Katt

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Okei, så jeg har da gjort noe idiotisk. Jeg veit det er noe som heter to…et eller annet man kan få av katter som er veldig farlig som gravid. Problemet er at jeg googla ikke det, og jeg leste meg ikke godt nok opp.

For vi har ønska oss katt en stund, og fikk melding av en kollega fra jobben til samboer om en katt som gies bort. Et år gammel, innekatt.

Siden det er innekatt tenkte jeg at det gikk bra, men etter googling på tur hjem med katten allerede i bilen, ser jeg at det anbfales ikkkke å skaffe katt verken inne- eller utekatt.

Nå sitter jeg og koker meg selv i badekaret for å drepe hva enn jeg kan ha fått på meg, mens katten står i yttergangen med do og mat. Jeg har så dårlig samvittighet og er kjempe lei meg, samtidig som jeg er livredd.

Er det noen som har noen erfaringer?
 
Okei, så jeg har da gjort noe idiotisk. Jeg veit det er noe som heter to…et eller annet man kan få av katter som er veldig farlig som gravid. Problemet er at jeg googla ikke det, og jeg leste meg ikke godt nok opp.

For vi har ønska oss katt en stund, og fikk melding av en kollega fra jobben til samboer om en katt som gies bort. Et år gammel, innekatt.

Siden det er innekatt tenkte jeg at det gikk bra, men etter googling på tur hjem med katten allerede i bilen, ser jeg at det anbfales ikkkke å skaffe katt verken inne- eller utekatt.

Nå sitter jeg og koker meg selv i badekaret for å drepe hva enn jeg kan ha fått på meg, mens katten står i yttergangen med do og mat. Jeg har så dårlig samvittighet og er kjempe lei meg, samtidig som jeg er livredd.

Er det noen som har noen erfaringer?

Dette går bra! :happy: Det er ikke farlig hverken å ha eller ta i katten, men samboeren din må ta seg av kattedoen mens du er gravid:happy: Det er i kattens avføring viruset sitter :happy: Jeg har katt selv!❤️
 
Dette går bra! :happy: Det er ikke farlig hverken å ha eller ta i katten, men samboeren din må ta seg av kattedoen mens du er gravid:happy: Det er i kattens avføring viruset sitter :happy: Jeg har katt selv!❤️
Men den vasker seg jo i rumpa med samme tunge som vasker pelsen? Og beina går jo inn i kattedoen? Katten denne katten bodde med var forresten utekatt, men gikk også i kattedo… huff. Er så lei meg.
 
Men den vasker seg jo i rumpa med samme tunge som vasker pelsen? Og beina går jo inn i kattedoen? Katten denne katten bodde med var forresten utekatt, men gikk også i kattedo… huff. Er så lei meg.

Men det sitter i avføringen. Jeg hadde katt forrige svangerskap også, lot være å tømme kattedoen den gangen også, men katten var ellers inne sammen med oss:happy: Aldri hørt om en lege eller jordmor som har bedt noen kvitte seg med katten sin fordi de har blitt gravide :happy:
 
Men det sitter i avføringen. Jeg hadde katt forrige svangerskap også, lot være å tømme kattedoen den gangen også, men katten var ellers inne sammen med oss:happy: Aldri hørt om en lege eller jordmor som har bedt noen kvitte seg med katten sin fordi de har blitt gravide :happy:
Neeei, det er jo sant.. de artiklene jeg leste på helsedirektoratet eller hvor det var var så krasse. IKKE skaff katt, IKKE kos med katt. Ble helt hysterisk.

Veldig godt å høre hva du sier, roa meg litt ned. Tusen takk! ❤️
 
Neeei, det er jo sant.. de artiklene jeg leste på helsedirektoratet eller hvor det var var så krasse. IKKE skaff katt, IKKE kos med katt. Ble helt hysterisk.

Veldig godt å høre hva du sier, roa meg litt ned. Tusen takk! ❤️

Så bra!:happy: Huff, ikke rart en blir skremt av slik lesing! Du trenger jo ikke klappe og kose med katten hvis du synes det er ukomfortabelt, men det er trygt å ha den i hus❤️
 
Om det er en gammel katt ville jeg ikke bekymret meg. Og uansett bare la partner ta seg av doen. Det går nok bra :)
 
Hei! Skjønner at du ble stresset, men jeg hadde ikke bekymret meg. Vi har katt og hadde det sist jeg var gravid også. Jeg koser like mye som alltid og er ikke bekymret. Vær ekstra nøye med håndhygiene etter kos og spesielt før mat og slikt og la være å håndtere utedoen. Jeg unngår stell av katten og det er samboer som tar den ut av stuen hver kveld. En skal være bra uheldig om en blir smittet av toksoplasmose mens en er gravid. Det er ikke sånn at katten alltid er smittsom.

Jeg ville vært mer bekymret for grønnsakene en spiser med tanke på toksoplasmose. Jeg skyller de alltid ekstra godt når jeg er gravid for å være sikker på at all jord er borte.

Gratulerer med nytt kjæledyr:Heartpink Det er en så fin ting, å ta i mot dyr for omplassering. Jeg håper du klarer å kose deg med den etter hvert som du blir komfortabel med det. Blir du ikke det så kan du jo revurdere det:Heartpink
 
Det er ingen problem å ha katt.. be mannen tømme kattedo og vær nøye på håndhygiene. Jeg har hatt katter i alle 3 svangerskap. Mer enn en katt også.God håndhygiene er viktig. Toxoplasmose kommer vel stort sett via avføringen. Gratulerer med en pus i hus:Heartred
 
Om det er en gammel katt ville jeg ikke bekymret meg. Og uansett bare la partner ta seg av doen. Det går nok bra :)
Ett år gammel, men innekatt. Samboer som skal få æren av å ta kattedoen, så får vi se åssen det går :)
 
Tusen takk, dere ❤️ Pus blir værende. Håper angsten roer seg snart.
 
Sniker fa juli. Har to innekatter som jeg koser ihjel, akkurat som før svangerskapet. Mannen tar kattedoen. Nyt pusen din :Heartred:Heartred:Heartred
 
Back
Topp