer?
For vi har ønska oss katt en stund, og fikk melding av en kollega fra jobben til samboer om en katt som gies bort. Et år gammel, innekatt.
Siden det er innekatt tenkte jeg at det gikk bra, men etter googling på tur hjem med katten allerede i bilen, ser jeg at det anbfales ikkkke å skaffe katt verken inne- eller utekatt.
Nå sitter jeg og koker meg selv i badekaret for å drepe hva enn jeg kan ha fått på meg, mens katten står i yttergangen med do og mat. Jeg har så dårlig samvittighet og er kjempe lei meg, samtidig som jeg er livredd.
Er det noen som har noen erfaringer?
Det er ikke farlig hverken å ha eller ta i katten, men samboeren din må ta seg av kattedoen mens du er gravid
Det er en så fin ting, å ta i mot dyr for omplassering. Jeg håper du klarer å kose deg med den etter hvert som du blir komfortabel med det. Blir du ikke det så kan du jo revurdere det