Katt som markerer seg

Jonahha

Forelsket i forumet
Vi har en pus som har begynt å markere seg hver gang han kommer inn for å spise. Han er 4 år gammel og kastrert. Han får lett urinveisinfeksjon og tidligere har tissing vært problem i forbindelse med dette. Første gang han tisset inne er for ca 2,5 år siden da jeg kom hjem med ull pledd. Vi har en pusejenta som er like gammel. Hun kom til oss 3 mnd før han. Hun likte ikke inntrengeren men de var lekevenner som kattunger. Idag er hun kjempe bitchig mot han og freser. Han plagde henne enn del før og hoppet på henne da hun sov osv. Etter årets ferie er han helt forandret. Han er sjelden kosete og vil ut med en gang han har fått mat. Sover av og til inne da vi går på jobb. Han vil helst være alene. Han var mye hos naboen i sommeren. De koset med han og han fikk kose seg på deres sofa, muligens også seng og at han fikk mat. Ganske frekt synes jeg. Men har dere noen tips? Har prøvd med feromoner lukt i stikkontakter, mat som skall berolige (svin dyr), har spesialmat for å forebygge urinproblemer. Er så lei av å tørke urin hver dag på forskjellige plasser.[>:] Vi er glad i pusen da.

de skal ikke kunne klare og markere seg når de er kastrert...
sikker på at det ikke er urinlekkasje?

Når de er kastrert kommer det ikke ut noe når de prøver å markere. Kan nesten høres ut som om han har problemer med urinveiene sine. Har dere prøvd å dra til dyrlegen og sjekke?

skal ikke kunne markere?? jeg har en kastert hannkatt som markerer på bilen  som tilhører "hans" flokk, og det er ikke vanskelig å se at han ikke tisser men markerer...

men til hi har jeg ingen tips dessverre... 

Er hos dyrlegen 2-3 ganger i året pga det her. Han får antibiotika og hun har skylt en gang urinblæren, og han er fin så lenge han får antibiotika og så er det på igjen. Hvis det ikke kommer ut noe når han markerer seg, hva er tissedråper da? Han skvetter på forskjellige plasser og av og til er det liten pøl, men mest skvetting.

ORIGINAL: solstråla

skal ikke kunne markere?? jeg har en kastert hannkatt som markerer på bilen  som tilhører "hans" flokk, og det er ikke vanskelig å se at han ikke tisser men markerer...

da er den ikke kastrert skikkelig... for de skal ikke kunne markere nei...

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

ORIGINAL: solstråla

da er den ikke kastrert skikkelig... for de skal ikke kunne markere nei...

jeg var med under operasjonen, han har ingen baller, nei![8D]

Back
Topp